Och då tänkte jag att man kanske kunde passa på att ta med lite högtalare hem i bilen också.
Har i dagsläget piP och Profundus P2, drivna av en Denon AVR-2808 respektive ett Rotel RB-1070.
Basdjup och tryck är mer än tillräckligt. Jag äger ju mitt eget hus, och vill inte skaka sönder det.

Så vad jag funderar på är att uppgradera mina piP till i14. Vilket jag är säker på är kapabla till mer än vad jag vill spela här. (För mina piP har ju räckt till sen 2001. Det är bara nu, med stört hus med avstånd till grannarna och ett anpassat vardagsrum, som det uppstått ett behov av mer ljudtryck.)
Men frågan är: Tror den samlade kunskapsbanken här på Faktiskt att det är en tillräckligt bra matchning? Ja, med i14 och Profundus Pn, där n kan vara 2, 4 eller 6. Det är inte ljudtrycksmaximum jag oroar mig över, utan mer hur de interagerar.
Idag står Profundus P:na i varsit hörn, utanför och nedanför piP:arna. De är halvvägs inbyggda i min "ljudvägg", så det är inte helt lätt att byta ut dem mot några större Profundusar. Plus att jag tänker att flera välplacerade P är bättre på att undertrycka rumsresonanser än färre X. Plus att jag kan göra det mer estetiskt. (Ja, jag vet! Fjolltakter och allt sånt...

Långa svar med goda resonemang föredras mot "Jodå" eller "Nejje" svar...
Varför just i14? Jo, de kan man köpa som byggsats, utan låda. Och det är nog precis vad jag kan få med mig hem i bilen tillsammans med all packning för två veckors camping i Sverige.