Visst var det ett lyft med piP när de kom på plats. Inte så litet heller, förresten, fantastiskt ljud ur dessa små charmtroll. Hur kan någon tycka att de är fula? De är ju skittuffa! Möbleringsvänliga och smälter in överallt. Lite av en "sleeper" som man säger om en bil med standardutseende men med supertrimmad motor.
Men tanken var ju från början pi60 (som såklart blev pi60s efter mycket funderande (tack för alla råd och resonemang här på forumet)). Så efter Öhman-besök i mars och ett evigt fanerande och lackande under våren, så har de nu spelat ett tag. Var nog lite rädd att bli besviken när de skulle spela istället för piP, med tanke på piP's prestationer. Jo, lite stapplande var det allt när pi60s tog sina första försiktiga steg. Visst, jag vet ju detta med inspelning och tänkte inte låta mig luras… men ändå… var det inte mer? Försiktigt med volymen så klart, den första tiden. Hm. Visst kommer de sig efterhand. Plötsligt, en vacker dag, inser jag att de har börjat sjunga! Lite modigare med volymen och det är då man börjar inse vad som komma ska. Bladeliusförstärkaren är ju korrekt och stark och alldeles underbar. Den driver i stort sett vilka högtalare som helst med pondus. Men, det skulle ju vara kul att prova med ännu lite mer effekt, kanske? Jodå, jag har allt hållit ögonen på HiFi magasinet en tid men det är inte ofta något passande dyker upp där och då oftast i Stockholmstrakten. Lite svårt att vara snabb att slå till när det är 50mil enkel väg. Men en dag kröp det fram en Nad 208 ur gömmorna i Göteborgstrakten. OK, en sväng på väg hem från jobbet och det blev handskakning. Snacka om att bli indoktrinerad här på Faktiskt! Men det är klart att man ska lyssna på goda råd och sakkunniga människor.
Jo för böwelen, det var vad som behövdes! Högtalarna lyfte sig flera hack och fick en ännu större pondus. Nu lyssnas det på musik!