Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Det går, men blir svindyrt.
Xenod skrev:För att slippa cr80s o extra slutsteg eller vadå?
Xenod skrev:För att slippa cr80s o extra slutsteg eller vadå?
shifts skrev:Audiophilia neurosa på gång – hur hörbart är ett cr80es tro (dvs om det bara lyssnas rakt genom det)?
Aerob skrev:Xenod skrev:För att slippa cr80s o extra slutsteg eller vadå?
Ja precis. Möbleringsvänligare än ett par golvstående högtalare, typ pi60, samtidigt som man skulle klara sig med enbart en integrerad förstärkare.
sprudel skrev:shifts skrev:Audiophilia neurosa på gång – hur hörbart är ett cr80es tro (dvs om det bara lyssnas rakt genom det)?
Prova vet ja.
shifts skrev:sprudel skrev:shifts skrev:Audiophilia neurosa på gång – hur hörbart är ett cr80es tro (dvs om det bara lyssnas rakt genom det)?
Prova vet ja.
Njaee, jag är inte så nyfiken på det, men tänkte att det borde finnas någon anledning till att du vill ha ur det ur signalvägen (förutom de anledningar du skrev förstås). Här står det lite skrivet om hörbarheten:
viewtopic.php?p=1224535#p1224535
sprudel skrev:Xenod skrev:För att slippa cr80s o extra slutsteg eller vadå?
Ja!
Enklare, kortare vägar, färre apparater.
Allt påverkar, och man får väga för- och nackdelar, men jag vill ju enbart ha fördelar jag.
Ska jag integrera bas och rum kanske jag är nödd till att ha ett extra filter i signalvägen, till priset av just detta, en mer komplicerad signalväg.
sprudel skrev:Xenod skrev:För att slippa cr80s o extra slutsteg eller vadå?
Ja!
Enklare, kortare vägar, färre apparater.
Allt påverkar, och man får väga för- och nackdelar, men jag vill ju enbart ha fördelar jag.
Ska jag integrera bas och rum kanske jag är nödd till att ha ett extra filter i signalvägen, till priset av just detta, en mer komplicerad signalväg.
sprudel skrev:shifts skrev:Audiophilia neurosa på gång – hur hörbart är ett cr80es tro (dvs om det bara lyssnas rakt genom det)?
Prova vet ja.
Wolfie skrev:sprudel skrev:shifts skrev:Audiophilia neurosa på gång – hur hörbart är ett cr80es tro (dvs om det bara lyssnas rakt genom det)?
Prova vet ja.
Det borde vara väldigt hörbart... Det är ju ett delningsfilter
sprudel skrev:sprudel skrev:....
Delat system med filter tappar lite i upplösning, men ger möjligheter att hantera basregistret.
.....
music4ever skrev:Blint?
sprudel skrev:music4ever skrev:Blint?
Nope
Komorok skrev:sprudel skrev:music4ever skrev:Blint?
Nope
Vad gör ni för att motverka att gå på placeboniten? Tuggar tobak? Ni har ju varit med tillräckligt länge för att veta att frågan om blindtest kommer när man tycker sig höra skillnader.
BORIS skrev:Komorok skrev:
Vad gör ni för att motverka att gå på placeboniten? Tuggar tobak? Ni har ju varit med tillräckligt länge för att veta att frågan om blindtest kommer när man tycker sig höra skillnader.
Tycker mest det är småpojkarna som springer o skriker "blindtest" överallt.
sprudel skrev:music4ever skrev:Blint?
Nope
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster