Moderator: Redaktörer
filiphag skrev:Vilket är sämst?
Att den trillar ner för att du sätter en för liten/kort skruv.
eller
Att man skruvar igenom.
Misstänker att du inte menade genomgående med mutter på bafflen när du sa "helt genom"
har själv funderat på detta då jag funderar på attt montera upp ett par iP som front Heights
Komorok skrev:Skruva fast dem genom terminalen istället då. De är billiga att byta.
Komorok skrev:Är inte du ingenjör?
-Palle- skrev:Du kan ju skruva fast dom ovanifrån genom taket utan att ta så långa skruv att dom går genom lådan?
-Palle- skrev:Medelst lämplig för ändamålet avsedd skruv?
Komorok skrev:Jag såg någon mupp på ett forum sätta upp högtalare i taket med tvingar. Kan det vara en väg att gå?
(Buntband då?)
Adhoc skrev:Byt takfäste.![]()
(Tex ett ledat väggstativ för en liten LCD. Ofta är dom delbara med en platta mot apparajten och andra delen för fastskruvning i vägg. Limmas plattan mot bakstycket lär det hålla bättre än några korta träskruv i 10 mm MDF eller vad det nu är för tjocklek i A1:orna. Dessutom blir lådan vinklingsbar. Ska du ha något fast installerat och minimal bygghöjd mot taket finns det hane-hona-profiler i metall, kil/v-formade där du skjuter in den ena i den andra.)
Komorok skrev:Jag såg någon mupp på ett forum sätta upp högtalare i taket med tvingar. Kan det vara en väg att gå?
(Buntband då?)
kneten skrev:Ni som funderar på att skaffa a1 för takmontering, har ni inte sett att Ingvar har gjort en särskild platt takvariant (a1-t) med ett genomgående monteringshål i en egen kanal. Jag har köpt dem och tycker att det var smidigt att montera.
Nattlorden skrev:Börjar bli läge för en lite bättre montering av mina a1 i taket. Någon som kan utantill vad det är för materiatjocklek på kabinetten?
( vill inte montera isär dem i onödan men ej heller dra en skurv helt genom )
kneten skrev:Jag har köpt dem och tycker att det var smidigt att montera.
guwt skrev:Nattlorden skrev:Börjar bli läge för en lite bättre montering av mina a1 i taket. Någon som kan utantill vad det är för materiatjocklek på kabinetten?
( vill inte montera isär dem i onödan men ej heller dra en skurv helt genom )
Mina är ~5mm, byggda av Ino.
Nattlorden skrev:
Träbit ung. 200x40x21 hade jag tänkt mig. Den går mellan panelen och kan skruvas upp i taket på vardera sidan. Jag behöver bara få dit a1or på dem. Bygghöjd=0.
kneten skrev:På "begäran" kommer här en bild.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster