DialogF är ju en platt variant av Dialog2, avsedd för väggmontage (super smart till vägghängt TV! ) och med bandbredden begränsad neråt vid ca 150Hz, således optimerad för delning om >200Hz.
Jag skulle gärna ha en DialogF, MEN...
Hemma hos mig, på plats ÖVER mina TV (som står på en tämligen hög TV-bänk) så skulle det inte se bra ut...
+ att den skulle förstöra en ljusinstallation som jag har ordnat med bakgrundsljus bakom TV.n som släpar längs med väggen upp mot taket, vill inte samma utseendet på väggen vid TV.n
Så det är en Dialog som jag kan ställa i mina TVmöbel som behövs, Dialog1 eller Dialog2 alltså
Dialog1 är ju snyggare än Dialog2, men om det går att ordna en avrundning radie 30 istället för 45* avfasningarna så skulle den nog bli snyggare och samtidigt tala bra ihopp med TV.möbeln och bs60 som har just den designen
Jag behöver bara bygga om min TVmöbel lite och skapa ett hyllplan istället för draglåda där det är tanken att Dialogen i sådant fall ska vara
Jag kommer att göra detta på ett vis som enkelt möjliggör att man sätter dit draglådan igen om man vill återställa.
...........................................................................................................................................
Men Okey, FBK tyckte bättre om Dialog2 än Dialog1.
FBK: vad va det som du tyckte var bättre med Dialog2 till pi60 ?
Även om det inte är "din kopp te" med detta märke så kanske du lade skillnaderna på minne ?!
Edit: skulle jag köpa en Dialog1 så blir det antagligen en vanlig, alltså INTE signatur... detta då det ändå skulle vara diskanten som begränsar i båda fallet, delat vid 200-250Hz, som det lät bli hos mig med tanke på närheten till sidoväggarna från pi60s.