Efter att klätt in lite aco i tyg var det mycket enkelt att installera dem hemma. WAF:en höjdes avsevärt. Helt klart ett mycket framgångsrikt koncept som fick mig att fundera lite. Jag vill så småningom äga ett par bs60 och då tänker jag såhär: Klä in sidorna i tyg och lägg på en solid träskiva ovanpå.
När jag funderat lite till på det slog det mig att det skulle man ju kunna göra med vilka högtalare som helst, a1:or också. Nästa steg är ju att se till att elementen inte påverkas. Jag tänker då först och främst på mina pi60 där baselementen 'sticker ut'; skulle man spänna ett tyg runt högtalarna skulle de alltså ta i elementen och det kan ju inte vara bra. Så då blir frågan: Kan man göra designändringar så att det går att spänna tyg runt ett par bs60 utan att påverka beteendet hos själva högtalaren? Jag har för mig att man kan göra en bs60 som spelar ner i golvet?
Hur som helst, det känns som ett möjligt diskussionsämne. Ni som tex har svårt att få godkänt att hänga up a1:or: om ni klädde dem i något diskret tyg kanske det skulle gå?