Räcker NAD 275bee till i32s?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav DVD-ai » 2017-01-06 10:59

Jag hoppas verkligen att 275BEE låter bättre än 272 :D
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav genstruktur » 2017-01-06 11:49

Jag förstår inte heller denna hiskeliga kritik mot 275 8O
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav DVD-ai » 2017-01-06 12:49

Ja jag har inte hört 275BEE tillräckligt mycket och med rätt prylar för att säga något om den :)

Är den minst lika bra som 218 så duger den gott för rimliga pengar, men når inte upp.
Är dern bättre än 218 (som framför allt har problem i diskanten) så är det klart positivt :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav genstruktur » 2017-01-06 19:08

Låter bra det 8)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
HK430
 
Inlägg: 692
Blev medlem: 2012-11-02
Ort: Blå himlen bar

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav HK430 » 2017-01-07 05:34

philipbtz skrev:"Problemet" med Ino-högtalare är att de låter snyggt ända tills det tar stopp och då kan det vara för sent. Andra högtalare jag ägt har jag iaf ganska lätt kunna höra när de inte börjar klara av volymen.


Jag spelar också på ino och det är det som gör det spännande, chansa på att grejerna inte pajjar 8) är ju ingen sport att förutse dist och eventuell bottning på andra högtalare, det håller jag med om

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav DVD-ai » 2017-01-07 12:16

Om du står för kostnaden av en uppsättning extra element så är jag helt med på ditt förslag :wink:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav MagnusÖstberg » 2017-01-07 14:08

HK430 skrev:
philipbtz skrev:"Problemet" med Ino-högtalare är att de låter snyggt ända tills det tar stopp


Det håller jag inte med om rent generellt.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav IngOehman » 2017-01-08 02:16

HK430 skrev:
philipbtz skrev:"Problemet" med Ino-högtalare är att de låter snyggt ända tills det tar stopp och då kan det vara för sent. Andra högtalare jag ägt har jag iaf ganska lätt kunna höra när de inte börjar klara av volymen.


Jag spelar också på ino och det är det som gör det spännande, chansa på att grejerna inte pajjar 8) är ju ingen sport att förutse dist och eventuell bottning på andra högtalare, det håller jag med om

Ni skulle bara veta hur mycket energi jag lägger på att kontemplera balansgången mellan att dimensionera för att spela rent, och att säga till genom att inte göra det, innan det är för sent...

Den enda högtalare där jag avsiktigt lagt in en sorts varning via beteendet är piP, men även där har jag varit försiktig. Det märker jag genom att märka att många spelar starkare på dem än jag tycker än lämpligt.

Rekommenderar hellre en förstärkare med måttlig effekt (typ 50 W) vars klippning kan serva med varningssignal.

Min inställning är ju att den som anser sig behöva en större förstärkare till piP, behöver en större högtalare. Man skall inte ligga på gränsen. Att ligga på, eller av och till över, gränsen för en förstärkare än avsevärt ofarligare. Förstärkare lider inte av att klippa


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav philipbtz » 2017-01-15 16:26

Förstå mig inte fel, jag gillar denna egenskap :)

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav darkg » 2017-01-15 20:00

IngOehman skrev:
HK430 skrev:
philipbtz skrev:"Problemet" med Ino-högtalare är att de låter snyggt ända tills det tar stopp och då kan det vara för sent. Andra högtalare jag ägt har jag iaf ganska lätt kunna höra när de inte börjar klara av volymen.


Jag spelar också på ino och det är det som gör det spännande, chansa på att grejerna inte pajjar 8) är ju ingen sport att förutse dist och eventuell bottning på andra högtalare, det håller jag med om

Ni skulle bara veta hur mycket energi jag lägger på att kontemplera balansgången mellan att dimensionera för att spela rent, och att säga till genom att inte göra det, innan det är för sent...

Den enda högtalare där jag avsiktigt lagt in en sorts varning via beteendet är piP, men även där har jag varit försiktig. Det märker jag genom att märka att många spelar starkare på dem än jag tycker än lämpligt.

Rekommenderar hellre en förstärkare med måttlig effekt (typ 50 W) vars klippning kan serva med varningssignal.

Min inställning är ju att den som anser sig behöva en större förstärkare till piP, behöver en större högtalare. Man skall inte ligga på gränsen. Att ligga på, eller av och till över, gränsen för en förstärkare än avsevärt ofarligare. Förstärkare lider inte av att klippa


Vh, iö


Guru QM10 har ju en elektrisk klippvarnare (lysdiod), kunde en sådan vara aktuellt på fler håll kanske? Det bör väl innebära en förhållandevis blygsam merkostnad.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav music4ever » 2017-01-16 05:48

darkg skrev:Guru QM10 har ju en elektrisk klippvarnare (lysdiod), kunde en sådan vara aktuellt på fler håll kanske? Det bör väl innebära en förhållandevis blygsam merkostnad.

Nja, det är en kul liten sak men för mig, som är van i32s med profundus Y-6 basar, så upplever jag mina guru QM10two som ansträngda och distande en bra bit innan lysdioden blinkar till. Och jag är tämligen säker att för 7-8 år sedan så skulle nog dioden fungerat då jag inte vant mig vid så låg dist.

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Elfsberg » 2017-01-23 23:39

Ingvar:

Har du lust att beskriva exakt när dioder blinkar?
Jag har aldrig sett den på mitt par. 8)
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav DVD-ai » 2019-12-07 10:40

Elfsberg skrev:Ingvar:

Har du lust att beskriva exakt när dioder blinkar?
Jag har aldrig sett den på mitt par. 8)



Bump ! :D
Jag vill fortfarande veta detta som frågad i det citerade inlägget.


Och jag kan tillägga till detta med säkringar att jag sedan incidenten nyår 2016-2017 (med brunna säkringar i pi60s med basstöd delade 80Hz mot basmoduler) inte har eldat en enda säkring i min tillvanda lägenhets anpassade svagspelar karaktär. :)
Idag är väll dessutom den enda säkringen som rimligtvis kan eldas den som är för diskanterna till i64s, har aldrig varit med om/fört talas om att säkringarna till woofers och boomers i ett par i64s har gått.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav distad » 2021-06-11 00:10

Rydberg skrev:
AndreasArvidsson skrev:
Rydberg skrev:Det är ju inte bara effekten som är relevant, köper man så bra högtalare förstår jag inte varför man sedan kopplar dem till halvsunkiga slutsteg parade med kinesisk biomaskiner som försteg :o

För att man inte är gjord av pengar och den kombinationen låter riktigt bra, men absolut har man pengar över till finelektronik så kan det bli ännu bättre.


Bra o bra, allt är ju relativt. Har man på roadmapen att "byta upp sig" kan jag förstå det men att stanna på den nivån pga av pengar, ja då har man köpt för dyra högtalare emrm. Finns personer här som lagt ut >>100kkr men som fortfarade använder sig av en kinesisk biomaskin som försteg, rent vansinne!!

Bump igen! :D
Satt och kollade på slutsteg och då dök denna tråd upp. Och det var intressant att det finns den synpunkten som Rydberg skriver då det finns folk här som just kör med biomaskin som försteg och har uppfattning att det inte blir bättre om man kör med ett vanligt 2-kanals försteg.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Kraniet » 2021-06-11 13:15

Beror väl på vad man pratar om.
Ursprunget är väl Denon AVR-1802 som testades av LTS och då inte kunde detekteras i deras F/E-test. Efter det så har väl den allmänna inställningen varit att biorecievers är rätt så ofärgande. Men det är längesen 1802 var toppmodell :)

Sen om man vill va rajlerande så kan man ju vända på myntet och ifrågasätt varför folk vill köpa handbyggda småproduktionsprylar med ickke-existerande eller bristfällig kvalitetskontroll, framför en massproducerad enhet som är kvalitetskontrollerad efter marknadens mest stringenta krav. :D
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
steveo1234
 
Inlägg: 7795
Blev medlem: 2005-06-26
Ort: Helsingborg

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav steveo1234 » 2021-06-11 13:25

Rydberg skrev:Det är väldigt stor skillnad mellan NAD208 och Bryston 28B-SST på vilket sätt de presenterar en tydlig ljudbild. Det blir bara mer och mer uppenbart ju längre man har stegen inkopplade. Båda de NAD208 jag har haft har låtit precis likadant.

En polare har ett RB1080, han sa att det blev en helt annan ordning/fokus i ljudbilden när AMP27 kopplades in, rent, klart o rappt. Men hans rb1080 är säkert också sönder? Eller han lider kanske också av "placebo"?


Med risk för att starta brandstorm här, men, har du själv deltagit i något blint test mellan slutsteg? Dvs, hör du samma skillnad på steg när du inte vet vad som spelar?

För mig som hör mycket intressanta skillnader mellan försteg när jag vet vad som är inkopplat men inte hör någon direkt skillnad mellan elektronik när jag inte vet vad som spelar är jag bara lite nyfiken sådär på din bakgrund.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
steveo1234
 
Inlägg: 7795
Blev medlem: 2005-06-26
Ort: Helsingborg

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav steveo1234 » 2021-06-11 13:27

FBK skrev:
Rydberg skrev:
AndreasArvidsson skrev:För att man inte är gjord av pengar och den kombinationen låter riktigt bra, men absolut har man pengar över till finelektronik så kan det bli ännu bättre.


Bra o bra, allt är ju relativt. Har man på roadmapen att "byta upp sig" kan jag förstå det men att stanna på den nivån pga av pengar, ja då har man köpt för dyra högtalare emrm. Finns personer här som lagt ut >>100kkr men som fortfarade använder sig av en kinesisk biomaskin som försteg, rent vansinne!!

Bump igen! :D
Satt och kollade på slutsteg och då dök denna tråd upp. Och det var intressant att det finns den synpunkten som Rydberg skriver då det finns folk här som just kör med biomaskin som försteg och har uppfattning att det inte blir bättre om man kör med ett vanligt 2-kanals försteg.


Sen har du tredje spåret också: Jag kan kanske höra skillnader mellan min hemska kinesiska bioreceiver och ett ingenjörsmässigt bättre försteg; men, skillnaden är troligtvis för liten för att jag ska bry mig om den.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Johan_Lindroos » 2021-06-11 14:57

Kraniet skrev:Beror väl på vad man pratar om.
Ursprunget är väl Denon AVR-1802 som testades av LTS och då inte kunde detekteras i deras F/E-test. Efter det så har väl den allmänna inställningen varit att biorecievers är rätt så ofärgande. Men det är längesen 1802 var toppmodell :)

Sen om man vill va rajlerande så kan man ju vända på myntet och ifrågasätt varför folk vill köpa handbyggda småproduktionsprylar med ickke-existerande eller bristfällig kvalitetskontroll, framför en massproducerad enhet som är kvalitetskontrollerad efter marknadens mest stringenta krav. :D



Nej, så var det inte.
//Johan Lindroos

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Kraniet » 2021-06-11 16:50

Johan_Lindroos skrev:
Kraniet skrev:Beror väl på vad man pratar om.
Ursprunget är väl Denon AVR-1802 som testades av LTS och då inte kunde detekteras i deras F/E-test. Efter det så har väl den allmänna inställningen varit att biorecievers är rätt så ofärgande. Men det är längesen 1802 var toppmodell :)

Sen om man vill va rajlerande så kan man ju vända på myntet och ifrågasätt varför folk vill köpa handbyggda småproduktionsprylar med ickke-existerande eller bristfällig kvalitetskontroll, framför en massproducerad enhet som är kvalitetskontrollerad efter marknadens mest stringenta krav. :D



Nej, så var det inte.


Tack för ditt konstruktiva och upplysande svar :D
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav music4ever » 2021-06-12 00:17

Ja, det brukar ju vara en "billig kinesisk surroundförstärkare" som är största problemet i folks hifi-system. 8)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2021-06-12 20:55

steveo1234 skrev:
Rydberg skrev:Det är väldigt stor skillnad mellan NAD208 och Bryston 28B-SST på vilket sätt de presenterar en tydlig ljudbild. Det blir bara mer och mer uppenbart ju längre man har stegen inkopplade. Båda de NAD208 jag har haft har låtit precis likadant.

En polare har ett RB1080, han sa att det blev en helt annan ordning/fokus i ljudbilden när AMP27 kopplades in, rent, klart o rappt. Men hans rb1080 är säkert också sönder? Eller han lider kanske också av "placebo"?


Med risk för att starta brandstorm här, men, har du själv deltagit i något blint test mellan slutsteg? Dvs, hör du samma skillnad på steg när du inte vet vad som spelar?

För mig som hör mycket intressanta skillnader mellan försteg när jag vet vad som är inkopplat men inte hör någon direkt skillnad mellan elektronik när jag inte vet vad som spelar är jag bara lite nyfiken sådär på din bakgrund.

Jadå, jag har gjort flertalet blindtest. Vi byggde till och med apparater för att göra en sådan testning mycket enklare (för typ 11 år sedan).
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
steveo1234
 
Inlägg: 7795
Blev medlem: 2005-06-26
Ort: Helsingborg

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav steveo1234 » 2021-06-14 14:22

Rydberg skrev:
steveo1234 skrev:
Rydberg skrev:Det är väldigt stor skillnad mellan NAD208 och Bryston 28B-SST på vilket sätt de presenterar en tydlig ljudbild. Det blir bara mer och mer uppenbart ju längre man har stegen inkopplade. Båda de NAD208 jag har haft har låtit precis likadant.

En polare har ett RB1080, han sa att det blev en helt annan ordning/fokus i ljudbilden när AMP27 kopplades in, rent, klart o rappt. Men hans rb1080 är säkert också sönder? Eller han lider kanske också av "placebo"?


Med risk för att starta brandstorm här, men, har du själv deltagit i något blint test mellan slutsteg? Dvs, hör du samma skillnad på steg när du inte vet vad som spelar?

För mig som hör mycket intressanta skillnader mellan försteg när jag vet vad som är inkopplat men inte hör någon direkt skillnad mellan elektronik när jag inte vet vad som spelar är jag bara lite nyfiken sådär på din bakgrund.

Jadå, jag har gjort flertalet blindtest. Vi byggde till och med apparater för att göra en sådan testning mycket enklare (för typ 11 år sedan).


Ah ok, och jag antar att det slutade med att du faktiskt hörde skillnader blint också? Jag läser gärna om dessa testerna om det finns nerskrivet.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2021-06-14 15:48

steveo1234 skrev:
Rydberg skrev:
steveo1234 skrev:
Med risk för att starta brandstorm här, men, har du själv deltagit i något blint test mellan slutsteg? Dvs, hör du samma skillnad på steg när du inte vet vad som spelar?

För mig som hör mycket intressanta skillnader mellan försteg när jag vet vad som är inkopplat men inte hör någon direkt skillnad mellan elektronik när jag inte vet vad som spelar är jag bara lite nyfiken sådär på din bakgrund.

Jadå, jag har gjort flertalet blindtest. Vi byggde till och med apparater för att göra en sådan testning mycket enklare (för typ 11 år sedan).


Ah ok, och jag antar att det slutade med att du faktiskt hörde skillnader blint också? Jag läser gärna om dessa testerna om det finns nerskrivet.

Om du söker ser du att innan vi hann göra ett verkligt seriöst test flyttade jag till Tyskland. De första testerna vi gjorde visade dock att vi med stor sannolikhet skulle nått signifikanta resultat.
Senare startade jag en tråd och gjorde även inspelningar (som hade sin begränsningar naturligtvis) kan du hitta här: viewtopic.php?f=9&t=57599 , här fick bland annat jag signifikanta resultat. Tror filerna ligger kvar även om det är väldigt mycket svårare att höra skillnad på dem än på själva apparaterna.

Vissa test har runnit ut i sanden, mest p.g.a. att jag inte direkt har någon polare här nere som är lika "nördig" :)

Jag har även gjort fler blindtest som jag inte skrivit om här, i många fall har jag då inte nått signifikans.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2021-06-14 16:01

music4ever skrev:Ja, det brukar ju vara en "billig kinesisk surroundförstärkare" som är största problemet i folks hifi-system. 8)



Ja, ifråga om handhavande. 8)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav music4ever » 2021-06-15 18:14

Det är knappast något problem med handhavandet med vanliga vettiga surroundförstärkare.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav distad » 2021-06-20 17:31

Rydberg skrev:
DVD-ai skrev:
Rydberg skrev:Det är ju inte bara effekten som är relevant, köper man så bra högtalare förstår jag inte varför man sedan kopplar dem till halvsunkiga slutsteg parade med kinesisk biomaskiner som försteg :o


Nu är väll knappast Rotel rb1080 ett "halvsunkigt slutsteg" utan snarare ett väldigt bra sådant, vist det kan bli bättre.

Har aldrig ägt rb1080 men NAD208 skulle jag klassa som halvsunkigt utan att blinka. 1090 brummar hörbart så det skulle jag kalla helsunkigt!

:mrgreen: Det fanns en tid då du aldrig hade kallat 208 för det :wink: Men jag fattar och du har gjort en stor tjänst till alla då du har testat bättre och en del har hängt på, men det handlar ju om pengar i slutändan. Men också så kostar ju pi60 en bit över 20-tusen i byggsats och då är det ganska normalt att lägga lika eller strax under på försteg och slutsteg.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav distad » 2021-06-20 17:41

DVD-ai skrev:Jag hoppas verkligen att 275BEE låter bättre än 272 :D

275BEE står i alla fall på min lista som tänkbart i anläggningen. :) Av det jag läst så skulle jag gissa på att det är minst mitt i mellan det som Ingvar skrev, dvs mellan det (klassiska NAD-soundet (snällt och lite avrullat sound) och 208:an och då duger det bra för min del för jag vill inte ha det klassiska-Nad soundet.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Gebba
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 2008-08-09
Ort: Solna

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Gebba » 2021-06-21 21:43

ja dom är kanoon! Dock så öppnar ljudet upp sig rejält med 2st bryggade :D
Bilagor
IMG_0824.jpeg
IMG_0824.jpeg (1.83 MiB) Visad 3803 gånger
Jåråsåatte

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav distad » 2021-06-23 23:52

DVD-ai skrev:Ja jag har inte hört 275BEE tillräckligt mycket och med rätt prylar för att säga något om den :)

Är den minst lika bra som 218 så duger den gott för rimliga pengar, men når inte upp.
Är dern bättre än 218 (som framför allt har problem i diskanten) så är det klart positivt :)

Den lär låta bättre än 218 som är grusig i toppen enligt mig. Har väl skrivit det någonstans att jag var jättenära att köpa 208:an, men den hade slutat att säljas och då sade personalen i butiken att jag skulle köpa 216 istället om jag inte behövde kraften i 218, då 216 lät trevligare. Och sedan hade jag 216 i ett gäng år och den hade det typiska Nad soundet när det är sämre dvs. lite mjukt ljud och inte så detaljerat. Slutsteget var annars ett bra bygge och för syrran fick det steget av mig och hon är musik missbrukare dvs. stereon är på hela tiden hon är vaken och steget dukade under för några år sedan och då hade nog haft det i 17-18år.
Men nu har jag bestämt mig för ett 275BEE då jag fick till ett bra pris och steget är 6år gammalt men mycket lite använt så det ska bli intressant att bli Nad ägare igen och jag tror att detta steg funkar för min del ljudmässigt, så om jag byter högtalare så kommer det funka med annat än det jag har idag. Och naturligtvis så kan jag åka med det till dig DVD-ai då du har bra öron har jag hört :) :wink: så får du lyssna på det med dina egna högtalare. Bjuder du på iskall Coca-Cola och fika bröd så kan jag komma jag någon gång i sommar när det passar dig :D
Lite bilder på Nad 275BEE.
Bild
Bild
Bild
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav distad » 2021-06-29 16:23

DVD-ai skrev:
Fostex skrev:
DVD-ai skrev:Som svar på trådens toppic så måste jag nog påstå att, med mina nyfinna och egna erfarenheter i ämnet slutsteg, det är nästan oförskämt att kombinera någon variant sv pi60(s) och upp med en NAD275...
Dom låter inte bra nog...


Sakta i backarna. Syftar du på steget du lånade av mig är det Nad C272 du testat, och inte C275BEE :)


Jaha, jag trodde den hette 275 (inte BEE), men nu när du säger det så är det nog 272 som är korrekt :)
Men 272 vs 275BEE, hur stor är skillnaden ?! :P

Verkar som det var 272 som testades i MoLT och skulle LTS vilja testa 275Bee så kan de låna mitt steg. (Om det nu är så att det var 272 som de testade)
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster