Räcker NAD 275bee till i32s?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Conan » 2016-08-05 08:17

Rydberg skrev:Det behövs väldigt lite testande för att inse att en kinesisk biomaskin inte platsar i en högklassig anläggning om spelar i divisionen i32s, Det är ju knappast man kan tycka om, det märks enkelt genom att lyssna.


Enkelt trodde jag också. Mitt tidigare analoga stereo-försteg H/K Signature 1.0 matad från en Oppo BDP-95 jämfördes med en kinesisk sunkig biomaskin (Yamaha RX-V775) matad med HMDI från Oppon och via pre-out från biomaskinen in i försteget. Nivån matchades med volymkontrollen på Yamahan tills det lät lika högt. Slutsteg var Rotel RB-1552 och högtalare är pi60s + bs60.

Genom att välja ingångar på försteget kunde vi nu jämföra Oppon analogt ut kontra kinesisk biomaskin (som försteg inkl. DAC). Receivern i läge "Pure Direct", två relativt kräsna lyssnare, ett tiotal låtar... ingen hörbar skillnad alls. Ingångsväljaren på försteget är så bra att det inte ens knäpper till vid byte av ingång, så det var som att musiken bara fortsatte spela trots att vi skiftade mellan "Oppo" och "Sunk-receiver".

Tanken från början var att köra med 2-kanal (HA PRE25) + påhängd kinesisk biomaskin, men efter lyssningstestet så bedömde jag att Yamahan är tillräckligt bra som försteg. Det är kul med blänkande & fina apparater men en kinesisk biomaskin kan vara lika bra ljudmässigt, framförallt om man kör den som försteg.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 08:48

Jag tycker det är kul att folk börjat använda begreppet "kinesisk biomaskin". :D

Apropå sådana maskiner, så skall man akta sig för att dra alla över samma kam.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57244
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Nattlorden » 2016-08-05 09:15

En del Denon:ar är ju dessutom inte alls byggda i Kina...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 09:35

Nattlorden skrev:En del Denon:ar är ju dessutom inte alls byggda i Kina...


Kalla de modellerna för "asiatiska biomaskiner", så blir det riktigt.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 09:37

Är det någon som vill låna ut en kinamaskin några dagar så kan jag mäta lite och se hur de de facto presterar rent tekniskt?
Frekvensgång, brus, brum, distorsion, kanalbalans, kanalseparation etc etc etc
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav -Palle- » 2016-08-05 09:38

Jag lånar gärna ut min Denon 4310 för bedömning!
Den är made in Japan och har fått goda recensioner på nätet på dom lite mer seriösa testerna.
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Almen » 2016-08-05 09:40

Rydberg skrev:Det behövs väldigt lite testande för att inse att en kinesisk biomaskin inte platsar i en högklassig anläggning om spelar i divisionen i32s, Det är ju knappast man kan tycka om, det märks enkelt genom att lyssna.

Jomen det beror ju på vad du spelar och hur du spelar, och om du använder den som försteg eller slutsteg. Det finns ju de som tycker att skillnaden mellan i28 och i32s är så stor att de prioriterar det framför ett slutsteg för 50k.. För dem är det också väldigt tydliga (och viktigare) skillnader. Det är ju ett tyckande precis som ditt.

Rydberg skrev:Förstegstesten gick jag ju i mål med, där la jag ju dessutom upp filer som kunde avlyssnas. Det var fler än jag som fick signifikanta resultat. Switchboxen byggde jag klart senare och använde senast för en vecka sedan då jag lyssnade på skillnader mellan BP25 och Burmester 011.

Jo, men det var ju inga jätteskillnader. Mycket små skillnader som ett fåtal fick signifikanta serier på.

att säga att god konstruerad elektronik kan transformerar lyssningsupplevelsen är i min värld inga stora ord utan fakta.

Det håller jag med om. Men det är inte det jag har kommenterat. :) Mera följande:
halvsunkiga slutsteg parade med kinesisk biomaskiner som försteg

använder sig av en kinesisk biomaskin som försteg, rent vansinne!!

Jag tvivlar på att du vet vad du pratar om faktiskt.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 09:51

-Palle- skrev:Jag lånar gärna ut min Denon 4310 för bedömning!
Den är made in Japan och har fått goda recensioner på nätet på dom lite mer seriösa testerna.


Kul, är det en typisk "biomaskin" eller något av det litet mer exklusiva?

Jag antar at Denon 2105 tex är för gammal?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29940
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-08-05 09:52

Morello skrev:Är det någon som vill låna ut en kinamaskin några dagar så kan jag mäta lite och se hur de de facto presterar rent tekniskt?
Frekvensgång, brus, brum, distorsion, kanalbalans, kanalseparation etc etc etc


Du kan få leka med Marantz sr6004 under två veckor om du vill. Jag tänker lyssna på musik utan anläggning..
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav -Palle- » 2016-08-05 09:58

Morello skrev:
-Palle- skrev:Jag lånar gärna ut min Denon 4310 för bedömning!
Den är made in Japan och har fått goda recensioner på nätet på dom lite mer seriösa testerna.


Kul, är det en typisk "biomaskin" eller något av det litet mer exklusiva?

Jag antar at Denon 2105 tex är för gammal?


Man får nog kalla den för en typisk biomaskin.
Jag gav 15000kr för den ny för 6,5år sen.
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2016-08-05 09:59

Almen> Nej du har rätt i att filerna efter koppling medelst 3,5mm plugg och laktrissnöre + okänd a/d-omvandling/windowstuggning inte alls blev lika tydliga som i vardagsummet med direkta omkoppingar. Jag kunde ju testa båda och det var stor skillnad, mentrots detta gick det att höra skillnad!! :o Det är ju hur det låter i anläggning som är det intressanta eller hur?

Jag vågar påstå att BP26 med BDA2/3 sopar banan med varenda rimligt prissatt integrerad bioreceiver det finns där ute. Om någon kan hitta en som presterar lika bra är jag direkt en kund!!

Ino's högtalare är i mina öron fantatiska, de ger direkt feedback när man ändra något i anläggningen. Mina senaste tester, som kan ändras med en knapptryckning, är skillnader på DAC:en om den matas med aes/ebu eller USB (asynkron ingång) samt upsampling av eller på. Det är inga problem att höra skillnad på dessa små ändring och sedan hör folk inte skillnad på om en hel receiver kopplas emellan. De måste ha flaskhalsar någon annanstans är ju enda rimliga förklaringen och det är synd när man har så fina "instrument" som i32s.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57244
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Nattlorden » 2016-08-05 10:01

Morello skrev:
-Palle- skrev:Jag lånar gärna ut min Denon 4310 för bedömning!
Den är made in Japan och har fått goda recensioner på nätet på dom lite mer seriösa testerna.


Kul, är det en typisk "biomaskin" eller något av det litet mer exklusiva?

Jag antar at Denon 2105 tex är för gammal?


Årsnummer 5-7 är nog ganska representativt för de som kör Denon i en sådan setup som "gnällts" på. 21xx är ju de mindre maskinerna. 2807 är det jag kör. Har en vag uppfattning om att senare årsmodeller kan vara något lite sämre.

4310 är i den högre skolan - många år har Denon inte högre modeller än 43xx - även om det förekommit större. Men det är också därför den är Japan-monterad... 15000 var nog pris efter några prissänkningar, gissar den kostade 23000 när den lanserades.

Hade iofs varit spännande att få veta hur mycket det skiljer på en så gammal liten och en betydligt nyare top-of-the-line.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2016-08-05 10:05

Almen> Testade du för övrigt att lyssa på inspelningarna av kablar som jag länkade till i en annan tråd? Jag körde "Cardas" mot "direkt" och fick signifikant resultat, det var med NAD208. Borde bli än tydligare nu med 28B-SST och ska dessutom lyfta in dem i BDP-2:an så jag slipper windowsmixern (svårt att foobar-testa då bara). Ska dock understryka att där började vi närma oss gränsen för vad jag kan höra skillnad på (iaf med NAD208 i kedjan), det finns betydligt skarpare öron här på faktiskt är jag övertygad om.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2016-08-05 10:08

Nattlorden skrev:
Morello skrev:
-Palle- skrev:Jag lånar gärna ut min Denon 4310 för bedömning!
Den är made in Japan och har fått goda recensioner på nätet på dom lite mer seriösa testerna.


Kul, är det en typisk "biomaskin" eller något av det litet mer exklusiva?

Jag antar at Denon 2105 tex är för gammal?


Årsnummer 5-7 är nog ganska representativt för de som kör Denon i en sådan setup som "gnällts" på. 21xx är ju de mindre maskinerna. 2807 är det jag kör. Har en vag uppfattning om att senare årsmodeller kan vara något lite sämre.

Jag har en Denon 3805 och den är betydligt sämre än Bp25, mao ingen höjdare. Min nya Marantz 7010 har jag inte testat som försteg än men som receiver lät den inget vidare tillsammans med pi60s i förhållande till stereouppställningen.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2016-08-05 10:12

Conan skrev:
Rydberg skrev:Det behövs väldigt lite testande för att inse att en kinesisk biomaskin inte platsar i en högklassig anläggning om spelar i divisionen i32s, Det är ju knappast man kan tycka om, det märks enkelt genom att lyssna.


Enkelt trodde jag också. Mitt tidigare analoga stereo-försteg H/K Signature 1.0 matad från en Oppo BDP-95 jämfördes med en kinesisk sunkig biomaskin (Yamaha RX-V775) matad med HMDI från Oppon och via pre-out från biomaskinen in i försteget. Nivån matchades med volymkontrollen på Yamahan tills det lät lika högt. Slutsteg var Rotel RB-1552 och högtalare är pi60s + bs60.

Genom att välja ingångar på försteget kunde vi nu jämföra Oppon analogt ut kontra kinesisk biomaskin (som försteg inkl. DAC). Receivern i läge "Pure Direct", två relativt kräsna lyssnare, ett tiotal låtar... ingen hörbar skillnad alls. Ingångsväljaren på försteget är så bra att det inte ens knäpper till vid byte av ingång, så det var som att musiken bara fortsatte spela trots att vi skiftade mellan "Oppo" och "Sunk-receiver".

Tanken från början var att köra med 2-kanal (HA PRE25) + påhängd kinesisk biomaskin, men efter lyssningstestet så bedömde jag att Yamahan är tillräckligt bra som försteg. Det är kul med blänkande & fina apparater men en kinesisk biomaskin kan vara lika bra ljudmässigt, framförallt om man kör den som försteg.

Du är att gratulera! Får varna dig från att testa blänkade fina apparater bara! :wink: :D
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Xenod
 
Inlägg: 1225
Blev medlem: 2006-01-08
Ort: Karlstad

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Xenod » 2016-08-05 10:21

Morello skrev:
-Palle- skrev:Jag lånar gärna ut min Denon 4310 för bedömning!
Den är made in Japan och har fått goda recensioner på nätet på dom lite mer seriösa testerna.


Kul, är det en typisk "biomaskin" eller något av det litet mer exklusiva?

Jag antar at Denon 2105 tex är för gammal?


Det skulle vara HÖGINTRESSANT om du ville testa någon receiver, men hemskt gärna en aktuell modell som går att köpa nu. 2105 lanserades år 2005 och är därmed svår att få tag på.

Jag uppskattar verkligen att du vill låna ut din receiver Palle och det vore verkligen intressant att få läsa ett test av den. Men om någon har en ännu nyare som är aktuell och går att köpa i butik i dagsläget så vore det också toppen! :) Typ Denon x4200 verkar ju väldigt populär bland de som behöver handla just nu.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 10:30

MagnusÖstberg skrev:
Morello skrev:Är det någon som vill låna ut en kinamaskin några dagar så kan jag mäta lite och se hur de de facto presterar rent tekniskt?
Frekvensgång, brus, brum, distorsion, kanalbalans, kanalseparation etc etc etc


Du kan få leka med Marantz sr6004 under två veckor om du vill. Jag tänker lyssna på musik utan anläggning..


Är den "typisk" avseende pris, ålder etc?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57244
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Nattlorden » 2016-08-05 10:36

Xenod skrev:
Morello skrev:
-Palle- skrev:Jag lånar gärna ut min Denon 4310 för bedömning!
Den är made in Japan och har fått goda recensioner på nätet på dom lite mer seriösa testerna.


Kul, är det en typisk "biomaskin" eller något av det litet mer exklusiva?

Jag antar at Denon 2105 tex är för gammal?


Det skulle vara HÖGINTRESSANT om du ville testa någon receiver, men hemskt gärna en aktuell modell som går att köpa nu. 2105 lanserades år 2005 och är därmed svår att få tag på.


http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... sID=164791
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav -Palle- » 2016-08-05 10:36

@Morello, den är jämngammal med Denonen, tror den var snäppet enklare än Denonen om minnet inte sviker mig.
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav -Palle- » 2016-08-05 10:41

Nu har ju den här tråden blivit lite off-topic men jag tycker att det vore väldigt intressant att se en mätningar och jämförelser mellan en bioreciever och t.ex. PRE25 eller något annat rent 2 kanalsförsteg! :)
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 10:50

-Palle- skrev:Nu har ju den här tråden blivit lite off-topic men jag tycker att det vore väldigt intressant att se en mätningar och jämförelser mellan en bioreciever och t.ex. PRE25 eller något annat rent 2 kanalsförsteg! :)


PRE25 har jag redan undersökt. Den mäter fint. Dock har den en vanlig volympotentiometer med tillhörande egenskaper.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2016-08-05 10:52

Nått man direkt kan konstatera som skillnad är att hemmabioreceivrar brukar ha en ganska stor utgångsimpedans typ 500-1000 ohm. För mig Morello sagt att det beror på implemenationen av mute-funktionen (men jag kan minnas fel).
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 11:03

Ja, det stämmer - man brukar köra en fattigmans-mute. En sådan ser ut som så att man delar upp seriemotståndet på utgången i två delar. tex 500+500 ohm. I noden mellan mostånden sätter man en bipolär trissa mot jord. Mute aktiveras genom att dra basen på trissan hög. Det brukar även finnas en serieelektrolyt för AC-koppling.

En mute av oberklasse-typ använder ett relä.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 11:12

philipbtz skrev:Letar drivning till i32s och det finns ganska många alternativ. Har hittat begagnade 1090 och 208thx men tycker 11-13000 är ganska mycket för typ 15 år gamla steg. Är också rädd för hållbarheten samt balansskillnader i kanalerna som kan uppstå på gamla steg. Har tittat på nyare steg som emotiva xpa-2 och bad 275bee. 275:an kostar bara 8000 och lämnar 150W kontinuerligt i 4ohm samt 410W dynamiskt. Funderar om inte detta räcker? Beror ju på hur högt jag kommer spela antar jag men kommer sällan vara uppe i ref volym till film. Musik kanske lite högre ibland.


Till i32s skall du ha ett riktigt bra steg med mycket effekt ! NAD208 är dyra här tack vare (eller på grund av) LTS - så leta utomlands. Det gäller nog i någon mening även Rotel 1090.
Köper du NAD208 får du räkan in servicekostnader, då de ofta går sönder. Rotel 1090 av version 2 eller 3 bör vara ett mkt bättre köp. Rotel 1090 är ett mycket enklare steg för en servicetekniker, vilket torde medföra lägre servicekostnad om något skulle gå snett. Annars är begagnade Bryston fina apparater. Kika tex på 4 B-ST, som lämnar cirka 400 lågdistorderade W.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

danfra
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 2005-06-13

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav danfra » 2016-08-05 13:58

Iom att Nad208 har "stora brister" så är det dags att jag får köpa ditt av dig. Har ju köpoption på det sen
länge..

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2016-08-05 13:59

Hehe! Vad ska jag då ha som sängkammarslutsteg??
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34924
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Morello » 2016-08-05 14:11

Rydberg skrev:Hehe! Vad ska jag då ha som sängkammarslutsteg??


En trevlig rörstärkare såkalrt. Du kan väl inte ha en ful 208:a i sovrummet? 8O
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

danfra
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 2005-06-13

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav danfra » 2016-08-05 14:13

Å där snodde Morello min replik...

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Rydberg » 2016-08-05 14:46

Morello skrev:
Rydberg skrev:Hehe! Vad ska jag då ha som sängkammarslutsteg??


En trevlig rörstärkare såkalrt. Du kan väl inte ha en ful 208:a i sovrummet? 8O

Hade tänkt att gömma möget bakom ett skåp :mrgreen:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57244
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Räcker NAD 275bee till i32s?

Inläggav Nattlorden » 2016-08-05 14:49

Rydberg skrev:Hehe! Vad ska jag då ha som sängkammarslutsteg??


Bild
It's all fun and games until Darth Vader comes.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster