Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Nja, de är väl på ~10ohm styck, så 5 ohm gäller parallellkoppling och 20ohm vid seriekoppling.
Komorok skrev:218 är för klena.
Komorok skrev:218 är för klena. 208 är ett bättre alternativ.
Abletec/Anaview annars?
blekfet skrev:Behringer iNUKE NU6000 kanske?
philipbtz skrev:2 stycken 208:or blir för dyrt tycker jag.
philipbtz skrev:Min enda tanke med att ha 450w per modul är att jag vill kunna driva dom fullt ut om jag för någon anledning vill spela riktigt högt någon gång. I rummet jag kommer ha nu kommer jag antagligen aldrig behöva det men om jag får ett mycket större rum i framtiden så vet man ju aldrig. Försöker göra så lite mellansteg som möjligt. Dessutom ser det ut som att ett nu3000 täcker alla mina behov om jag tänker rätt och det kostar bara 2600:- från Tyskland exklusive frakt. Det enda störande är att jag kanske måste ha den i rummet utanför om inte fläktmodden duger. Men noctua-fläktar är sjukt tysta så är optimistisk. Svårt att slå inuken på prisvärdhet men är öppen för alternativ. Det jag kanske främst undrar är om 2x900 4ohms watt räcker för att driva fyra moduler fullt ut? IÖ prata i någon tråd om att det inte alltid handlar om watt utan hur många volt förstärkaren kan svinga och på detta område är jag ganska nollställd.
DVD-ai skrev:JA alltså, jag tror att TS behöver testa ett steg på typ 300w/8ohm till sina Y2 och uppleva hur långt man kommer med det.
Eller bara köpa ett vettigt PA-steg och byta fläkt och gömma undan denna så att inte fläktljudet stör alls, sedan vara nöjd och glad![]()
"du kan inte ha för mycket effekt" typ, alltså det är ingen nackdel att ha mycket effekt, hur mycket/ lite du än använder.
Men krångla inte till det i onödan för att du vill ha något du inte behöver, ta reda på behovet först
Simp_the_pimP skrev:XPA-2 räcker inte till Y-4, därför sålde jag mitt.
Nu kör jag Behringer EP4000, funkar fantastiskt bra och blir nästan helt tyst efter fläktmodd, billigt också.
paa skrev:Dom där Behringerstegen, vad har dom för undre gränsfrekvens?
Simp_the_pimP skrev:Hög volym, väldigt bastung musik, dom slår ifrån.
För "normal" lyssning och lite till så funkar det galant, men om man ska vara lite frän och visa vad basarna är kapabla till så funkade inte mitt XPA-2 iaf.
TomKokk skrev:Simp_the_pimP skrev:Hög volym, väldigt bastung musik, dom slår ifrån.
För "normal" lyssning och lite till så funkar det galant, men om man ska vara lite frän och visa vad basarna är kapabla till så funkade inte mitt XPA-2 iaf.
Så stegen stängdes av? Då förstår jag problemet..
Har Aldrig någonsin hört det tidigare.
Men var kanske ett måndagsexemplar?
Men du är nöjd och glad idag och har inga problem.
Då njut!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster