Vibration från piP?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
nissling

Vibration från piP?

Inläggav nissling » 2015-07-14 13:31

Har haft mina piP i lite mer än tre veckor nu och de låter riktigt bra, men den högra högtalaren verkar bråka lite i enstaka sammanhang. När jag kör 20Hz-20KHz test så verkar det runt 350-400Hz vibrera något ifrån den om man spelar vid -21dB eller högre. När man lyssnar på musik eller kollar på film så hörs det i regel inte (och definitivt inte om man spelar lägre än så vilket jag oftast gör), men vid vissa tillfällen kan man ana det. Den vänstra högtalaren har inga sådana problem alls så jag gissar på att något gick lite snett vid montering. Det verkar inte vara baselementet det är fel på utan snarare något i själva lådan som inte ligger rätt till.

Någon som har en idé om vad det kan vara eller ska jag försöka artikulera min beskrivning? :)

Användarvisningsbild
blixten_no1

Re: Vibration från piP?

Inläggav blixten_no1 » 2015-07-14 13:42

Internkablaget kan ligga emot nått och låta.

Användarvisningsbild
nissling

Inläggav nissling » 2015-07-14 13:49

Det är nog det som är grejen. Vill minnas att ena högtalaren fick lite längre sladd från kopplingsdosan till delningsfiltret och den kan nog ligga mot röret. Ska kika på det när möjlighet ges och återkomma med resultat.

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2015-07-15 20:54

Jag har samma problem med min ena pi60. Internkablaget ligger och skramlar vid vissa frekvenser. Ska bara orka skruva isär och fästa kabeln. Var som du lite orolig att något var trasigt. Lycka till och grattis till ett bra köp!
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Återgå till Wänner af Ino