Jag har läst Faktiskts forum i tre år men nu så har jag tagit tag i saken och gjort ett konto. Inget mer smygläsande

Vi håller på att bygga hus och vi har då gjort plats för (som många drömmer om) ett eget dedikerat biorum/lyssningsrum med måtten enl. bilden nedan (Soffan och gula klossar är inte skalenliga).
Systemet jag har idag är piP med en iP som center och 4x A1 samt profundusP-2. Jag är utomordentlig nöjd med systemet. Man blir lätt hemmablind och tycker att ”det är väl så det låter hos vem som helst”. Efter man har sett en film eller bara tittat på TV hemma hos någon bekant och kommer hem till sig själv så märker man vad fel man haft. Man blir alltid lika överraskad och nöjd :)
Jag sneglar ändå på att gå upp en storlek för att få lite mer tryck men kan inte bestämma mig om det ska gå åt pi60 med bs60/profundusX-2 eller pi24,5 och bs24,5. Jag har inte läst och sett så mycket om pi24,5.
Min film/musik konsumtion är ca 80/20.
Vad behöver jag tänka på nu när väggar och tak inte är igenspikade, tapetserade eller någon el är dragen. Jag vill göra så mycket ”rätt” nu när det finns chans till det. Innerväggarnas grundkonstruktion består av gips, spånskiva, isolering, spånskiva och gips. Något att ändra eller tänka på där?
Jag har läst en hel del om draperier. Hur mycket och var bör dessa placeras?
Golvet är från början parkett men skall bytas till någon typ av heltäckande matta, finns det några förslag?
I taket sitter något som heter Huntonit (http://huntonit.com/ceiling/single-panel/?type=1)
Tacksam för förslag