B88z vs B88x

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: B88z vs B88x

Inläggav DVD-ai » 2015-09-26 19:00

Just min tanke med, men antar att han har något variant på denna som gick utmärkt ?!

Väntar med spänning på svar :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: B88z vs B88x

Inläggav Nattlorden » 2015-09-26 19:25

AndreasArvidsson skrev:
Nattlorden skrev:
Xenod skrev:Vad har du köpt för någe? :D


pi60s, uppenbarligen.

Nä om det är en ersättare till B88s det pratas om så är det någon av följande modeller: i16s,i32s,i64s.


Sorry, jag blandade ihop modellbeteckningarna.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
LarsTruelsen
fd. gekados
 
Inlägg: 118
Blev medlem: 2012-06-26
Ort: Knivsta

Re: B88z vs B88x

Inläggav LarsTruelsen » 2015-09-26 20:59

Xenod skrev:Vad har du köpt för någe? :D


Köpte i16s och det är 88z jag fick med.
"I'm not harmful, just introspective. You can probably think I'm weird, but it's not harmful weird."

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: B88z vs B88x

Inläggav IngOehman » 2015-09-26 23:09

schmutziger skrev:Det intressanta är hur han lyckats med kantupphängningen. Om den är optimal för basreflex. Är den inte för sladdrig för en kompromisslös signatur topphögtalare o vice versa då?

Ja, så kan det lätt bli.

Och det är just därför som både B88x och B88s fanns.

Det nya elementet är i högsta grad optimerat för basreflexlåda, och därför klarar det inte (rekommenderar jag det inte för) lika små lådor som B88s klarade, närmare bestämt under 2 liter (!) utan problem*. Dock spelar B88z helt problemfritt i ~3,5 liters sluten låda, och det är ju MYCKET, MYCKET mindre än de >14 liter som jag som minst använder elementet i, så behovet av B88s försvann helt enkelt. :)


Vh, iö

- - - - -

*Om man bortser ifrån artefakter som höga Q-värden och sådant, vilket man kan göra t ex i en konstruktion driven med negativ utimpedans.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Xenod
 
Inlägg: 1225
Blev medlem: 2006-01-08
Ort: Karlstad

Re: B88z vs B88x

Inläggav Xenod » 2015-09-27 00:06

AndreasArvidsson skrev:
Nattlorden skrev:
Xenod skrev:Vad har du köpt för någe? :D


pi60s, uppenbarligen.

Nä om det är en ersättare till B88s det pratas om så är det någon av följande modeller: i16s,i32s,i64s.


I PhilipBtz:s medlemstråd skrev IÖ såhär:

IngOehman skrev:Ja, det vill säga, B88z ersätter både B88x (pi60s) och B88s (i32s, i64s).


Vh, iö


Jag antar att han bara missade i16s i parantesen bakom B88s?

Edit:
Haha, nu ser jag att du precis skrev ett inlägg i denna tråden också IÖ, som gör att man kan dra slutsatsen att det nya elementet ersätter de båda andra men jaja :)

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn
 
Inlägg: 3107
Blev medlem: 2005-04-12

Re: B88z vs B88x

Inläggav schmutziger » 2015-10-07 15:47

IngOehman skrev:
schmutziger skrev:Det intressanta är hur han lyckats med kantupphängningen. Om den är optimal för basreflex. Är den inte för sladdrig för en kompromisslös signatur topphögtalare o vice versa då?

Ja, så kan det lätt bli.

Och det är just därför som både B88x och B88s fanns.

Det nya elementet är i högsta grad optimerat för basreflexlåda, och därför klarar det inte (rekommenderar jag det inte för) lika små lådor som B88s klarade, närmare bestämt under 2 liter (!) utan problem*. Dock spelar B88z helt problemfritt i ~3,5 liters sluten låda, och det är ju MYCKET, MYCKET mindre än de >14 liter som jag som minst använder elementet i, så behovet av B88s försvann helt enkelt. :)


Vh, iö

- - - - -

*Om man bortser ifrån artefakter som höga Q-värden och sådant, vilket man kan göra t ex i en konstruktion driven med negativ utimpedans.


får man fråga varför du tyckte det var viktigt att klara av under 2liter innan men att du nu tycker det räcker med ~3.5liter? (nu får dessa litrar stå för mer än vad de ska, men jag menar du bör ju ha spenderat ett par tusenlappar på att få fram den "gamla" kantupphängingen för toppsystemen så att de inte deformerades för tidigt osv, så det är intressant o få reda på varför du ändrar på det.)

Tänker på det du skriver i manifestet om signatur:

kompromisslös variant
Ino pi60s är en vidareutvecklad version av den ursprungliga pi60 från Ino Audio. Den grundläggande konceptuella uppbyggnaden är gemensam, men varje detalj vad gäller utförandet har ägnats extra omsorg hos pi60s. Varje del i högtalaren är omgjord från pi60 för att i sin signatur-version snudda vid möjligheternas gräns för varje enskild parameter.
...
Dessa tre signatur-toppsystem har jag tagit fram för dem som är ute efter det allra, allra bästa som finns att få på planeten – med grädde på toppen

Det är därför jag undrar.

gemensam upphängning känns som en kompromiss och är helt ok givetvis, men inte i en kompromisslös variant dock :wink:
Fast nu ser jag att du faktiskt inte säger att toppsystemen är kompromisslösa :oops:
Det har jag kanske bara läst in :)

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: B88z vs B88x

Inläggav IngOehman » 2015-10-07 16:16

schmutziger skrev:
IngOehman skrev:
schmutziger skrev:Det intressanta är hur han lyckats med kantupphängningen. Om den är optimal för basreflex. Är den inte för sladdrig för en kompromisslös signatur topphögtalare o vice versa då?

Ja, så kan det lätt bli.

Och det är just därför som både B88x och B88s fanns.

Det nya elementet är i högsta grad optimerat för basreflexlåda, och därför klarar det inte (rekommenderar jag det inte för) lika små lådor som B88s klarade, närmare bestämt under 2 liter (!) utan problem*. Dock spelar B88z helt problemfritt i ~3,5 liters sluten låda, och det är ju MYCKET, MYCKET mindre än de >14 liter som jag som minst använder elementet i, så behovet av B88s försvann helt enkelt. :)


Vh, iö

- - - - -

*Om man bortser ifrån artefakter som höga Q-värden och sådant, vilket man kan göra t ex i en konstruktion driven med negativ utimpedans.


får man fråga varför du tyckte det var viktigt att klara av under 2liter innan men att du nu tycker det räcker med ~3.5liter? (nu får dessa litrar stå för mer än vad de ska, men jag menar du bör ju ha spenderat ett par tusenlappar på att få fram den "gamla" kantupphängingen för toppsystemen så att de inte deformerades för tidigt osv, så det är intressant o få reda på varför du ändrar på det.)

Det är en bra fråga, och väldigt lätt att svara på.

När B88s konstruerades så tog jag inte fram någon ny upphängning överhuvudtaget. Jag slapp eftersom jag tyckte det fanns en som var tillräckligt bra för små slutna lådor. Så när det gäller upphängningen var allt konstruktionsarbete i form av utprovning. Jag hittade till sist en som gjorde jobbet, och som jag tänkte skulle fungera tillräckligt bra även i basreflexlåda. Efter något halvårs utvärdering som pi60s (beta-serien) så tyckte jag dock inte att den dög för basreflexlåda, och ingen av alla de oräkneliga andra upphängningar jag provat dög heller. Så där var jag tvungen att ta fram en ny upphängning, som efter oräkneliga prototypgjutningar (minns inte exakt antal, men 6-8 verktyg kan det nog ha blivit, vi talar om en kostnad närmare en miljon än en halv, om jag minns rätt) blev toppen. Men ändå blev det ett verktyg till, för på grund av att missförstånd kunde inte tillverkaren av verktyget använda rätt gummikvalitet. :( Så det blev ett sista verktyg gjort i Tyskland, där de kunde göra precis det jag ville.

Sammanfattningsvis var den första surrounden en som doktor Müller gjorde, och som gick att köpa. Men den dög inte för pi60s, bara för i16s, i32s, i64s... Så det blev en till, som blev väldigt dyr, men väldigt väldigt bra. Så bra att den hade kunnat användas även för de slutna lådorna, men där har den ingen signifikant fördel.

I den senaste versionen av elementet B88z så är alla egenskaper bättre än B88s - även för bruk i sluten låda, men även där gäller att skillnaderna faktiskt är rätt så små, nästan försumbara faktiskt.

Det enda, eller i varje fall helt dominerande, skälet till att jag skulle byta (kommer att byta) är det estetiska. Jag föredrar det nya schassiet, massor. Framförallt hur trevligt det blir med de nya skruvarna till detsamma.

schmutziger skrev:Tänker på det du skriver i manifestet om signatur:

kompromisslös variant
Ino pi60s är en vidareutvecklad version av den ursprungliga pi60 från Ino Audio. Den grundläggande konceptuella uppbyggnaden är gemensam, men varje detalj vad gäller utförandet har ägnats extra omsorg hos pi60s. Varje del i högtalaren är omgjord från pi60 för att i sin signatur-version snudda vid möjligheternas gräns för varje enskild parameter.
...
Dessa tre signatur-toppsystem har jag tagit fram för dem som är ute efter det allra, allra bästa som finns att få på planeten – med grädde på toppen

Det är därför jag undrar.

gemensam upphängning känns som en kompromiss och är helt ok givetvis, men inte i en kompromisslös variant dock :wink:
Fast nu ser jag att du faktiskt inte säger att toppsystemen är kompromisslösa :oops:
Det har jag kanske bara läst in :)

Jodå, det är de, signaturtoppsystemen. :) Minst lika komprimisslösa.

I samma grad som pi60s tämligen exakt i själva verket.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-01 20:02

Vilka element har funnits till pi60s och när introducerades de? Och kan någon beskrivs hur man ser skillnad på dem?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
blixten_no1
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: 2006-05-20

Re: B88z vs B88x

Inläggav blixten_no1 » 2020-06-01 21:46

genstruktur skrev:Vilka element har funnits till pi60s och när introducerades de? Och kan någon beskrivs hur man ser skillnad på dem?


Det senaste b88z har iaf försänkta skruvhål.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-01 22:51

blixten_no1 skrev:
genstruktur skrev:Vilka element har funnits till pi60s och när introducerades de? Och kan någon beskrivs hur man ser skillnad på dem?


Det senaste b88z har iaf försänkta skruvhål.


Tack! :)

Finns olika diskanter med förstår jag. Den som har tre skruv är från när då?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: B88z vs B88x

Inläggav Frisk » 2020-06-01 23:10

genstruktur skrev:
blixten_no1 skrev:
genstruktur skrev:Vilka element har funnits till pi60s och när introducerades de? Och kan någon beskrivs hur man ser skillnad på dem?


Det senaste b88z har iaf försänkta skruvhål.


Tack! :)

Finns olika diskanter med förstår jag. Den som har tre skruv är från när då?


Inte svar på frågan, men mina från, om jag minns rätt 2009 har 6 skruvar, diskanterna i i32s från 2017 har 4, dock är det samma diskant men med olika plattor. Har signaturmodellen haft 3? Jag tror vanliga pi60 hade 3 när jag köpte mina. Börjar ju bli några år sen så minnet kanske sviker...

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-02 05:37

All information är till hjälp! :) Så är det kanske att diskanten aldrig haft tre skruv på pi60s? Men om jag förstått det rätt så har väl alltid porten varit skruvad, jämtemot pi60 där den är fastlimmad (och mindre)?

Försökte ringa iö igår men har var på språng och mindes inte alls detaljer ur minnet.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-02 05:59

viewtopic.php?t=36417

Verkar som basporten varit limmad förr och diskanten haft tre skruv skriver du @Frisk? ;)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: B88z vs B88x

Inläggav Morello » 2020-06-02 09:19

Det finns tre frontplattor till T11m - tre skruvhål, sex skruvhål samt inga synliga skruvhål alls - nämligen den till Guru Q60, där plattan fixeras från insidan med maskinskruv.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-02 10:05

Tack! :)

Och det är diskanten till pi60s ?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: B88z vs B88x

Inläggav Rydberg » 2020-06-02 12:33

genstruktur skrev:All information är till hjälp! :) Så är det kanske att diskanten aldrig haft tre skruv på pi60s? Men om jag förstått det rätt så har väl alltid porten varit skruvad, jämtemot pi60 där den är fastlimmad (och mindre)?

Försökte ringa iö igår men har var på språng och mindes inte alls detaljer ur minnet.

Porten har varit limmad på pi60s och den fanns med frontplatta med enbart tre skruvar. De pi60s i svart pianolack jag sålde till Screen hade både b88x & t11mx och limmad basport samt diskantplatta med tre hål. De pi60s jag fick leverade 2006 hade 6 skruvhål i diskanten för att skilja ut den mot t11m som nu hade letat sig in i vanliga pi60. De sex hålen blev sedan fyra (två av hålen vara svåra att borra, så det var nog anledningen till att de blev fyra).
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-02 15:50

Oj, mycket information! :) Det verkar har funnits en hel del olika kombinationer låter det som. Jag trodde dock att basporten inte hade varit limmad på pi60s. Tack för det klargörandet.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: B88z vs B88x

Inläggav Rydberg » 2020-06-02 16:35

genstruktur skrev:Oj, mycket information! :) Det verkar har funnits en hel del olika kombinationer låter det som. Jag trodde dock att basporten inte hade varit limmad på pi60s. Tack för det klargörandet.

Om det är de pi60s som ligger ute på hifitorget som du tittar på så är det ett par pi60s. De är enligt säljaren från 2004 och de har en t11-diskanten, vid den tidpunkten hade vanliga pi60 fortfarande dynaudiodiskanten.
Class only looks like arrogance from below.

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: B88z vs B88x

Inläggav Frisk » 2020-06-02 16:40

genstruktur skrev:https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?t=36417

Verkar som basporten varit limmad förr och diskanten haft tre skruv skriver du @Frisk? ;)



Men se där... minnet är inte alltid med.

Ino-T11mx är väl diskanten i signaturmodellerna. Sist jag handlade fick jag frontplatta med 4 hål. Om jag förstod Ingvar rätt var det nu samma platta för både vanliga och signatur, där vanliga tidigare haft 3 hål och signatur 6 hål. Jag har även för mig eloxideringen tidigare varit hårdare på signatur, men antar kanske det är samma nu då, med samma hålbild, under förutsättning att jag inte missförstod.

Det verkar funnits många varianter och kombinationer.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: B88z vs B88x

Inläggav Morello » 2020-06-02 16:46

Om jag förstått saken rätt anger "x" att det är en annan selektion, men det är alltså fråga om samma konstruktion.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-02 18:05

Rydberg skrev:
genstruktur skrev:Oj, mycket information! :) Det verkar har funnits en hel del olika kombinationer låter det som. Jag trodde dock att basporten inte hade varit limmad på pi60s. Tack för det klargörandet.

Om det är de pi60s som ligger ute på hifitorget som du tittar på så är det ett par pi60s. De är enligt säljaren från 2004 och de har en t11-diskanten, vid den tidpunkten hade vanliga pi60 fortfarande dynaudiodiskanten.


Jag har ju senaste pi60. Då är det samma diskant på mina och dessa på hifi-torget?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: B88z vs B88x

Inläggav Rydberg » 2020-06-02 19:16

genstruktur skrev:
Rydberg skrev:
genstruktur skrev:Oj, mycket information! :) Det verkar har funnits en hel del olika kombinationer låter det som. Jag trodde dock att basporten inte hade varit limmad på pi60s. Tack för det klargörandet.

Om det är de pi60s som ligger ute på hifitorget som du tittar på så är det ett par pi60s. De är enligt säljaren från 2004 och de har en t11-diskanten, vid den tidpunkten hade vanliga pi60 fortfarande dynaudiodiskanten.


Jag har ju senaste pi60. Då är det samma diskant på mina och dessa på hifi-torget?

Precis, om än eventuellt hårdselekterad i pi60s. Har för mig att Ingvar i senare modeller av t11 (den du har) införde ett petskydd (något i kaviteten bakom domen) båda heter dock t11. Ingvar bör kunna svara exakt hur det förhåller sig.

Skulle inte gissa att diskanten i dina högtalare inte står något efter i prestanda jämfört med de i annonsen. Baselement hos pi60s är naturligtvis annorlunda och lådan är dämplimmad.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-02 20:21

Rydberg skrev:
genstruktur skrev:
Rydberg skrev:Om det är de pi60s som ligger ute på hifitorget som du tittar på så är det ett par pi60s. De är enligt säljaren från 2004 och de har en t11-diskanten, vid den tidpunkten hade vanliga pi60 fortfarande dynaudiodiskanten.


Jag har ju senaste pi60. Då är det samma diskant på mina och dessa på hifi-torget?

Precis, om än eventuellt hårdselekterad i pi60s. Har för mig att Ingvar i senare modeller av t11 (den du har) införde ett petskydd (något i kaviteten bakom domen) båda heter dock t11. Ingvar bör kunna svara exakt hur det förhåller sig.

Skulle inte gissa att diskanten i dina högtalare inte står något efter i prestanda jämfört med de i annonsen. Baselement hos pi60s är naturligtvis annorlunda och lådan är dämplimmad.


Okej men då är jag med tror jag :). Att baslement och lådan är annorlunda kan ju göra sitt så klart! Även om det allra senaste versionen av elementen hade känts bäst för sinnesron.

Tack för hjälp allihopa! :D
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: B88z vs B88x

Inläggav Frisk » 2020-06-02 21:03

Selekterade diskanter kan nog också göra sitt, alla blir ju selekerade så att säga, de bästa väljs ju bort från vanliga, liksom de allra bästa väljs bort även från s till es.

Jag sitter kvar med samma basar i mina pi60s, eventuellt att de med försänkt skruv är snyggare, det är nog en smaksak. Dock är ju denna bas gjord just för basreflex medan senaste varianten passar både slutet och basreflex. Visserligen en senare konstruktion och kanske mer special, men är designad för ett bredare användningsområde. Jag har kommit till slutsatsen att jag inte vill byta till senaste, men det är nog lite av en smaksak. Har ju B88z i källaren, men kan inte avgöra någon skillnad beroende på basen, men är ju också väldigt många skilda parametrar.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: B88z vs B88x

Inläggav DVD-ai » 2020-06-03 06:51

Jag hade inte bytt element till senaste i tron att den ska höras, men nu när jag bytt ändå av andra orsaker så intalar jag mig gärna att det nya försumbart bättre elementet också är en hörbar förbättring.
Placebo kan nyttjas positivt... :lol:

Nya elementet B88z är enligt mig enormt mycket snyggare än B88s, det skiljer en hel del estetiskt mer än bara korgen.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-03 08:03

Verkar lite tveksamt om det är något man hör att byta till nya elementen. Men att det utan tvekan syns :). Så tolkar jag er.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: B88z vs B88x

Inläggav Frisk » 2020-06-03 08:35

genstruktur skrev:Verkar lite tveksamt om det är något man hör att byta till nya elementen. Men att det utan tvekan syns :). Så tolkar jag er.


Japp.
Måste erkänna att mitt svar var känslomässigt och funktionellt felaktigt, såhär skriver ju faktiskt Ingvar tidigare i denna tråd:

I den senaste versionen av elementet B88z så är alla egenskaper bättre än B88s - även för bruk i sluten låda, men även där gäller att skillnaderna faktiskt är rätt så små, nästan försumbara faktiskt.


posting.php?mode=quote&f=20&p=2111266#pr1793264


I bildtråden har du de två utseendena efter varandra på i32s
viewtopic.php?f=20&t=8994&start=120#p1823562

Om nu korgen på den var exakt lika som pi60s, ser i alla fall väldigt lik ut på bilden.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-03 13:05

Tack för den fina hjälpen Frisk!
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: B88z vs B88x

Inläggav genstruktur » 2020-06-12 10:12

Vad kostar det att byta till nyaste boomer och diskant för pi60s?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: B88z vs B88x

Inläggav Rydberg » 2020-06-12 17:02

genstruktur skrev:Vad kostar det att byta till nyaste boomer och diskant för pi60s?

För mycket :)
Class only looks like arrogance from below.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster