Moderator: Redaktörer
BPM skrev:pr28 ser ut som de högtalare jag lyssnade till hos Blixten. Som en "kortare" i28..
Men pr25? Finns den, eller måste den s.a.s konstrueras?
BPM skrev:pi25 i pr25-låda låter ju intressant.. Problemet är att jag inte har en aning om vad pr25 är för något..![]()
Tarzan skrev:BPM skrev:pr28 ser ut som de högtalare jag lyssnade till hos Blixten. Som en "kortare" i28..
Jag har för mig att pi25 är fullregisterversionen av i6 vilket skulle betyda att pr25 skulle vara studioversionen av pi25, alltså utan döutrymme i högtalarlådan/utan fot.
BPM skrev:Tarzan skrev:BPM skrev:pr28 ser ut som de högtalare jag lyssnade till hos Blixten. Som en "kortare" i28..
Jag har för mig att pi25 är fullregisterversionen av i6 vilket skulle betyda att pr25 skulle vara studioversionen av pi25, alltså utan döutrymme i högtalarlådan/utan fot.
Hittade manifestet (2012) som jag skrev ut...och även prislistan. pr25 verkar alltså finnas, som en studioversion av pi25 i ett stativhögtalarkabinett. Tyvärr så verkar konverteringen till stativare ske på bekostnad av förmågan att spela djup bas.. 41Hz får jag svårt att klara mig med. Jag hittar inte heller pr25 i prislistan (trots att den finns med i manifestet)..
Problemet är att jag då ändå åker på basar..och den totala summan med t.ex pX-2 (eller varför inte bs25 som säkert räcker och blir över för mitt behov) gör att man hamnar oroväckande nära t.ex pi60 som säkert är en ännu bättre högtalare. Kan inte planen om en stativare med bas neråt 30Hz realiseras så spricker hela upplägget och då kan man lika gärna gå på golvare direkt.
Synd att pr25 tappar nästan en halv oktav i basen även i jämförelse med lilla piP...
AndreasArvidsson skrev:Enligt manifest 2013 så spelar pi25/pr25 ned till 34Hz vilket är samma som för piP.
AndreasArvidsson skrev:Jag vet inte vad det är för diskant som sitter i pr25, men jag skulle bli kraftigt förvånad om du inte skulle få lova att köpa en pi25 i pr25 låda. Ring Ingvar och be snällt så brukar det mesta gå att lösa.
BPM skrev:Kan någon uppskatta hur stor uppgradering det handlar om jämfört med piP när det kommer till ljudtryck (och även allmän kvalitet )? Har lyssnat mycket till piP (har ju ägt ett par ) och även till de större högtalarna men har aldrig hört i6/pi25..
DVD-ai skrev:i6/pi25 spelar påtagligt renare vid alla ljudnivåer även medel![]()
klart värd uppgradering !
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster