Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:IÖ kommer ner onsdag 21/10 till mig för lite konsultation om rumsakustik och ev förändringar i min anläggning.
Är det någon mer i Götet som behöver konsultation så är det väl lämpligt att utnyttja tillfället.
IngOehman skrev:sprudel skrev:IÖ kommer ner onsdag 21/10 till mig för lite konsultation om rumsakustik och ev förändringar i min anläggning.
Är det någon mer i Götet som behöver konsultation så är det väl lämpligt att utnyttja tillfället.
Halloj!
Har dystra besked - den 21 går inte, av ett skäl som jag skäms för att ta upp här på faktiskt.se.![]()
Vi måste boka om. Tar du upp saken med din kompis (vill inte skriva hans namn utan hans godkännande)?
Vh, iö
IngOehman skrev:...av ett skäl som jag skäms för att ta upp här på faktiskt.se....
IngOehman skrev:Du är inte ens i närheten av den nördiga sanningen.
Riktiga ultra-nördar kan dock eventuellt veta vad det är för speciellt med just 21 oktober 2015, och vad det därför kan vara för något som händer här, och som gör att jag inte kan vara där (i gbg), just den dagen.
Vh, iö
Nattlorden skrev:Nej, det är ju inte filmhistoriens coolaste bil heller, även om den ligger topp tio definitivt. Personligen landar jag en vit Lotus Esprit på tredje plats...
paa skrev:Nattlorden skrev:Nej, det är ju inte filmhistoriens coolaste bil heller, även om den ligger topp tio definitivt. Personligen landar jag en vit Lotus Esprit på tredje plats...
Ändå har DeLorean och Esprit ganska lika design, vilket inte är så konstigt eftersom det är samma kille som ritat dom: Giorgetto Giugiaro.
sprudel skrev:Mycket spännande och lärorikt att få sitt rum granskat av ett proffs. God pedagog är du också.
sprudel skrev:Mycket spännande och lärorikt att få sitt rum granskat av ett proffs. God pedagog är du också.
Cinder skrev:Jag tar på mig min djurrättsaktivistmössa några minuter och ställer frågan: Är det inte rätt oschyst att sätta akvariefiskar i ett rum där du ska dåna på med basfrekvenser?
De är väl rätt känsliga för vibrationer och liknande eftersom man inte ens ska "knacka på glaset" som man lärde sig tidigt?
manix skrev:sprudel skrev:Mycket spännande och lärorikt att få sitt rum granskat av ett proffs. God pedagog är du också.
Blev det någon diskussionen om vridning 90 grader?
sprudel skrev:Nope, den diskussionen har hustrun avslutat!
manix skrev:sprudel skrev:Nope, den diskussionen har hustrun avslutat!
Blir det stora åtgärder och ingrepp? Är nyfiken för att jag skulle vilja få en akustikkonsultation utförd här på sikt och har ett vardagsrum som har vissa likheter med ditt tror jag.
sprudel skrev:Nej, det tycker jag inte. Ingvar vär nöjd med den lägre basen, men däremot inte hur det såg ut vid 110 Hz och upp till 500. Flexibla gardiner vid tryck min och flödesmax skulle kunna göra susen.
Väldigt fascinerande att gå runt och lyssna efter resonanserna i rummet. På ett ställe hade vi en fasvänd tryckvåg in i en örat och vid 20 cm förflyttning kom en fasriktig i andra örat! Nästan så man blev yr i pottan av det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster