Paa: Nej, delningen sitter i högtalarna, dosan dämpar bara lågnivå signalen på ett sätt som harmoniserar med högtalarnas ökade output efter att ha kopplats samman.
denna nivå kan man ställa med vredet
Denna nya funktion flyttar hur denna kompensation fungerar i frekvensplanet och kan i vissa fall vara behövligt för att få till ljudet.
Genstruktur: Ja alltså, efter lite tester så är det så att den fungerar ändå inte som man tror efter att ha fattat att den kan minska problemet med för lite nivå vid ca 100-300Hz, beror helt på hur högtalarna står.
Nu har jag testat rätt mycket för att komma fram till hur denna påverkat och vad samt kommit fram till att upplevelsen av vad som händer med vippan varierar med hur högtalarna är placerade
Så ja, det är inte "lätt" att hitta där det är rätt mellan bs60 och pi60(s) men jag har gjort det och kommit fram till at tdet fungerar ypperligt.
DOCK så finns det ett litet men, och det är att min baspuckel i rummet ju triggas klart otrevligare med bs60 placerade i nära väggen, så vi får se hur detta slutar ändå
Kanske blir likadant som innan (lider inte alls av det) och att jag nöjt får stå ut med att ha en ny bcX som är mindre känslig för störningar än den gamla (som inte var direkt känslig)och som har en funktion som jag KAN ha nytta av någon gång
vippan gör helt klart det den ska, men den kan inte trolla med rumsmåtten och fysiken vilket jag ju visste, men var tvungen att testa i alla fall
Ska testa lite mer någon annan dag och se hur jag kan få till det med balansen i rummet mellan rumsresonanser och snygg placering av bs60.
Jag fick ge 1000kr för denna, det tycker jag är värt som tusan