Vad är kontrollbox bcX ?!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-13 18:09

Aaah en sådan ;)

Alltså, en mini DSP KAN vara en klar förbättring som helhet om rummet är mindre optimalt :)
Men jag upplevde att ljudet som helhet blev märkbart sämre med denna innopplad :(
Även om baspuckeln gick att minska besväret av, så var det liksom inte värt det tyckte jag.
Och med det sagt så tycker jag fortfarande att det är en bra produkt för priset, jag vill ha en dyrare miniDSP med bättre DAC'ar men framförallt analogdelar (där jag tror att problemet sitter).
Det hade varit fina fisken!

Dock så skulle jag ändå föredra något som inte gav delay alls, men ja man kan ju inte få precis allt ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav Almen » 2015-11-13 23:00

DVD-ai skrev:...den förskjuter dosans (ratten) kompensation att gripa on längre ner i frekvens för att öka nivån i det över området där pi60(s) och bs60 sammarbetar.

Detta är relativt obegripligt för mig. Vad är "on" i sammanhanget? Skall det vara "in"?

Och "öka nivån i det över området där pi60 och bs60 sammarbetar [sic]."? Skall det vara "övre området"?

Om vi utgår från Andreas bild, vad är det som händer, egentligen?

Bild
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav IngOehman » 2015-11-13 23:49

Dina rättningar är nog rätt båda två.

Dock tror jag att det DVDai berättar om är knappens funktion på bcX, medan jag tror att Andreas mätningar visar rattens funktion, inte knappens. Och jag tror att mätningen kanske inte ens är gjord på en bcX utan på en bc60.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-11-14 00:05

Ja min mätning är på bc60. Jag tror bara Almen ville ha den som referens för förklaring av bcX knappens funktion.

Tolkar jag det rätt om bcX knappen flyttar ingrepps/knäfrekvensen nedåt på kontrollboxen?

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav IngOehman » 2015-11-14 00:09

Ja.

Eller uppåt. Det beror åt vilket håll man trycker. ;)

- - -

Fast... Attans elände, ve och fasa - fronten har fått texten uppåner! 8O


Jag sitter just och tittar på en bcX, och om jag inte misstar mig med avseende på hur de där omkopplarna fungerar inuti och/eller är för trött att läsa hur stripparna går, så har det blivit fel!

Blir till att ta fram nya frontpaneler på studs. Det diffodistala läget skall ju vara uppåt, eftersom det övre läget ger mera bas i övergångsområdet (det där bs60 klingar av).


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2015-11-14 00:34, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-11-14 00:10

IngOehman skrev:Ja.

Eller uppåt. Det beror åt vilket håll man trycker. ;)


Vh, iö

Oh vilken magisk knapp ^^

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-14 11:17

Almen skrev:
DVD-ai skrev:...den förskjuter dosans (ratten) kompensation att gripa on längre ner i frekvens för att öka nivån i det över området där pi60(s) och bs60 sammarbetar.

Detta är relativt obegripligt för mig. Vad är "on" i sammanhanget? Skall det vara "in"?

Och "öka nivån i det över området där pi60 och bs60 sammarbetar [sic]."? Skall det vara "övre området"?

Om vi utgår från Andreas bild, vad är det som händer, egentligen?

[ Bild ]


ja och ja på rättningarna, auto-korrekt är bra ibland :wink:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav IngOehman » 2015-11-14 12:19

AndreasArvidsson a k a auto-korrekt! :)

Ja, han är bra att ha.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-14 12:48

IngOehman skrev:Ja.

Eller uppåt. Det beror åt vilket håll man trycker. ;)

- - -

Fast... Attans elände, ve och fasa - fronten har fått texten uppåner! 8O


Jag sitter just och tittar på en bcX, och om jag inte misstar mig med avseende på hur de där omkopplarna fungerar inuti och/eller är för trött att läsa hur stripparna går, så har det blivit fel!

Blir till att ta fram nya frontpaneler på studs. Det diffodistala läget skall ju vara uppåt, eftersom det övre läget ger mera bas i övergångsområdet (det där bs60 klingar av).


Vh, iö


Hahaha!!!
Ledsen att jag garvar men ja, vad ska jag göra.... :lol:

Det är så kul, för när jag var hos dig och vi pratade om denna box och du förklarade funktionen för mig, då tänkte jag att "jaha, men då borde det ju upplevas tvärtom mot vad det i praktiken gör".
För hos mig så blev påverkan som man upplever precis motsatta till den du förklarade, att men det nya (diffodistal) läget påslaget så ska det ge mer energi i 200-300Hz området, hos mig så upplevde jag det tvärtom att Ekvidistal ger en återgivning med mer energi i detta område ... men jagtänkte att "ja det har väl med rummet att göra på något lustigt vis" :lol:

Så, jag har hört detta fel hela tiden men tänkt att det är mitt rum som busar med mig :lol:

Ja men okey, då föredrar jag att köra på det läget som ger lite extra boost i 200-300Hz området, jag har alltid upplevs detta rum som lite klent i det området även med akustikåtgärderna och denna vippa fick till något som jag upplever klart trevligare balans i återgivningen :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-14 12:51

IngOehman skrev:AndreasArvidsson a k a auto-korrekt! :)

Ja, han är bra att ha.


Vh, iö


Haha, ja nu va det min auto-korrekt i webbläsaren på jobbet som ställde till det och ändrade till dom ord som DEN tyckte det skulle vara och innehållet blev lite svårtolkat...
Eller menar du kanske att det är Andreas som är inne och ställer till det med det jag skriver, den fähunden !!! :evil: :o
Hur stänger man av honom ?! :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28074
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav PerStromgren » 2015-11-14 15:27

DVD-ai skrev:
IngOehman skrev:AndreasArvidsson a k a auto-korrekt! :)

Ja, han är bra att ha.


Vh, iö


Haha, ja nu va det min auto-korrekt i webbläsaren på jobbet som ställde till det och ändrade till dom ord som DEN tyckte det skulle vara och innehållet blev lite svårtolkat...
Eller menar du kanske att det är Andreas som är inne och ställer till det med det jag skriver, den fähunden !!! :evil: :o
Hur stänger man av honom ?! :lol:


Hur menar du nu? Varenda byte passerar Andreas, han gör vad han vill med dem! :mrgreen:
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-15 12:21

Muuuurrrr :evil:

Jag vill ändå trots allt ha en ruta jag kan bocka av, där det framgår tydligt att Andreas nu inte kommer att "hjälpa" med skrivandet så att det blir liknande problem i fortsättningen.
Det vet vi ju alla att tanken med Andreas är god men att det sällan fungerar något vidare i praktiken :lol:

:mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-15 13:28

För att ta ner tråden till topic igen så tänkte jag meddela att jag har testat massor med denna nya funktion nu i dagarna (efter att mina tjocka gardiner kommit på plats) och resultatet är att jag just nu inte är säker på vilket läge som jag föredrar.

Men klart är att diffodistal läget (det egentliga, inte enligt markeringarna på fronten på mitt "beta" bcX, som ju är felmarkerat) kan vara mycket användbart om man har högtalarna placerade nära dåligt dämpade väggar :)
det fyller i otroligt bra i 300Hz området som tenderar till att tunna ut pga utsläckningar från angränsningsytor vid normal placering i normala rum.
Så även om du har placering av pi60(s) och bs60 sinsemellan som är optimal och "inte behöver" denna nya funktion så kan den vara hjälpsam om du har en placering av högtalarna nära väggar och utan tillräcklig dämpning av i 300Hz området i kring högtalarna :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-11-16 14:40

I och med att bcX verkar var felmarkerad så låter det som att vippan var mer användbar än du först trodde dva-ai?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-16 15:49

Njaaa... kan jag inte påstå, alltså effekten ha ju hört hela tiden men inte fattat varför det blir omvänt mot vad det borde enligt filtrets funktion. :)

Så det är ingen skillnad i min inställning till fuktionen som sådan, anledningen till att jag har testat mer nu är för att med mina draperier och gardiner som är uppe så ville jag testa lite mer.
Detta för att se vad denna nya funktion i bcX ger för resultat i kombination med mina nya akustiska förutsättningar.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-11-16 15:57

Okej.

Då var det jag som missförstod.

Förstod det som att det läget på vippan som finns med original bc60 var det som du kanske föredrog först, och därför inte var så säker på att bcX tillförde något.
Nu när det visar sig vara tvärt om, alltså att bcX varit felmarkerad, så kanske den ändå tillförde något då det visade sig att det var läget som inte finns på bc60 som du föredrog?

Snurrigt förklarat, jag vet :).
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-16 17:08

Precis så va det ju ;)


Men för att snurra till det ytterligare så nu efter att draperierna och gardinerna har kompletterats lite ytterligare i hörnen (6lager tyg sammanlagt i hörnen :D ) så har ett problem i övre midbas/ värme området jag haft minskat kraftigt.
Och detta medföra att jag nu kan köra bcX i samma läge som gamla bc60 ;)
Så jag är NU i det läget att vanliga bc60 gör jobbet lika bra, men jag gillat funktionen på bcX dock, kan vara bra i ett annat rum :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-11-16 17:10

DVD-ai skrev:Precis så va det ju ;)


Men för att snurra till det ytterligare så nu efter att draperierna och gardinerna har kompletterats lite ytterligare i hörnen (6lager tyg sammanlagt i hörnen :D ) så har ett problem i övre midbas/ värme området jag haft minskat kraftigt.
Och detta medföra att jag nu kan köra bcX i samma läge som gamla bc60 ;)
Så jag är NU i det läget att vanliga bc60 gör jobbet lika bra, men jag gillat funktionen på bcX dock, kan vara bra i ett annat rum :)


Nej nu blev det glasklart! ;)

Men då är jag med.....låter verkligen som jag skall prova här hemma.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav IngOehman » 2015-11-16 17:32

genstruktur skrev:I och med att bcX verkar var felmarkerad så låter det som att vippan var mer användbar än du först trodde dva-ai?

Precis så tänkte jag också, baserat på rapporteringen om att det var det nya läget som föredragits, omän felmärkt så det verkade vara det gamla.

Min gissning, baserat på mätningar på väldigt många system med bs60, är att runt 1/3 av ägarna kommer att föredra det nya läget (diffodistalt) framför det gamla (eqvidistalt).


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-11-17 09:27

Spännande att se vilken procentsats man tillhör :).
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-17 10:07

Jaha oj så många som ~30% kan tänkas ha nytta av denna nya funktion, det var inte illa... :) (eller så va det just illa det va?! :lol: )
Inte då att funktionen nu finns att ta hjälp av, utan att den ska behövas i från första början ;)


Ja det är ju så att jag hemma upplever det som att detta nya läge gör följande:

1: Det blir en mer närgången ljudbild, istället för att musikerna står bakom / i väggen så står dom mitt mellan högtalarna och ibland framför. Detta är inte något jag generellt föredrar alls.
2: Ibland kan det vara trevligt pga det extra "riv" som detta läge ger vid musik där det kan passa, känslan bli mer attack/ rakt på och "andra bullar". Men klart påfrestande i längden (så som jag brukar uppleva att olika hornkonstruktioner låter, coolt och gripande men uttröttande och onaturligt "på")
3: Tonalt så blir det ju en obalans också, den ligger ju till grund för ovanstående upplevelser men även som enskildhet så hörs denna tonala obalans med all tydlighet tycker jag.

Detta är efter att jag fått upp mina mängder med tyger i rummet :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav IngOehman » 2015-11-17 12:14

Fast när det nya läget är det rätta så är det ju det andra läget som behöver beskrivas med karaktärer, nämligen de rakt motsatta då.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-17 14:07

Nej, jag pratar om det faktiskt läget, alltså motsatsen till vad som står på min bcX (som ju är felmarkerad) :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-11-17 14:12

Ingvar menar nog att det är ju läget som avviker från neutral ljud som har en karaktär att beskriva. Dvs både ekvidistal och difodistal kan ha en karaktär som behövs beskrivas, men det beror på :D

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav IngOehman » 2015-11-17 14:17

Exakt.

Och vilket läge det är som man vill beskriva beror helt enkelt på möblering och rum.

I ett rum som är neutralt och där möbleringen är ekvidistal blir det rimligt att beskriva det diffodistala läget som DVDai gör. Men i ett rum som är neutralt och där möbleringen är diffodistal, blir det rimligare att beskriva hur det andra läget låter.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17898
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav Almen » 2015-11-17 14:21

Almen skrev:Om vi utgår från Andreas bild, vad är det som händer, egentligen?

[ Bild ]

AndreasArvidsson skrev:Tolkar jag det rätt om bcX knappen flyttar ingrepps/knäfrekvensen nedåt på kontrollboxen?

IngOehman skrev:Ja.

Eller uppåt. Det beror åt vilket håll man trycker. ;)


Ändras lutningen i skärningspunkten på kurvorna?
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav IngOehman » 2015-11-17 14:22

Nej.

DVD-ai skrev:Nej, jag pratar om det faktiskt läget, alltså motsatsen till vad som står på min bcX (som ju är felmarkerad) :)

Jag vet, det framgick tydligt. Och då ville jag lägga till att det inte är givet vilket läge som är fel, och därför får en karaktär som kan kan vilja beskriva.

Hos dig, som det ser ut nu, är det gamla läget det rätta (strunta i var det står på fronten, jag talar om överföringsfunktionen) och då beskriver du hur det nya läget "låter". Det blir en beskrivning av varför det är fel läge hos dig.

Då ville jag påpeka att när det nya läget är det rätta (alltså i ett annat rum och/eller en annan möblering än din) så är det ju det andra läget som behöver beskrivas med karaktärer, nämligen de rakt motsatta då.

Ok?


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-11-17 17:48

IngOehman skrev:Nej.

DVD-ai skrev:Nej, jag pratar om det faktiskt läget, alltså motsatsen till vad som står på min bcX (som ju är felmarkerad) :)

Jag vet, det framgick tydligt. Och då ville jag lägga till att det inte är givet vilket läge som är fel, och därför får en karaktär som kan kan vilja beskriva.

Hos dig, som det ser ut nu, är det gamla läget det rätta (strunta i var det står på fronten, jag talar om överföringsfunktionen) och då beskriver du hur det nya läget "låter". Det blir en beskrivning av varför det är fel läge hos dig.

Då ville jag påpeka att när det nya läget är det rätta (alltså i ett annat rum och/eller en annan möblering än din) så är det ju det andra läget som behöver beskrivas med karaktärer, nämligen de rakt motsatta då.

Ok?


Vh, iö


Ja detta är ju vedertaget :D
För mig men kan vara värt att påpeka, behöver inte vara det för alla!
Därav lade jag också till att detta var mina intryck efter att mina extra tyger var på plats i rummet :)

Men tydligare hade jag säkert kunnat vara.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2016-01-05 14:00

IngOehman skrev:Ja.





Fast... Attans elände, ve och fasa - fronten har fått texten uppåner! 8O


Jag sitter just och tittar på en bcX, och om jag inte misstar mig med avseende på hur de där omkopplarna fungerar inuti och/eller är för trött att läsa hur stripparna går, så har det blivit fel!

Blir till att ta fram nya frontpaneler på studs. Det diffodistala läget skall ju vara uppåt, eftersom det övre läget ger mera bas i övergångsområdet (det där bs60 klingar av).


Vh, iö


Hur har det gått?

Går det att köpa bcX av dig nu som är rätt markerade?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2016-01-06 17:49

IngOehman skrev:Ja, bcX ersätter bc60, om man vill. Det är den enda som kommer att levereras till nya bs60. Men den kan även användas i kombination med några nya saker som kommer 2016...


Någon mer än jag som tycker att detta låter lite spännande. Vad är det för nya saker som kommer i år? :)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: juanth, Stranne och 8 gäster