Vad är kontrollbox bcX ?!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav Elfsberg » 2015-10-26 19:13

Ersätter denna bc60?
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-26 19:15

Om jag spekulerar: JA !

Vet jag: NEJ !

Så det och mer ingående detaljer är det garanterat bäst om Ingvar själv hoppar in och meddelar :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-26 19:47

paa skrev:
DVD-ai skrev:Mer eller mindre handlar det om att den förskjuter dosans (ratten) kompensation att gripa on längre ner i frekvens för att öka nivån i det över området där pi60(s) och bs60 sammarbetar.
Sänker den alltså delningsfrekvensen för pi60, men inte för bs60, så att det blir större överlapp på det sättet?


Även om David redan svarat så tänkte jag passa på att utveckla lite. Basstöden fungerar så här:
Basstöden(tex bs60) och högtalarna(tex pi60) sitter parallellkopplade via högtalarkablarna. De får alltså exakt samma signal från samma slutsteg. I basstöden så sitter det ett lågpassfilter som skär vid så där ca 500Hz. Detta gör att den akustiska summan av basstöd + högtalare blir en höjdning i basområdet. För att motverka detta så kopplar man alltså en passiv kontrollbox precis innan slutsteget som arbetar med lågnivå. Det denna box gör är att den sänker nivån i basområdet för att få en mer neutral återgivning. På kontrollboxen så sitter det en ratt så att man kan justera nivån på basområdet. Maximal nivå är 0dB dvs kontrollboxen påverkar inget och vid minimalläget så skär den ca 6dB 10.5dB i lägsta registret.

Summan av detta är att man har ökat verkningsgraden i basområdet och man kompenserar med att sänka nivån in, och ut, ur slutsteget vilket ger lägre distortion både från slutsteg och högtalare.

EDIT: Läste fel. Ca 10.5dB kan man dämpa.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-26 21:09

Låter tillräckligt intressant för att det skulle vara kul att prova låter det som i alla fall. Vi får väl avvakta exakt information till konstruktören ger oss den :)
Kan du bjuda på en bild på den dvd-ai? ;)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-26 21:12

AndreasArvidsson skrev:
paa skrev:
DVD-ai skrev:Mer eller mindre handlar det om att den förskjuter dosans (ratten) kompensation att gripa on längre ner i frekvens för att öka nivån i det över området där pi60(s) och bs60 sammarbetar.
Sänker den alltså delningsfrekvensen för pi60, men inte för bs60, så att det blir större överlapp på det sättet?


Även om David redan svarat så tänkte jag passa på att utveckla lite. Basstöden fungerar så här:
Basstöden(tex bs60) och högtalarna(tex pi60) sitter parallellkopplade via högtalarkablarna. De får alltså exakt samma signal från samma slutsteg. I basstöden så sitter det ett lågpassfilter som skär vid så där ca 500Hz. Detta gör att den akustiska summan av basstöd + högtalare blir en höjdning i basområdet. För att motverka detta så kopplar man alltså en passiv kontrollbox precis innan slutsteget som arbetar med lågnivå. Det denna box gör är att den sänker nivån i basområdet för att få en mer neutral återgivning. På kontrollboxen så sitter det en ratt så att man kan justera nivån på basområdet. Maximal nivå är 0dB dvs kontrollboxen påverkar inget och vid minimalläget så skär den ca 6dB i lägsta registret.

Summan av detta är att man har ökat verkningsgraden i basområdet och man kompenserar med att sänka nivån in, och ut, ur slutsteget vilket ger lägre distortion både från slutsteg och högtalare.


Bra förklarat där! :)

Men jag trodde man styrde mer än från 0 till -6dB? Då är det fasen rätt känsligt när man ställer in den! Jag tycker nämligen att jag hör skillnad på bara någon/några millimeter när jag vrider ratten.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-26 21:20

genstruktur skrev:Bra förklarat där! :)

Men jag trodde man styrde mer än från 0 till -6dB? Då är det fasen rätt känsligt när man ställer in den! Jag tycker nämligen att jag hör skillnad på bara någon/några millimeter när jag vrider ratten.

Nja något lägre än -6dB kommer man men inte mycket till. Finns en väldigt bra anledning till detta. 2st korrelerade källor ger en ökad verkningsgrad på ca 6dB. Det finns mao inte ett behov av att kunna sänka mer än så.
EDIT: Läste fel. Ca 10.5dB kan man dämpa.

Jag har ju iof bara bs22, men jag tycker man får vrida en del innan jag hör skillnad.

Här har du en mätning för övrigt.
Min, kl12, max.
Bild

Obs kl12 läget är jag inte hundra på då kalibreringen av bc60 inte är gjord för för mätutrustningen.

Användarvisningsbild
Tusk
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 2010-09-24

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav Tusk » 2015-10-26 23:01

AndreasArvidsson skrev:Nja något lägre än -6dB kommer man men inte mycket till. Finns en väldigt bra anledning till detta. 2st korrelerade källor ger en ökad verkningsgrad på ca 6dB. Det finns mao inte ett behov av att kunna sänka mer än så.


Uppstår inte en ännu högre ökning om man placerar basstöden närmare rummens hörn? Om nu tanken med bcX är att förbättra ljudet vid icke-optimala placeringar är det väl fullt tänkbart att man hamnar i ett läge där man behöver sänka mer än 6dB?
Guru QM10 || Denon AVR-3808A || Apple TV 3

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 07:23

Nu är det missförstånd på G ser jag :)


Det är såhär Arvid menar !

att pi60(s) + bs60 = en ökning på ca 6dB i ljudnivå från den frekvens där dom båda arbetar helt ofiltrerat och fasriktigt (någonstans vid 500Hz) och sedan fortsätter detta att hålla i sig hela väger ner mot dom lägsta frekvenserna.

Denna 6dB ökning vill vi ju inte lyssna på för det låter inte bra, den dosan gör är att man steglöst kan välja mellan att:
Inte dämpa alls: dosan dämpar inget alls och vi har kvar vår 6dB boost mot om bara pi60 spelade, nog sällan detta upplevs som linjärt förutom kanske extremt fritt placerat, kanske utomhus ?!
Att lyssna linjärt: någonstans i mitten av spannet motsvarar motsvarar en dämpning på 6dB, alltså helt ta bort den nivåökning om inkopplingen av bs60 medförde, vad som låter rätt beror dock på rum och placering av högtalarna hur vredet ska stå så någonstans mellan kl 10 - kl 15 kan man hitta hem.
Att dämpa så mycket det går: det vill säga 12dB dämpning av lågnivå signalen med bc60/bcX, och med bs60 inkopplade så får vi lägga på 6dB i boost från dom och i slutet så ha vi kvar 6dB dämpning.


Det är på detta sätt som det hela fungerar.

Men dosan inkopplad och bs60 inkopplade till sina pi60 så kan du med andra ord välja mellan att ha 6dB boost eller 6dB dämpning av nivån från ca 500Hz och ner, det är ett spann på 12dB :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 07:26

genstruktur skrev:Låter tillräckligt intressant för att det skulle vara kul att prova låter det som i alla fall. Vi får väl avvakta exakt information till konstruktören ger oss den :)
Kan du bjuda på en bild på den dvd-ai? ;)


Ja alltså... fan jag försökte ju lägga upp bilder igår...
*Men forumbilder.se vill inte fungera :(

någon som har några tips på en annan sida som är bra ?


Tydligen så är Forumbilder och Fostex intima och kompisar med varandra så han har lyckats att lägga upp bilder i min medlemstråd :x :D

så i min tråd så finns det bild på bcX för dom som vill se hur en sådan ser ut.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-27 08:33

DVD-ai skrev:
Men dosan inkopplad och bs60 inkopplade till sina pi60 så kan du med andra ord välja mellan att ha 6dB boost eller 6dB dämpning av nivån från ca 500Hz och ner, det är ett spann på 12dB :)


Ja det är lite skillnad från att kunna justera 0 till -6dB.


För att svara på mitt initiala inlägg så tycker jag i alla fall att jag kan höra ganska små förändringar på bc60-ratten här hemma. En millimeter kanske var att ta i, men i alla fall 2.5 millimeters förändring ;). Så jag tycker nog bc60 är rätt känslig.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-27 08:34

DVD-ai skrev:
genstruktur skrev:Låter tillräckligt intressant för att det skulle vara kul att prova låter det som i alla fall. Vi får väl avvakta exakt information till konstruktören ger oss den :)
Kan du bjuda på en bild på den dvd-ai? ;)


Ja alltså... fan jag försökte ju lägga upp bilder igår...
*Men forumbilder.se vill inte fungera :(

någon som har några tips på en annan sida som är bra ?


Tydligen så är Forumbilder och Fostex intima och kompisar med varandra så han har lyckats att lägga upp bilder i min medlemstråd :x :D

så i min tråd så finns det bild på bcX för dom som vill se hur en sådan ser ut.


Det var attans då! :)

Jag brukar använda: http://sv.tinypic.com/

Skall kika in i din medlemstråd dock!
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-27 08:39

Oj ser nu att jag läste helt fel sifra igår. Mätningarna har ni ju ovan.
75 - 64,5 = 10,5. Så ca 10,5dB går att dämpa med bc60 enligt mina mätningar.

Tur att ni håller koll på mig ;)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 12:07

Andreas: Ja sådan händer :)

Genstruktur: Jag håller med dig, jag brukar landa på att leka med 2,5mm hit och dit och har till och med kommit på mig själv med att det låter inte helt rätt och sedan tittat så står vredet 2,5mm fel efter att jag "lekt" dagen innan.
så för mig är vredet oerhört petigt... det är skillnaden mellan det låter bra och "bara rätt" och den skillnaden må vara liten tekniskt men upplevelsemässigt så är den allt annat än liten tycker jag :)

2,5mm kan nog säkert vara närmare 0,5dB i skillnad så det är inte såååå lite ;)
har inte mätt hur stor spann det handlar om men det känns troligt med tanke på uppskattad längd som vredet går och antalet dB som detta ska motsvara.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-27 12:17

DVD-ai skrev:
Genstruktur: Jag håller med dig, jag brukar landa på att leka med 2,5mm hit och dit och har till och med kommit på mig själv med att det låter inte helt rätt och sedan tittat så står vredet 2,5mm fel efter att jag "lekt" dagen innan.
så för mig är vredet oerhört petigt... det är skillnaden mellan det låter bra och "bara rätt" och den skillnaden må vara liten tekniskt men upplevelsemässigt så är den allt annat än liten tycker jag :)

2,5mm kan nog säkert vara närmare 0,5dB i skillnad så det är inte såååå lite ;)
har inte mätt hur stor spann det handlar om men det känns troligt med tanke på uppskattad längd som vredet går och antalet dB som detta ska motsvara.


Jo jag har också tänkt sådär. Vredet på bc60 går från kl 08 till 16, eller är det till och med från 07 till 17? Jag sitter på jobbet nu och får köra från minnet :).
Om det då är 10.5 dB skillnad från dessa ytterpunkter på drevet blir 2.5 mm rätt mycket skillnad har jag antagit. I och med att man verkar kunna höra skillnad på bara en förändring på 0.2 dB, så
borde man också kunna höra skillnad på dessa rätt små förändringar på bc60. Har jag tänkt då :). Sist justerade jag upp bc60 med cirka 0.5 cm, och det är en rätt stor förändring ljudmässigt upplever jag.
Ratten står på ungefär kl 10:45 nu för tiden och har gjort så ett par månader. Så jag håller med dig dvd-ai! :D
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-27 12:23

Ja och för mig som delar vid 103Hz så är det bara ca 5dB som går att dämpa. Inte konstigt att det hörs mindre då. Fast skillnaden är i verkligeheten tom ännu mindre hos mig. Jag kan snurra 1/4 varv och det hörs knappt någon skillnad. Då detta påverkar ett ganska smalt område.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 12:25

Genstruktur:
ja jag håller med som sagt :)


Nu är ju detta oerhört, massivt och extremt beroende på miljön som högtalarna står i och hur dom är placerade, men min uppfattning är att mellan kl 10 - kl13 är där man hamnar nästan alltid. (basserat på dom 6olika uppställningar med pi60(s) och bs60 jag lyssnat mycket på och lekt med intrimningen på)

hemma hos mig är det mellan kl10 - kl12 som det gäller beroedne på placering av bs60.
Just nu kör jag på kl 10:30 ;)


------------------------------------------------------------------------

Andreas:
Nej du hör bara dåligt... :mrgreen: :twisted: :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-27 12:30

:(

Jag har allt haft andra här och lyssna också och i mitt rum så är skillnaden i detta register inte speciellt stor. Nivån på basarna däremot där gör 0.5dB en hel del.

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-27 12:31

Ja det är säkert så att det beror på :wink: .

Själv har jag bara provat hemma hos mig, dock så har jag varit hos några andra med pi60 och bs60, där har ratten och stått på kl. 10-11 har jag för mig.


Ett kvarts varv alltså Andreas? Det var väldigt. Hade jag justerat så mycket hade det blivit helt jämntjockt här hemma. Men som du säger så verkar du justera ett mindre intervall.
Kan det bero på hur bra rum man har också? Jag menar alltså om du har ett bättre rum :).
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 12:36

AndreasArvidsson skrev::(

Jag har allt haft andra här och lyssna också och i mitt rum så är skillnaden i detta register inte speciellt stor. Nivån på basarna däremot där gör 0.5dB en hel del.


Haha, ja jag köper det du säger och instämmer i att reglering mellan 100hz och 500hz är "snällare" än där under på många sätt även för mig när jag har testat, men jag tycker nog ändå att det hörs rätt bra om man "pillar" i detta område. :)
Kan det vara så att andra faktorere i ditt rum påverkar detta resultat tydligt och orskar maskeringseffekter, jag misstänker det för skillnaden borde vara tämligen hörbar på säg 1/8 av ett varv :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-27 12:37

Ja jag justerar ju ett mycket mindre intervall. Är säkerligen inte bara det utan i kombination med rummet och dess resonanser, men skillnaden när man snurrar är förvånandsvärt liten. Nu står den på kl12.

Ni är välkomna hit och lyssna ;)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 12:39

genstruktur skrev:Ja det är säkert så att det beror på :wink: .

Själv har jag bara provat hemma hos mig, dock så har jag varit hos några andra med pi60 och bs60, där har ratten och stått på kl. 10-11 har jag för mig.


Ett kvarts varv alltså Andreas? Det var väldigt. Hade jag justerat så mycket hade det blivit helt jämntjockt här hemma. Men som du säger så verkar du justera ett mindre intervall.
Kan det bero på hur bra rum man har också? Jag menar alltså om du har ett bättre rum :).


Jag har en teori om att det nog nästan kan vara tvärtom faktiskt...

När jag hade ett sämre rum (innan alla skustikåtgärdet) så kunde jag vrida betydligt mycket mer på vredet utan att skillnaden var lika tydlig som nu, då var 0,5-1cm stora steg det jag använda mig av.
sedan alla ingrepp så är jag nere på att 2,5mm är tydligt hörbara steg :)

Så jag tror på att något hos andreas hjälper till att maskera skillnaden en aning, någon urfasning av reflexer i rummet kanske som gör att faktisk upplevelse av nivåregleringen inte gör så stor skillnad som den borde ?!
vet inte... men bara funderar och det låter inte helt olågiskt :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-27 12:42

Ja något med rummet är det helt klart. Som så många andra så har jag en destruktiv inteferens i detta område. Det låter dock jäkligt bra nu efter jag skaffade basstöden. De mitigerade problemet en hel del.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 12:42

AndreasArvidsson skrev:Ja jag justerar ju ett mycket mindre intervall. Är säkerligen inte bara det utan i kombination med rummet och dess resonanser, men skillnaden när man snurrar är förvånandsvärt liten. Nu står den på kl12.

Ni är välkomna hit och lyssna ;)


Ja det vore ju jätte kul och vi har ju pratat om detta tidigare att få till en lyssning hos dig :)
Men det är ju inte så pfta jag har vägarna söder/ in i landet utan det är ofta norr / in i landet som gäller för mig :roll:

Men ja jag är övertygad om att du har rätt i det du säger ( inte det...) men att orsaken till din och många andras upplevelse av vad som händer när du rattar har med rummet och placering att göra. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 12:43

AndreasArvidsson skrev:Ja något med rummet är det helt klart. Som så många andra så har jag en destruktiv inteferens i detta område. Det låter dock jäkligt bra nu efter jag skaffade basstöden. De mitigerade problemet en hel del.


Ja det är underbara grejjer dessa basstöd ! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav shifts » 2015-10-27 12:47

DVD-ai skrev:Men det är ju inte så pfta jag har vägarna söder/ in i landet utan det är ofta norr / in i landet som gäller för mig :roll:


Perfekt! Karlstad är ju rakt västerut. ;)
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 12:49

nja, rakt in i landet har jag inte så mycket att göra heller, som sagt så är det nord/öst som gäller för mig oftast ;)

Men man kan ju ta en tur med mål att ta sig till karlstad om inte annat :)

Det var länge sedan man va på någon ljud-resa, låter alldeles för bra hemma nuförtiden :roll: :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-27 16:57

Hade varit kul att lyssna hos dig Andreas! :)

Får kanske ta mig en hifi-resa någon gång. Sambon tyckte jag skulle åka upp till Stockholm istället för att oja mig att det aldrig händer något kul i Göteborg (angående inbjudan till provlyssningen av TAD-systemet om ett par veckor).
Så kanske får man lägga in en resa till Karlstad någon gång också ;).


Förresten.....är det som vanligt att Ingvar inte skickar något till kunder, utan det får man ordna själv? Angående bcX.
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-10-27 16:58

Ni är välkomna :)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav DVD-ai » 2015-10-27 17:23

Ring och fråga honom :)

Annars går det ABSOLUT att lösa så att någon annan skickar en bcX till dig ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5115
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Vad är kontrollbox bcX ?!

Inläggav genstruktur » 2015-10-27 17:50

DVD-ai skrev:Ring och fråga honom :)

Annars går det ABSOLUT att lösa så att någon annan skickar en bcX till dig ;)


Ja det kan man ju göra :).
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster