Moderator: Redaktörer
blacklabel skrev:Jag är riktigt sugen på ett par bs60, för att få lite mer "balls" i basen
Fostex skrev:bs60 i classic-varianten är större än vad de behöver vara. Jag beställde mina i krympt mått, och då blev de 74 liter vilket är så lågt man kan gå. De är dock inte fullpresterande om de spelar som prof. X.
DVD-ai skrev:
Men nu gällde väll detta nya elementet, eller har jag totalt missuppfattat ?!![]()
![]()
Dock så låter det du säger lite märkligt, classic bs60 har så vit jag vet alltid varit på ca 75liter ?
(Dom som ÄR bs60, och inte bara profundusX med bs60 kompabilitet, vilket dom absolut absolut flesta verkar vara)
philipbtz skrev:Verkar smartast att köpa minsta bs60 som finns. Om man vill ha mer bas kör man givetvis pi60s + bs60 + X-4(eller Y-4) och inte gör om sina bs60 till profundus Xbs60 är en väldigt smart sak. i28/i32s har ju detta "inbyggt" men man kan ju inte reglera nivån på ett bra sätt. Jag har fortfarande problem i det basområde den extra boomern i i32s hjälper till med och som bs60 fixar till. 4 x bs22 till i32s blir dock väldigt många lådor att hålla reda på och onödigt dyrt. Tänkte bara säga detta som en liten parentes att man vill antagligen aldrig konvertera sina bs60 om man inte har väldigt tur med rummet.
Sen så tror jag att TS kommer få ganska mycket mer "balls" i basen ner till 20Hz med bs60 jämfört med pi60 ensamma.
Fostex skrev:philipbtz skrev:Verkar smartast att köpa minsta bs60 som finns. Om man vill ha mer bas kör man givetvis pi60s + bs60 + X-4(eller Y-4) och inte gör om sina bs60 till profundus Xbs60 är en väldigt smart sak. i28/i32s har ju detta "inbyggt" men man kan ju inte reglera nivån på ett bra sätt. Jag har fortfarande problem i det basområde den extra boomern i i32s hjälper till med och som bs60 fixar till. 4 x bs22 till i32s blir dock väldigt många lådor att hålla reda på och onödigt dyrt. Tänkte bara säga detta som en liten parentes att man vill antagligen aldrig konvertera sina bs60 om man inte har väldigt tur med rummet.
Sen så tror jag att TS kommer få ganska mycket mer "balls" i basen ner till 20Hz med bs60 jämfört med pi60 ensamma.
Håller helt klart med dig här. Då kan man dessutom skaffa ett par smutta bs22-lådor, sådana som Andreas har.
philipbtz skrev:Sen så tror jag att TS kommer få ganska mycket mer "balls" i basen ner till 20Hz med bs60 jämfört med pi60 ensamma.
Almen skrev:philipbtz skrev:Sen så tror jag att TS kommer få ganska mycket mer "balls" i basen ner till 20Hz med bs60 jämfört med pi60 ensamma.
Fast det vanligaste är väl att det "bara" blir renare, tydligare och luftigare med bs60? Jag tror inte man skall skaffa bs60 för att få mer attack och punch i basen, då är risken att man blir besviken.
philipbtz skrev:Verkar smartast att köpa minsta bs60 som finns. Om man vill ha mer bas kör man givetvis pi60s + bs60 + X-4(eller Y-4) och inte gör om sina bs60 till profundus Xbs60 är en väldigt smart sak. i28/i32s har ju detta "inbyggt" men man kan ju inte reglera nivån på ett bra sätt. Jag har fortfarande problem i det basområde den extra boomern i i32s hjälper till med och som bs60 fixar till. 4 x bs22 till i32s blir dock väldigt många lådor att hålla reda på och onödigt dyrt. Tänkte bara säga detta som en liten parentes att man vill antagligen aldrig konvertera sina bs60 om man inte har väldigt tur med rummet.
philipbtz skrev:Almen skrev:philipbtz skrev:Sen så tror jag att TS kommer få ganska mycket mer "balls" i basen ner till 20Hz med bs60 jämfört med pi60 ensamma.
Fast det vanligaste är väl att det "bara" blir renare, tydligare och luftigare med bs60? Jag tror inte man skall skaffa bs60 för att få mer attack och punch i basen, då är risken att man blir besviken.
Ja iof, eftersom dom hjälper till så högt upp i frekvens så kanske de inte kan ge så mycket extra vid 20Hz men jag har för mig att de skall kunna göra en hel del även där nere.
AndreasArvidsson skrev:Fostex skrev:philipbtz skrev:Verkar smartast att köpa minsta bs60 som finns. Om man vill ha mer bas kör man givetvis pi60s + bs60 + X-4(eller Y-4) och inte gör om sina bs60 till profundus Xbs60 är en väldigt smart sak. i28/i32s har ju detta "inbyggt" men man kan ju inte reglera nivån på ett bra sätt. Jag har fortfarande problem i det basområde den extra boomern i i32s hjälper till med och som bs60 fixar till. 4 x bs22 till i32s blir dock väldigt många lådor att hålla reda på och onödigt dyrt. Tänkte bara säga detta som en liten parentes att man vill antagligen aldrig konvertera sina bs60 om man inte har väldigt tur med rummet.
Håller helt klart med dig här. Då kan man dessutom skaffa ett par smutta bs22-lådor, sådana som Andreas har.
Så jäkla söta![]()
[ Bild ]
TomKokk skrev:AndreasArvidsson skrev:Fostex skrev:
Så jäkla söta![]()
[ Bild ]
Spelar dom verkligen ända ner till 20Hz eller har du modifiera dem för att delas vid 80-100hz?
AndreasArvidsson skrev:Fostex skrev:philipbtz skrev:Verkar smartast att köpa minsta bs60 som finns. Om man vill ha mer bas kör man givetvis pi60s + bs60 + X-4(eller Y-4) och inte gör om sina bs60 till profundus Xbs60 är en väldigt smart sak. i28/i32s har ju detta "inbyggt" men man kan ju inte reglera nivån på ett bra sätt. Jag har fortfarande problem i det basområde den extra boomern i i32s hjälper till med och som bs60 fixar till. 4 x bs22 till i32s blir dock väldigt många lådor att hålla reda på och onödigt dyrt. Tänkte bara säga detta som en liten parentes att man vill antagligen aldrig konvertera sina bs60 om man inte har väldigt tur med rummet.
Så jäkla söta![]()
[ Bild ]
sprudel skrev:AndreasArvidsson skrev:Fostex skrev:
Så jäkla söta![]()
[ Bild ]
Om man ställer dem upp, kan man ha dem som stativ till i16s? Stämmer måtten för det?
AndreasArvidsson skrev:sprudel skrev:
Om man ställer dem upp, kan man ha dem som stativ till i16s? Stämmer måtten för det?
Just dessa har inte optimal form för det, men det skall nog inte vara omöjligt att ordna.
sprudel skrev:AndreasArvidsson skrev:sprudel skrev:
Just dessa har inte optimal form för det, men det skall nog inte vara omöjligt att ordna.
Lite fräckt, blir ju i32s då nästan!
AndreasArvidsson skrev:Basstöd till center känns onödigt imo. Vid vilken frekvens delar du centern?
Fostex skrev:DVD-ai skrev:
Men nu gällde väll detta nya elementet, eller har jag totalt missuppfattat ?!![]()
![]()
Dock så låter det du säger lite märkligt, classic bs60 har så vit jag vet alltid varit på ca 75liter ?
(Dom som ÄR bs60, och inte bara profundusX med bs60 kompabilitet, vilket dom absolut absolut flesta verkar vara)
Nejdå du har inte missuppfattat något, men det lät som att du pratade generellt om bs60 som modell, därför lade jag till det jag skrev.
bs60-classic mäter 45*59*45 cm, vilket blir ca 105 liter (räknat på 20 mm materialtjocklek). Precis som X-2, men som har lite annorlunda mått. Dessa är således fullt kompatibla. De går dock att beställa i mindre utförande, vilket t.ex. jag gjort. Då är de inte fullt kompatibla.
bs60-2011 mäter 40*56*45 cm, vilket blir ca 88 liter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster