Infra X med w104x

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Infra X med w104x

Inläggav Fostex » 2015-12-10 16:03

Säljs Infra X-modulerna med det nya X-baselementet numera?

Är de i såna fall mindre än de vanliga modulerna?
Mycket kul - lite tid

boom
Semesterfirare
 
Inlägg: 8503
Blev medlem: 2005-01-22

Re: Infra X med w104x

Inläggav boom » 2015-12-11 12:19

Ring Ingvar så får du svar.

Användarvisningsbild
Fostex
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Stockholm

Re: Infra X med w104x

Inläggav Fostex » 2015-12-11 12:29

Ja, självklart. Men en fråga som någon annan kanske redan vet svaret på, och som fler säkert också undrar över känns mer lämpad här.
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Infra X med w104x

Inläggav AndreasArvidsson » 2015-12-11 12:30

Jag ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna göra det och ja de bör bli mindre isf, men jag har aldrig sett någon existerande par.

Användarvisningsbild
blixten_no1
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: 2006-05-20

Re: Infra X med w104x

Inläggav blixten_no1 » 2015-12-11 13:35

Vanliga infra x är ju typ 52 liter.

Dom basarna kan man bygga i ganska grunda lådor ,100-120mm innermått.
Det är ganska trevligt med platta moduler som man sedan staplar på varandra för att inte slösa golv yta.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-17 08:24

Jag har haft funderingar på infraX-6 med riktigt platta lådor som helt enkelt går att helt bygga in och "trolla bort" i min dämpvägg som är 20cm tjock, är detta görbörst så är det den smuttaste lösningar möjligt !

Och jag kan säga såhär att jag överväger den för att kunna få min basoutputt där jag vill i förhållande till rumsdimensioner utan att behöva kompromissa med det estetiska och praktiska här hemma :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-19 12:11

Jag har ful räknat lite för att få en uppfattning hur stort infra X-6 blir och kommit fram till att om man har tur så går det nästan att få in infra X-3 på 1st 122x244cm skiva :D (det som återstår är topp, botten och indre uppdelningar mellan kaviteter men detta material har jag på vinden redan)
Tanken från min sida är att man skulle kunna bygga en modul som är 48,5cm bred och 244cm hög med 3st w104x element i var sin uppdelad kavitet, djupet blir då 17cm i yttre mått på hela lådan vilket ger volymen ca 45liter/ element.
Nu ska jag höra med Ingvar om detta är en bra ide och om djupet är tillräckligt, hoppas hoppas !
volymen kan enkelt göras större genom att göra modulerna bredare så det är inget problem egentligen, men då får jag inte in allt på 2st skivor, men det är som sagt inget problem att lösa om det skulle vara så !

Om detta är gör bart så kan jag få in infraX-6 helt 100% dolt och utan att förändra någonting estetiskt eller utrymmesmässigt i rummet 8)
Dessutom får jag då möjligheten att placera basarna så att elementen är rakt bakom pi60s och alltså precis för i rummet som basarna behöver stå för att låta bäst.
Placerings möjligheterna blir ju enorma med platta basmoduler ! :D


Eventuellt så kan det blir så att jag delar upp lådan i 3st lådor för att öka smidigheten, men det blir mer jobb och då måste jag skruva ihop dessa när dom är på plats för tanken är alla modulerna ska sitta fast ordentligt och vara en del av absorbentväggen mer eller mindre :)

Vill åter poängtera att detta är mina uppskattningar och ingenting som är testat och/ eller godkänt av Ingvar som lämplig volym och utförande till InfraX moduler :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Infra X med w104x

Inläggav Alexi » 2015-12-19 13:01

Minns jag fel, hade för mig att infra X skulle ha 42,5l. Så de nya elementen bör väll vara mindre än så?
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-19 13:32

Ja det är vad jag mins också, nu räknar jag dock med att element osv... tar upp lite volym.
Dock så vet jag ju inte vad som tycks om formen vs volym osv.. kanske finns någon vits med att ändra storleken ?!

om det går att göra modulerna än smalare än 48cm så är det ju guld och det hoppas jag på ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
blixten_no1
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: 2006-05-20

Re: Infra X med w104x

Inläggav blixten_no1 » 2015-12-19 13:34

DVD-ai skrev:Jag har ful räknat lite för att få en uppfattning hur stort infra X-6 blir och kommit fram till att om man har tur så går det nästan att få in infra X-3 på 1st 122x244cm skiva :D (det som återstår är topp, botten och indre uppdelningar mellan kaviteter men detta material har jag på vinden redan)
Tanken från min sida är att man skulle kunna bygga en modul som är 48,5cm bred och 244cm hög med 3st w104x element i var sin uppdelad kavitet, djupet blir då 17cm i yttre mått på hela lådan vilket ger volymen ca 45liter/ element.
Nu ska jag höra med Ingvar om detta är en bra ide och om djupet är tillräckligt, hoppas hoppas !
volymen kan enkelt göras större genom att göra modulerna bredare så det är inget problem egentligen, men då får jag inte in allt på 2st skivor, men det är som sagt inget problem att lösa om det skulle vara så !

Om detta är gör bart så kan jag få in infraX-6 helt 100% dolt och utan att förändra någonting estetiskt eller utrymmesmässigt i rummet 8)
Dessutom får jag då möjligheten att placera basarna så att elementen är rakt bakom pi60s och alltså precis för i rummet som basarna behöver stå för att låta bäst.
Placerings möjligheterna blir ju enorma med platta basmoduler ! :D


Eventuellt så kan det blir så att jag delar upp lådan i 3st lådor för att öka smidigheten, men det blir mer jobb och då måste jag skruva ihop dessa när dom är på plats för tanken är alla modulerna ska sitta fast ordentligt och vara en del av absorbentväggen mer eller mindre :)

Vill åter poängtera att detta är mina uppskattningar och ingenting som är testat och/ eller godkänt av Ingvar som lämplig volym och utförande till InfraX moduler :)


Rekommendera separata lådor.
Mina moduler är staplade tre och tre sen tillverkade jag en platta med justerbara ben så jag pressar lådorna mellan golv och tak.

Användarvisningsbild
blixten_no1
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: 2006-05-20

Re: Infra X med w104x

Inläggav blixten_no1 » 2015-12-19 13:35

DVD-ai skrev:Ja det är vad jag mins också, nu räknar jag dock med att element osv... tar upp lite volym.
Dock så vet jag ju inte vad som tycks om formen vs volym osv.. kanske finns någon vits med att ändra storleken ?!

om det går att göra modulerna än smalare än 48cm så är det ju guld och det hoppas jag på ;)


Klart att det går att göra dom smalare än så.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-19 14:24

Ja om dom går att göra smalare med 244cm höjd och 17cm djup, dom måtten är mer eller mindre låsta ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Infra X med w104x

Inläggav Alexi » 2015-12-19 16:12

DVD-ai skrev:Ja det är vad jag mins också, nu räknar jag dock med att element osv... tar upp lite volym.
Dock så vet jag ju inte vad som tycks om formen vs volym osv.. kanske finns någon vits med att ändra storleken ?!

om det går att göra modulerna än smalare än 48cm så är det ju guld och det hoppas jag på ;)

Jag har för mig att 42,5l är inkl. Element, dämpning och stag.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29939
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Infra X med w104x

Inläggav MagnusÖstberg » 2015-12-19 16:46

Alexi skrev:
DVD-ai skrev:Ja det är vad jag mins också, nu räknar jag dock med att element osv... tar upp lite volym.
Dock så vet jag ju inte vad som tycks om formen vs volym osv.. kanske finns någon vits med att ändra storleken ?!

om det går att göra modulerna än smalare än 48cm så är det ju guld och det hoppas jag på ;)

Jag har för mig att 42,5l är inkl. Element, dämpning och stag.
Stämmer bättre.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: Infra X med w104x

Inläggav RMA » 2015-12-19 17:03

För feelgood skulle iallafall jag vilja försöka få med mjukfötter i ekvationen.
Kanske fötter under och någon slags hållare längst upp ned mjukfötter mellan för att stapeln inte ska välta.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29939
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Infra X med w104x

Inläggav MagnusÖstberg » 2015-12-19 17:11

RMA skrev:För feelgood skulle iallafall jag vilja försöka få med mjukfötter i ekvationen.
Kanske fötter under och någon slags hållare längst upp ned mjukfötter mellan för att stapeln inte ska välta.


Totalt onödigt med något ovanpå.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-20 13:03

Ja någon variant av SD fötter kanske det blir men är absolut inte säkert med tanke på att detta lär gör hela stapeln ruggigt instabil... :roll:

Jag tänkte ringa och prata med Ingvar om denna lösning idag under dagen så får vi se vad som kommer ut ur det samtalet :)

Det vore riktigt kul med infra moduler, frågan är om man ska köra på nya (w104x) eller dom äldre (w104) elementen, då blir ju lådan större men det är ju trevligt att hålla kostnaden nere :)
Och det mått som verkligen är kritiskt är djupet, det vill jag hålla så litet som bara möjligt egentligen...
Höjden är vad den är och 244cm som en Skiva är, det är perfekt !
Bredden däremot går att variera en hel del så det är ju där som anpassningen i volym får ske i sådant fall, och med w104 elementet som normalt arbetar i 42,5liter så är det mycket nära det jag redan har funderat på som lådkonstruktion.

w104x, frågan är hur pass mycket mindre del lådan blir ?
det ska jag ta reda på också, för om det är ca 10% (som skillnaden är mellan profX 2012 och profX classic) så är det inte så betydelsefullt vid dessa redan så volymer och när det handlar om inbyggnad :)

Edit: fick just informationen från Ingvar att W104x vill ha 37,5 liter som InfraX och att det är det element som han kör med idag.
Jag ska klura vidare :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Infra X med w104x

Inläggav IngOehman » 2015-12-20 14:11

Har just kollat upp volymen noga (noggrannare än minnesbilden från när du ringde nyss) och volymen på infraX är 38 liter. Det går utmärkt att göra den utmärkt tunn. Tunnare än 14 cm avråder jag dock ifrån, men ned till det kan man faktiskt göra den.

Fostex skrev:Säljs Infra X-modulerna med det nya X-baselementet numera?

Är de i såna fall mindre än de vanliga modulerna?

Ja och ja.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-20 14:44

Okey, prima! då ska jag mäta och rita lite till så får vi se vart vi landar någonstans :)

14cm i inre eller yttre mått ?


Edit: pratat med Ingvar precis, 14cm är yttre mått på lådan och kräver då urfräsning av bakstycket för att få plats med magneten.
Min plan på 16,6cm yttre mått (12,8cm inre mått) är alltså alldeles utmärkt inom marginalerna :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Infra X med w104x

Inläggav -Palle- » 2015-12-20 16:31

Ska du köra både bs60 och infraX David? Det låter smutt tillsammans med dolda basar! :D
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-20 16:58

Jag funderar på hur jag ska göra där, jag är ju inte helt sugen på att byta ut TV bänken mot bs60 (vilket är enda möjligheten för att använda bs60 hemma)

Dessutom så trivs jag oerhört bra med hur smutt det är estetiskt med bara pi60s synliga och inga basstöd :)

Så ja jag funderar helt enkelt på att helt skippa bs60 och köra pi60s och dolda infraX6 eller X8 ;)

Men jag har inte bestämt mig än hur jag ska göra med bs60, ha dom kvar och "slänga ut" tv möbeln, eller sälja bs60 och vara nöjd med pi60s som toppar ?! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
vattuvarg
 
Inlägg: 405
Blev medlem: 2008-08-11
Ort: Lycksele

Re: Infra X med w104x

Inläggav vattuvarg » 2015-12-20 17:35

DVD-ai skrev:Jag funderar på hur jag ska göra där, jag är ju inte helt sugen på att byta ut TV bänken mot bs60 (vilket är enda möjligheten för att använda bs60 hemma)

Dessutom så trivs jag oerhört bra med hur smutt det är estetiskt med bara pi60s synliga och inga basstöd :)

Så ja jag funderar helt enkelt på att helt skippa bs60 och köra pi60s och dolda infraX6 eller X8 ;)

Men jag har inte bestämt mig än hur jag ska göra med bs60, ha dom kvar och "slänga ut" tv möbeln, eller sälja bs60 och vara nöjd med pi60s som toppar ?! :)


Går det inte att tillverka en basstödsvägg som ett tredje alternativ? Takhöga lådor med element och elektronik från bs60 (och dämpning på framsidan). Elementen kan flyttas...
lenovo laptop \ evo 4 dac \ adafruit amp \ sony speakers - - - https://wordsmith.social/vattuvarg/

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-20 19:15

Ja jag hade en störd ide om att det kanske skulle gå att bygga så att den understa basen på var sida är bs60, dock så ger ju detta inga placeringsmöjligheter annat än där dom hamnar och min erfarenhet av bs60 talat för att just placeringen behöver testas fram.

Så det känns inte riktigt som en bra lösning :)

OM det blir några infra moduler så kommer dom att hamna med elementen ganska exakt på 1/4 måttet på bredden (något jag testat mig fram till är helt nödvändigt i mitt rum) och dessutom blir det ju 6 eller 8 st basar som kommer att spela på olika höjder i rummet och därmed hjälpa till att ta ner problem mellan golv och tak.

Jag kommer i sådant fall att bygga 4st moduler med plats för 2st w104x var i internt avskiljda kammare.
Dessa moduler placeras sedan 2 på höjden på var sida och det kluriga är att om jag ska ha SD fötter under dessa så är jag skeptisk till hur jag ska få dom att stå stabilt.
Några tips ?!
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Infra X med w104x

Inläggav -Palle- » 2015-12-20 19:54

Den nedersta enheten ställer du på golvet på SD-fötter, den ovan ställer du på väggkonsoller med SD-fötter på. Typ som misanplass har.
Bild

Lite off topic men pi60s+bs60 och InfraX-6, motsvarar det i32s och InfraY-2 kapacitetsmässigt?
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-20 20:21

Ja jo det är en variant, vi får se hur jag klurar till det hela, är inte ett så omfattande problem direkt.
I värsta fall så klämmer jag bara fast modulerna mot taket med en bit skummadrass som trycker bra men ändå medger en viss del rörelse. :)


Pi60s + bs60 motsvarar mer eller mindre i32s i kapacitet men kräver mer effekt in vid högre frelvenser för samma ljudtryck pga lägre effektivitet över ca 500Hz.

InfraX6 borde motsvara ca InfraY3 om jag inte mins helt fel ?!
Med råge tillräckligt för mitt behov !
Och med infraX8 (om det blir det) så är det väll ca infraY4..

Men jag mins inte riktigt :)
Hade gärna gått på infraY4 om inte hela ideen är att basmodulerna ska och måste vara inbyggda i min 20cm tjocka dämpvägg för att hamna så i rummet att modulerna blir en förbättring och inte en försämring, där w121 inte får plats på djupet tyvärr...
Och det är en helt avgörande faktor för att detta bygge ska bli aktuellt, att det blir en förbättring och helst helt dolt :)
Men jag har en ide om w121 som ska mätas för att se om jag kan "klura till något" !

Om jag bygger moduler med w104x så kommer det att bli plats för 8st w104x basar, men kan hända att jag bara stoppar i 6st till att börja med och utökar om jag känner att det är nödvändigt.
Tanken är att i ett senare och större boende då KAN man bygga profundusX6 eller X8 av dessa basar och få mer kapacitet om storleken inte är lika betydelsefull som i dagsläget.
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Infra X med w104x

Inläggav shifts » 2015-12-20 20:46

Har fortfarande inte kommit till skott när det gäller att bygga nya lådor till mina 6 st Madisound W104:or som ska passa in i Ikeas Billy-hyllor. Jag har mycket böcker och är i behov av flera bokhyllor. Vore så smutt att viga några hyllplan åt mina wannabee infraX-6 och därmed få in dem i vanlig möblering. Det var nog KarlXIIs rigg fortfarande lurar lite i bakhuvudet, tyckte det var så elegant. De var visserligen placerade under bokhyllor, men vackert ur vägen.

Edit: Inte kommit till skott var det…
Senast redigerad av shifts 2015-12-20 20:57, redigerad totalt 1 gång.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-20 20:56

Ja det låter ju som en riktigt fin lösning :)

Gört ! ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
vattuvarg
 
Inlägg: 405
Blev medlem: 2008-08-11
Ort: Lycksele

Re: Infra X med w104x

Inläggav vattuvarg » 2015-12-20 21:40

DVD-ai skrev:Ja jag hade en störd ide om att det kanske skulle gå att bygga så att den understa basen på var sida är bs60, dock så ger ju detta inga placeringsmöjligheter annat än där dom hamnar och min erfarenhet av bs60 talat för att just placeringen behöver testas fram.

Så det känns inte riktigt som en bra lösning :)

OM det blir några infra moduler så kommer dom att hamna med elementen ganska exakt på 1/4 måttet på bredden (något jag testat mig fram till är helt nödvändigt i mitt rum) och dessutom blir det ju 6 eller 8 st basar som kommer att spela på olika höjder i rummet och därmed hjälpa till att ta ner problem mellan golv och tak.

Jag kommer i sådant fall att bygga 4st moduler med plats för 2st w104x var i internt avskiljda kammare.
Dessa moduler placeras sedan 2 på höjden på var sida och det kluriga är att om jag ska ha SD fötter under dessa så är jag skeptisk till hur jag ska få dom att stå stabilt.
Några tips ?!


Så om jag förstår rätt så har du tillräckligt med ös i och med bs60, men placeringen blir fel. Så om du bygger ett par
långa lådor med förskjutna element så har du fler möjligheter både i höjd och sidled. Varför börjar du inte där?

Jag ifrågasätter inte dina beslut men... Nyfiken som fan är jag.
lenovo laptop \ evo 4 dac \ adafruit amp \ sony speakers - - - https://wordsmith.social/vattuvarg/

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Infra X med w104x

Inläggav DVD-ai » 2015-12-20 22:30

Korrekt ! :)

Pi60s själv är ibland gränsfall i fråga om "klös", men med bs60 till så är det tvär lugnt !
Dock så kan jag inte placera bs60 på ett sätt som låter bra utstrålningsmässigt, i basen och möbleringsmässigt på samma gång :/

Oavsett lådform så får dom helt enkelt inte plats där dom skulle behöva vara, inte utan att tv bänken ryker :/
Och jag har just bestämt mig för att jag inte kommer att ta bort tv bänken, jag gillar den alldeles för mycket och den ska vara kvar.
Så bs60 ryker nu, eventuellt till förmån för infra moduler :)

Det som gör att jag funderar på bas oduler är egentligen inte enbart för att få mer prestanda (för jag klarar mig egentligen på pi60s ensamma), utan också att helt osynligtså få just infra också.
För att jag verkligen uppskattade att ha utsträckningen ner mot 10Hz förrut när det begav sig :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
vattuvarg
 
Inlägg: 405
Blev medlem: 2008-08-11
Ort: Lycksele

Re: Infra X med w104x

Inläggav vattuvarg » 2015-12-20 23:01

Så det blir fler baskällor för att du inte kan placera bs60väggen där du vill ha den. Okidoki. Logiskt. ...och jag förstår problemet. Härhemma finns egentligen inte ens plats för basar även om jag faktiskt hoppades på ett par tämligen små som skulle spela de lägsta frekvenserna ner mot 20Hz åt piPs. Några år från nu blir det ändå flytt så då kanske det finns något sådant. I annat fall får jag fundera ut något annat. Den dagen den sorgen.

Hursomhelst... Lycka till med infraprojektet!
lenovo laptop \ evo 4 dac \ adafruit amp \ sony speakers - - - https://wordsmith.social/vattuvarg/

Nästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster