Rum för i64s, tips?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Rum för i64s, tips?

Inläggav music4ever » 2018-03-31 00:17

Morgan skrev:Gratulerar. Jag vill varmt rekommendera alternativet att bygga hemmabio nere i källaren. Biomörker lättare att få till, mindre ljud läcker ut till grannarna när du drar på en film kvällstid, färre resonanta fönsterytor, etc. Enda abret är väl takhöjden. Vad har du för takhöjd i källaren respektive vardagsrummet där uppe?


Vi får se vad Ingvar säger. Problemet med källaren är att jag har en maxbredd på 5,1 meter, och då måste jag ta bort en bärande vägg, flytta trappen ner och få till den öppna spisen i rummet.
Jag tror att vardagsrummets 5,7 meter, med möjlighet att bygga "vägg innanför väggen", och sätta in 3-glas/5-glas, är lättare att få till. Speciellt då väggen jag tar bort inte är bärande.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Rum för i64s, tips?

Inläggav PerStromgren » 2018-03-31 09:42

Detta ska bli intressant att följa! Du bygger alltså ett man-house, ingen liten fånig man-cave som de flesta andra! :D
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Rum för i64s, tips?

Inläggav philipbtz » 2018-03-31 10:35

PerStromgren skrev:Detta ska bli intressant att följa! Du bygger alltså ett man-house, ingen liten fånig man-cave som de flesta andra! :D


Haha så himla bra! Älskar detta forum. När man köper ett nytt hus för att kunna uppgradera till i64s :D

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57176
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Rum för i64s, tips?

Inläggav Nattlorden » 2018-03-31 10:40

philipbtz skrev:
PerStromgren skrev:Detta ska bli intressant att följa! Du bygger alltså ett man-house, ingen liten fånig man-cave som de flesta andra! :D


Haha så himla bra! Älskar detta forum. När man köper ett nytt hus för att kunna uppgradera till i64s :D


Bashorn i trädgården kanske?

Bild
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
-Palle-
 
Inlägg: 2652
Blev medlem: 2009-04-18
Ort: Muppsala

Re: Rum för i64s, tips?

Inläggav -Palle- » 2018-03-31 10:49

Grattis till nya kåken! :D

Jag tycker du gör helt rätt som satsar på övervåningen, det blir trevligare om man faktiskt KAN dra bort draperier och släppa in ljus när man inte tittar på film utan kanske bara vill lyssna på musik mitt på dagen.
LJUD: Denon AVR-X7200WA - cr80es - 2 x Rotel RB-1090 - Ino i64s - 2 x Rotel RB-1092 - Ino InfraZ-4 - Ino i16s - 8 x Ino a2
BILD: Oppo UDP-203 & Toshiba HD-XE1->Sony VW95ES->Seymour UF

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Rum för i64s, tips?

Inläggav music4ever » 2018-03-31 14:51

PerStromgren skrev:Detta ska bli intressant att följa! Du bygger alltså ett man-house, ingen liten fånig man-cave som de flesta andra! :D


Haha, precis! Har du inte sett denna killen från skoghall? Jag vet inte vem han är men vilken mancave!
https://www.dplay.se/videos/bast-i-sverige/bast-i-sverige-105

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Rum för i64s, tips?

Inläggav music4ever » 2018-03-31 14:53

-Palle- skrev:Grattis till nya kåken! :D

Jag tycker du gör helt rätt som satsar på övervåningen, det blir trevligare om man faktiskt KAN dra bort draperier och släppa in ljus när man inte tittar på film utan kanske bara vill lyssna på musik mitt på dagen.


Ja, jag har mer och mer kommit fram till detta. Att när man inte ser på film så är det faktiskt trevligt att kunna få in lite ljus och kanske ha något att titta ut på, när man lyssnar på musik. Och om jag förstår Ingvar rätt i telefonen, så går det att få bort, eller minska ner, rutornas negativa inverkan om man ställer ut topparna en del i rummet.

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster