Lyssna på pi60 halmstad

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Beakungen » 2016-06-30 18:45

Hej!

Är lite nyfiken på att få ha hört pi60. Dessa verkar ändå otroligt trevliga. Och även om jag inser att det blir väldigt svårt att få tag i dem beggat så är det gött att veta om det är något för mig eller ej :)


Har ju ägt piP och även Pk och jag gillade båda väldigt mkt! piP var otroligt kompetent även om jag upplevde att pkn spelade lite högre och lite mer bas och djupare så tyckte jag på hela taget att piPen var mer upplöst vilket är något jag föredrar :)

Så jag är då otroligt intresserad av hur de stora låter :)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav DVD-ai » 2016-07-02 16:23

har du vägarna förbi stockholm så är du välkommen över till mig :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Nattlorden » 2016-07-02 23:32

Finns säkert något par nere i skåne. Hos mig dock pi60s-s och det kanske inte är så rättvisande i frågan.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29934
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-07-05 17:48

Jo, det lär inte höras någon skillnad. Helt ok lyssninsobjekt.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 673
Blev medlem: 2003-12-11
Ort: Göteborg

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Jonas » 2016-07-06 20:48

Finns ju säkert några par pi60 i Göteborgstrakten också, om det inte är för långt bort :wink:

Användarvisningsbild
Martinlkpg
 
Inlägg: 158
Blev medlem: 2014-06-19
Ort: Linköping

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Martinlkpg » 2016-07-06 20:49

Har du vägarna förbi Linköping så kan du få lyssna på Pi60 :)
Ino audio Pi60+Bs60. Rotel RB-991. Benchmark Dac2 HGC

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Beakungen » 2016-07-10 21:55

Blir nog eventuellt att jag får ta och köra en liten roadtrip för att lyssna :)


Har även köpt ett par Imf för att testa. Ett par burkar som lirar ner till 18hz rakt. Får se hur jag gillar dessa. Lite jobb på dem då de behöver fixas till i filter och lådorna behöver tätas lite.


Men är fortfarande grymt sugen på att höra Ino då jag misstänker att de kan lira sagolikt!


Är iväg på semester nu ett tag men får ta tag i lyssnandet när jag kommer hem igen :)

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9564
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav sprudel » 2016-07-11 07:46

Beakungen skrev:Blir nog eventuellt att jag får ta och köra en liten roadtrip för att lyssna :)


Har även köpt ett par Imf för att testa. Ett par burkar som lirar ner till 18hz rakt. Får se hur jag gillar dessa. Lite jobb på dem då de behöver fixas till i filter och lådorna behöver tätas lite.


Men är fortfarande grymt sugen på att höra Ino då jag misstänker att de kan lira sagolikt!


Är iväg på semester nu ett tag men får ta tag i lyssnandet när jag kommer hem igen :)


Vet inte sagolikt direkt, men neutralt skulle jag säga. Inga imponatoreffekter men bra bas. Man står ut med dem i längden, det verkar vara svårt med många andra högtalare.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Evil_Homer
 
Inlägg: 7954
Blev medlem: 2012-02-02
Ort: Långtbortistan

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Evil_Homer » 2016-07-11 10:40

sprudel skrev:
Beakungen skrev:Blir nog eventuellt att jag får ta och köra en liten roadtrip för att lyssna :)


Har även köpt ett par Imf för att testa. Ett par burkar som lirar ner till 18hz rakt. Får se hur jag gillar dessa. Lite jobb på dem då de behöver fixas till i filter och lådorna behöver tätas lite.


Men är fortfarande grymt sugen på att höra Ino då jag misstänker att de kan lira sagolikt!


Är iväg på semester nu ett tag men får ta tag i lyssnandet när jag kommer hem igen :)


Vet inte sagolikt direkt, men neutralt skulle jag säga. Inga imponatoreffekter men bra bas. Man står ut med dem i längden, det verkar vara svårt med många andra högtalare.



Håller med i stort, har sagt det ett gäng gånger förr, Ino är perfekta hårdrocksburkar, blir aldrig hårda eller vassa.
Men det går att gasa som fan, och lyssna på metal utan att lira på ordentligt det går ju inte.
Men annars så är det inte något som imponerar eller ger någon "vilja ha" känsla för min del.
Mao så tycker du gör helt rätt i att provlyssna!
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Nattlorden » 2016-07-11 10:48

Jag skulle inte köpa en högtalare som imponerar på mig... hör man något som imponerar så är det för mycket av just det och blir det man tröttnar på en bit in i framtiden. *IMHO*
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Evil_Homer
 
Inlägg: 7954
Blev medlem: 2012-02-02
Ort: Långtbortistan

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Evil_Homer » 2016-07-11 11:00

Imponerar om det är ett imponerande stycke,berör, förmedlar känsla, ger tuppskinn, biter ifrån, släpper, spelar musik, är du med nu nattis?
Du får mer än gärna tycka att dom fixar detta, jag protesterar inte och säger att du har fel, det är ju din upplevelse.

Smaken är som baken och det är därför Ino inte är ensamma på högtalarmarknaden.

Ut och lyssna!
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Nattlorden » 2016-07-11 11:03

Evil_Homer skrev:Imponerar om det är ett imponerande stycke,berör, förmedlar känsla, ger tuppskinn, biter ifrån, släpper, spelar musik, är du med nu nattis?


Fast det du pratar om nu är inte högtalarna utan musiken. Då är det musiken som imponerar. Jag pratar om ifall det är högtalarna som gör det - stor skillnad.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Evil_Homer
 
Inlägg: 7954
Blev medlem: 2012-02-02
Ort: Långtbortistan

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Evil_Homer » 2016-07-11 11:09

Nattlorden skrev:
Evil_Homer skrev:Imponerar om det är ett imponerande stycke,berör, förmedlar känsla, ger tuppskinn, biter ifrån, släpper, spelar musik, är du med nu nattis?


Fast det du pratar om nu är inte högtalarna utan musiken. Då är det musiken som imponerar. Jag pratar om ifall det är högtalarna som gör det - stor skillnad.



Nej det menar jag inte.
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Nattlorden » 2016-07-11 11:11

Evil_Homer skrev:
Nattlorden skrev:
Evil_Homer skrev:Imponerar om det är ett imponerande stycke,berör, förmedlar känsla, ger tuppskinn, biter ifrån, släpper, spelar musik, är du med nu nattis?


Fast det du pratar om nu är inte högtalarna utan musiken. Då är det musiken som imponerar. Jag pratar om ifall det är högtalarna som gör det - stor skillnad.


Nej det menar jag inte.


Det du säger översatt till mitt språk blir så.

Du skriver t.ex. "släpper". En bra högtalare funderar du aldrig över det, den spelar musik. En högtalare du lyssnar på och säger "så bra ljudet släpper" har någon sorts problem eftersom du börjat tänka på det.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Evil_Homer
 
Inlägg: 7954
Blev medlem: 2012-02-02
Ort: Långtbortistan

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Evil_Homer » 2016-07-11 11:25

Nattlorden skrev:
Evil_Homer skrev:
Nattlorden skrev:
Fast det du pratar om nu är inte högtalarna utan musiken. Då är det musiken som imponerar. Jag pratar om ifall det är högtalarna som gör det - stor skillnad.


Nej det menar jag inte.


Det du säger översatt till mitt språk blir så.

Du skriver t.ex. "släpper". En bra högtalare funderar du aldrig över det, den spelar musik. En högtalare du lyssnar på och säger "så bra ljudet släpper" har någon sorts problem eftersom du börjat tänka på det.



Fast i mina öron så gör ju aldrig Ino detta, DU får gärna tycka att dom gör det, ser du att jag protesterar inte mot hur du upplever saker och ting.

Det är ju helt otroligt, jag har varit hemma hos ägare till i56 , i32s ,han i Stockholm med trevliga rummet i källaren, arga snickarn, var det i56 med gamla diskanten?
Ska lyssna på i64 i helgen, INGEN av dessa protesterar när jag berättar mina upplevelser.
Jag är dock glad för deras skull att de hittat rätt.

Vi hör och upplever saker på olika sätt!
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Nattlorden » 2016-07-11 11:40

Jag diskutterade inte Ino och upplevelse av dem, utan ordet imponera i högtalarsammanhang. Och du opponerade mot att min uppfattning är att man aldrig bör köpa något som imponerar. Så det går ju inte riktigt ihop med att var och en får ha en egenuppfattning som du skriver....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Evil_Homer
 
Inlägg: 7954
Blev medlem: 2012-02-02
Ort: Långtbortistan

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav Evil_Homer » 2016-07-11 11:59

Sweet Jesus!
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4284
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Re: Lyssna på pi60 halmstad

Inläggav bassman » 2016-07-11 23:14

Evil_Homer skrev:Imponerar om det är ett imponerande stycke,berör, förmedlar känsla, ger tuppskinn, biter ifrån, släpper, spelar musik, är du med nu nattis?
Du får mer än gärna tycka att dom fixar detta, jag protesterar inte och säger att du har fel, det är ju din upplevelse.

Smaken är som baken och det är därför Ino inte är ensamma på högtalarmarknaden.

Ut och lyssna!



Jag förstår precis vad du menar :-) Det finns grejer i olika former/smaker och det är ju bra så länge ägaren är nöjd.
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson


Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster