i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-11 19:05

Hej,

Jag sitter idag med ett par piP och hemmabyggda "basmoduler" men är sugen på att uppgradera. Har fastnat för i6 och profundus X-2 (lagom lyssningsavstånd, tillräckligt stort steg upp från vad jag har etc..). Till saken hör också att jag nyss flyttat till en ny lägenhet med ett vardagsrum som är långt ifrån ett optimal lyssningsrum. Se skiss nedan.

planlosning.png
planlosning.png (63.61 KiB) Visad 5461 gånger


Jag har skissat in matbord, soffa, soffbord, TV (gul), och en tänkt flyttad dörr (röd). Jag tycker att plasseringen av dörren till sovrummet är riktigt dum och vill flytta den till kortsidan av rummet för att få en hel vägg för TV och högtalare.

Hörnet till höger om soffan sväljer fint en X-2 men jag är osäker på plasseringen av den andra. Jag tvivlar på att en X-2 till vänster om TVen blir en bra plassering. Då måste i6orna plasseras ovanpå den (osmutt!) för att få tillräckligt avstånd mellan högtalarna. Bör jag kanske bygga basmodulerna som en TV-bänk för att få det så bra som möjligt? Funderar också på om det är vettigt att plassera ena X-2:an bakom lyssningposition, i hörnet innanför matbordet. Kanske måste nivån på denna i så fall skruvas ner betraktligt för att man inte skal höra att den finns där...?

Ställer en öppen frågan :). Givet rummet ovan, hur skulle du möblera det får att få till det vettigt ljudmässigt?
Om vi antar att jag har i6+x2. Hur skulle du plassera dessa?

All input uppskattas :)

Mvh Stefan

Användarvisningsbild
Elfsberg
 
Inlägg: 2277
Blev medlem: 2012-01-12

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Elfsberg » 2016-07-11 19:10

Äh. Jag hade handlat först och tänkt efter sen.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-11 19:22

Hehe. Ja, det är ju en approach.

Ska jag ge upp tanken om X-2 som TV-bänk? Blir ju ingen liten pryl med tanke på volymen de kräver. Mindre flexibelt också. Funderade på om man skulle lyckas bygga in dem i soffan också, men la ner det, de är för stora...

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5170
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Conan » 2016-07-12 08:38

Du har ju egentligen bara en bra vägg att placera TV:n på och som också tillåter att du har högtalarna placerade vid sidan av TV:n, och det är ju långa väggen där du nu satt matbordet.

Utgå ifrån att du har TV:n + bänken baserad på pX-2 (tror det kan bli bra) samt högtalarna vid den väggen. Bygg bänken lika lång som hela den väggen så får du en basmodul hörnplacerad och den andra mer fritt. Matbordet såklart i den mindre "alkoven" vid utgången till balkongen (blir bäst hursomhelst) och sen en soffa mer fritt placerad så att det matchar lyssningen. Soffan kan vara ett "U" som typ det här:

Mio_opus.jpg
Mio_opus.jpg (28.58 KiB) Visad 5384 gånger


Bakom soffan skulle du då kunna fundera på att bygga en ½-vägg med diffusorer mot "lyssningssidan" och ett grunt, snyggt vitrinskåp mot matsalsdelen. När du sen ändå håller på; bygg en "bardisk" i ståhöjd vid köket så kan dina gäster hänga där när du snor ihop middagen eller du har en extra avlastningsyta eller du kan själv snabbt slå dig ner här med frukostfrallan & kaffekoppen.

Skärmklipp_rum.JPG
Skärmklipp_rum.JPG (39.78 KiB) Visad 5384 gånger


Där har du en lya att trivas i! :D

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-12 10:40

Tackar så mycket för feedback! Har funderat på en lösning som liknar på det du tecknat in. Men känns lite som man är i köket när man sitter i soffan. Bardisken avhjälper ju detta, då det blir en avgränsning. Själv hade jag tänkt mig en köksö ungefär där du ritat in bardisken. Det är lite för lite bänkyta i köket... En annan nackdel med högtalare längs den väggen är att det är väggen in till det "stora" sovrummet där sambon ofta ligger och sover när jag lyssnar eller ser på TV.

Den stora fördelen är såklart att man slipper flytta dörren :) .


För att kunna göra basmodulerna mindre så insåg jag att Infra X-4 är ett alternativ! Då kan jag bygga två av modulerma så dom passar under soffan och två i en TV-Bänk. Känns som en bra lösning :D :D. Läste mer om det i denna tråden
viewtopic.php?f=20&t=62527

Skulle väl gå fint att göra infra kompenseringen i en MiniDSP? Bara man vet hur filterkaraktäristiken ska se ut. Tänkte dela mellan topparna och modulerna i en MiniDSP...

Mvh Stefan

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav RogerGustavsson » 2016-07-12 12:02

Sprudel har väl en bänk med pX-2?

Bild

Användarvisningsbild
Conan
 
Inlägg: 5170
Blev medlem: 2003-11-18
Ort: Stockholm

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Conan » 2016-07-12 16:33

Stef skrev:Tackar så mycket för feedback! Har funderat på en lösning som liknar på det du tecknat in. Men känns lite som man är i köket när man sitter i soffan. Bardisken avhjälper ju detta, då det blir en avgränsning. Själv hade jag tänkt mig en köksö ungefär där du ritat in bardisken. Det är lite för lite bänkyta i köket... En annan nackdel med högtalare längs den väggen är att det är väggen in till det "stora" sovrummet där sambon ofta ligger och sover när jag lyssnar eller ser på TV


Tror det är en vanesak det där med att det känns som att man "är i köket" och bardisken hjälper som sagt att avgränsa. Vill du kan du ju bygga en vägg där också med öppning för bardisken och med infälld belysning över disken. Kan bli skitbra och avgränsar ännu mer! Du har bara en stor yta och att sätta matsalsbordet blir varken hemtrevligt eller bra utnyttjande av ytan. Du är nästan tvungen att ha soffa/TV/stereo i den delen av bostaden, och då får man försöka hitta nåt sätt att få det att funka på.

Knepigt om folk ligger & sover i angränsande rum, men det kanske blir samma problem i andra sovrummet nån gång? Bra tillfälle att köpa dig ett par bra trådlösa hörlurar!

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav sprudel » 2016-07-12 19:04

RogerGustavsson skrev:Sprudel har väl en bänk med pX-2?

[ Bild ]


Stämmer det, och det känns som att jag skulle kunna spränga huset med dem. :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Morello » 2016-07-13 10:57

Snyggt med tyget på absorbenterna!
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-13 12:32

sprudel skrev:
RogerGustavsson skrev:Sprudel har väl en bänk med pX-2?

[ Bild ]


Stämmer det, och det känns som att jag skulle kunna spränga huset med dem. :D


Snyggt! Hur djupa är dina x-2 moduler? Och vilken volym har dom? Se ut att matcha djupet i16 (?) på ett bra sätt.

Mvh Stefan

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav sprudel » 2016-07-13 19:16

Morello skrev:Snyggt med tyget på absorbenterna!


:)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav sprudel » 2016-07-13 19:19

Stef skrev:
sprudel skrev:
RogerGustavsson skrev:Sprudel har väl en bänk med pX-2?

[ Bild ]


Stämmer det, och det känns som att jag skulle kunna spränga huset med dem. :D


Snyggt! Hur djupa är dina x-2 moduler? Och vilken volym har dom? Se ut att matcha djupet i16 (?) på ett bra sätt.

Mvh Stefan


Nu höftar jag yttermått, 40 cm höga, 45 djupa, och längden 80. Portar och element mynnar på sidorna.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 673
Blev medlem: 2003-12-11
Ort: Göteborg

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Jonas » 2016-07-13 21:00

Ett par av mina pX-2 är också ursprungligen gjorda för att vara en del i en "bänk".. Det är två spegelvända moduler med elemetet riktat nedåt(behövs lite frigång för elementet misstänker jag :wink: ) och porten åt var sin sida. Lådorna har yttermåtten: bredd 66cm djup 50cm och höjd 36cm.

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Maccis » 2016-07-13 21:52

@Jonas: Kan man få se lite foton på dessa?
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
Iqbad
 
Inlägg: 436
Blev medlem: 2006-09-03
Ort: Linköping

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Iqbad » 2016-07-14 08:36

Jag har byggt en bänk av IKEA köksskåp där jag ställt in profundus X-4. Kanske kan fungera som lite inspiration, basarna spelar nedåt och går att ta ut om man skulle ångra sig och vill möblera om.

Bild
Ino i14 + PX-4, Emotiva XPA-5, Denon 2807

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stranne » 2016-07-14 10:37

Iqbad skrev:Jag har byggt en bänk av IKEA köksskåp där jag ställt in profundus X-4. Kanske kan fungera som lite inspiration, basarna spelar nedåt och går att ta ut om man skulle ångra sig och vill möblera om.

[ Bild ]

Very najs!
Nästan exakt samma prylar som jag har också!

OM TS kollar igenom min medlemstråd kan du se hur jag haft det genom åren med olika lösningar med i6 uppe på "basbänk". Det har varit 4xSLS 12, Prof X-2 och nu Prof X-4. Den snyggaste lösningen var egentligen när jag körde dolda 4xSLS12, men de lådorna är ju mycket mindre än Profundus basarna så det var enklare att gömma dem.

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-14 12:25

Tack för tips och bilder. Ger inspiration :D :D

Vad tror ni som har erfarenhet av ino basmoduler om prof x-2 vs infra x-4?

Vad jag lyckas läsa mig till så blir total max output något lägre med infra x-4, men kan i gengäld naturligtvis gå lägre i frekvens. Fyra moduler är oftast också bättre rumsakustiskt än två. Däremot behöver man fetare förstärkare med Infra...

Jag har svårt att tänka mig att Infra x-4 inte skulle räcka till för mig, men vad jag kan förstå så blir det basmodulerna som sätter gränsen i ett sånt system, om man antar i6 toppar.

Mvh Stefan

Användarvisningsbild
blixten_no1
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: 2006-05-20

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav blixten_no1 » 2016-07-14 12:42

Stef skrev:Tack för tips och bilder. Ger inspiration :D :D

Vad tror ni som har erfarenhet av ino basmoduler om prof x-2 vs infra x-4?

Vad jag lyckas läsa mig till så blir total max output något lägre med infra x-4, men kan i gengäld naturligtvis gå lägre i frekvens. Fyra moduler är oftast också bättre rumsakustiskt än två. Däremot behöver man fetare förstärkare med Infra...

Jag har svårt att tänka mig att Infra x-4 inte skulle räcka till för mig, men vad jag kan förstå så blir det basmodulerna som sätter gränsen i ett sånt system, om man antar i6 toppar.

Mvh Stefan


Jag testade en gång med fyra stycken 10" ROY i slutna lådor och det gick att spela tillräckligt starkt, frontarna var då ino r(i)28.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav shifts » 2016-07-14 12:47

Vill inte rekommendera kombinationen, men har lyssnat på r56 + infraX-4 en gång och det brakade på rätt rejält. Till slut tog det tog slut på slaglängd, men det kändes helt rimligt.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stranne » 2016-07-14 13:35

Infra X-4 lär räcka gott och väl!

Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 673
Blev medlem: 2003-12-11
Ort: Göteborg

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Jonas » 2016-07-14 13:56

Bord inte en pX-2 lösning fungera bättre än att köra infra-X moduler i en så öppen planlösning.....

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-14 14:05

shifts skrev:Vill inte rekommendera kombinationen, men har lyssnat på r56 + infraX-4 en gång och det brakade på rätt rejält. Till slut tog det tog slut på slaglängd, men det kändes helt rimligt.


Varför skulle du inte rekommendera den kombinationen? Bad bang for the buck? Inte så stor skillnad, om man jämför lösa element mot t ex prof x-2 i låda. En skillnad jag kan leva med i alla fall.

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-14 14:06

Jonas skrev:Bord inte en pX-2 lösning fungera bättre än att köra infra-X moduler i en så öppen planlösning.....


Samma fråga på denna :D. Varför tror du det? För att infra behöver ett slutet rum att jobba med...?

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-14 14:07

Stranne skrev:Infra X-4 lär räcka gott och väl!


Det är vad jag också tror :P

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-14 14:09

blixten_no1 skrev:
Stef skrev:Tack för tips och bilder. Ger inspiration :D :D

Vad tror ni som har erfarenhet av ino basmoduler om prof x-2 vs infra x-4?

Vad jag lyckas läsa mig till så blir total max output något lägre med infra x-4, men kan i gengäld naturligtvis gå lägre i frekvens. Fyra moduler är oftast också bättre rumsakustiskt än två. Däremot behöver man fetare förstärkare med Infra...

Jag har svårt att tänka mig att Infra x-4 inte skulle räcka till för mig, men vad jag kan förstå så blir det basmodulerna som sätter gränsen i ett sånt system, om man antar i6 toppar.

Mvh Stefan


Jag testade en gång med fyra stycken 10" ROY i slutna lådor och det gick att spela tillräckligt starkt, frontarna var då ino r(i)28.


Tanken att bygga med L25ROY eller XLS har slagit mig, men kommer säkert bara sitta och sukta efter ino moduler då, så undrar om det inte är bättre att gå rätt på dem...

Användarvisningsbild
blixten_no1
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: 2006-05-20

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav blixten_no1 » 2016-07-14 14:50

Stef skrev:
blixten_no1 skrev:
Stef skrev:Tack för tips och bilder. Ger inspiration :D :D

Vad tror ni som har erfarenhet av ino basmoduler om prof x-2 vs infra x-4?

Vad jag lyckas läsa mig till så blir total max output något lägre med infra x-4, men kan i gengäld naturligtvis gå lägre i frekvens. Fyra moduler är oftast också bättre rumsakustiskt än två. Däremot behöver man fetare förstärkare med Infra...

Jag har svårt att tänka mig att Infra x-4 inte skulle räcka till för mig, men vad jag kan förstå så blir det basmodulerna som sätter gränsen i ett sånt system, om man antar i6 toppar.

Mvh Stefan


Jag testade en gång med fyra stycken 10" ROY i slutna lådor och det gick att spela tillräckligt starkt, frontarna var då ino r(i)28.


Tanken att bygga med L25ROY eller XLS har slagit mig, men kommer säkert bara sitta och sukta efter ino moduler då, så undrar om det inte är bättre att gå rätt på dem...


Jag vet inte vad ROY elementet kostar i dag men med det får du en aningens mindre låda.
Dom elementen låter bra!

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav shifts » 2016-07-14 15:04

Stef skrev:
shifts skrev:Vill inte rekommendera kombinationen, men har lyssnat på r56 + infraX-4 en gång och det brakade på rätt rejält. Till slut tog det tog slut på slaglängd, men det kändes helt rimligt.


Varför skulle du inte rekommendera den kombinationen? Bad bang for the buck? Inte så stor skillnad, om man jämför lösa element mot t ex prof x-2 i låda. En skillnad jag kan leva med i alla fall.


i56-derivat (som r56) kan spela ohyggligt mycket starkare än infraX-4, så det skulle vara en rjält obalanserad kombination. Minsta sålda infrasystemet från Ingvar är infraX-6 som då motsvarar profundusX-2 i kapacitet, vilket väl är ungefär vad som behövs för att lyfta infraområdet till användbar nivå. Infrasystemet blir visserligen litet, men väldigt dyrt. Tänk på att du även behöver en infratillsats för cr8*-filtret.

profundusP-4 är kanske ett bättre val om profundusX-4 blir för stort?
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-14 16:08

shifts skrev:
Stef skrev:
shifts skrev:Vill inte rekommendera kombinationen, men har lyssnat på r56 + infraX-4 en gång och det brakade på rätt rejält. Till slut tog det tog slut på slaglängd, men det kändes helt rimligt.


Varför skulle du inte rekommendera den kombinationen? Bad bang for the buck? Inte så stor skillnad, om man jämför lösa element mot t ex prof x-2 i låda. En skillnad jag kan leva med i alla fall.


i56-derivat (som r56) kan spela ohyggligt mycket starkare än infraX-4, så det skulle vara en rjält obalanserad kombination. Minsta sålda infrasystemet från Ingvar är infraX-6 som då motsvarar profundusX-2 i kapacitet, vilket väl är ungefär vad som behövs för att lyfta infraområdet till användbar nivå. Infrasystemet blir visserligen litet, men väldigt dyrt. Tänk på att du även behöver en infratillsats för cr8*-filtret.

profundusP-4 är kanske ett bättre val om profundusX-4 blir för stort?



Att i56 och infra X-4 är en dålig matchning är jag helt med på. Däremot känns det som en ok match mot i6...?

w104x kostar 3k enligt prislitan jag har. L26LROY kostar 2125:- på HifiKit. Inte så sjukt stor skillnad. Båda verkar funka i slutet runt 40l. Hade vart kul med T/S parametrar på w104x så man kunde jämföra simuleringar.

Infra boost tänkte jag lösa i en MiniDSP, även om det kanske betraktas som fusk :wink: . Det stor ju inte så mycket om vad infra tillsatsen gör i manifestet, jag har bara antagit att det är något som liknar på en Linkwitz Transform.

Mvh Stefan

Användarvisningsbild
Stranne
 
Inlägg: 3045
Blev medlem: 2005-01-17
Ort: Smögen

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stranne » 2016-07-14 16:27

Jag tänker såhär:
Om man inte är duktig och erfaren på att konstruera basar så ska man lämna det åt proffsen. Man kommer ändå bara sitta och fundera på om det kan bli bättre och till slut sitter man där med färdiga lösningar lik förbannat. Så var det för mig iaf. Tillslut blev det Ino-basar med Ino-filter till mina Ino-toppar. Det känns tryggt att veta att jag aldrig skulle kunna lösa det bättre själv och att prylarna är konstruerade för att spela ihop.
Lycka till!

Användarvisningsbild
Stef
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 2003-10-10
Ort: Oslo

Re: i6 plus prof X-2 i denna planlösning?

Inläggav Stef » 2016-07-14 16:41

Stranne skrev:Jag tänker såhär:
Om man inte är duktig och erfaren på att konstruera basar så ska man lämna det åt proffsen. Man kommer ändå bara sitta och fundera på om det kan bli bättre och till slut sitter man där med färdiga lösningar lik förbannat. Så var det för mig iaf. Tillslut blev det Ino-basar med Ino-filter till mina Ino-toppar. Det känns tryggt att veta att jag aldrig skulle kunna lösa det bättre själv och att prylarna är konstruerade för att spela ihop.
Lycka till!


Håller i grunden med. Det är egentligen detta som gjorde att jag idag har piP. Gick från ett hemmabygge till dem.

Men en sluten låda är ju en förhållandevis simpel konstruktion. Och även om man går för en färdig basreflexkonstruktion så är det ju långt ifrån några garantier på hur den fungerar i just mitt rum. Dessutom kan man alltid känna sig lite extra nöjd om man får till något bra (i alla fall delvis) på egen hand.

Well, well, vi får se om jag lyckas bestämma mig för något

Nästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster