Jag har genom åren genomgått några varianter av Ino Audio system, i några olika rum - behandlade av Ingvar Öhman och obehandlade. Så jag tänkte sammanfatta vad jag personligen kommer klassa som det bästa jag ägt av Ino Audio

Den som "känner" mig vet att jag ägt Ino Audio i34es med Infra-Y moduler och CR80es.
Dessvärre var det i fel bostäder, så jag har aldrig haft möjligheten att njuta av systemet.
Innan jag träffade min nuvarande fru, så hade jag ett av Ingvar Öhman behandlat rum, med ja i princip allt inkl. specialmonterade ljudisolerade rutor. Många tricks i den bostaden kan vi säga, allt från el till ljus och ja ungefär allt jag fick in just där och då.
I detta rum passerade:
1) Ino Audio piPs
2) Ino Audio pi60
3) Ino Audio pi60s
4) Ino Audio i28s + Infra-X6 + CR80s
5) Ino Audio i34es (utan Infra-Y!) spelandes fullregister
6) Ino Audio i64s
(Sedan finns en annan lista, som vi i alla fall kan nämna, med "amerikansk high-end" som Wilson Audio WATT/Puppy, Genesis Signatur V, JBL, Krell, Audio Reaserach, TAG McLaren, Bryston osv - jag har gått igenom ja typ de flesta märken)
Om jag, av nostalgiskäl kanske vi kan säga, drömmer mig tillbaka, så är det system som var BÄST mina i28or med Infra basar. De var lätta, lättplacerade, basarna spelade skjortan av folk och ja det var ett tyst och lugnt rum, med mycket skön känsla. Och framförallt, i28s var lagom. Jag inser nu att jag borde ha behållit dessa - de hade varit som gjutna i alla bostäder. Ja jo liten Dunderfru skulle knappast gilla den svarta färgen - hon valde trots allt Varonna lönn till i34es - varesig på i28 eller basarna. Men till synes och sist, det var ett lagom system i den övre skalan.
Om jag skall låta bli baslösningar, så måste vanlig pi60 få första platsen som fullregisterlösningar.
Men skulle jag idag köpa något från Ino Audio så skulle det bli i28or igen - lagom var ordet. Allt annat är som Ingvar Öhman brukar säga "feel good" - och det skall erkännas att det är skönt för själen ibland. Men njae ekonomiskt är det inte. Å andra sidan är inte en italiensk havremoppe heller ekonomisk, så just den ekonomiska sidan skall jag nog avstå från att ge råd om

Så det bästa Ino Audio systemet jag ägt är i28s - någon som har ett över i ljust trä?