Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Christer_E
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-10-17

Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Christer_E » 2017-05-09 22:31

Skulle vilja lyssna i28, i32s eller liknande i trakten av Mälardalen-Stockholm-Öster/Västergötland.
Gärna stativare, r28 eller r32s. Gillar Öhmans stativhögtalare rent visuellt och ett par mattlackade grå tex vore nog rejält snygga också!

De inohögtalare jag lyssnat på; pip som hastigast, pi60 och i56 tror jag det var, har alla imponerat. (Lovar att kolla PM här och på hififorum lite då och då under några månader!)
"Unlike electronics, miniaturization is not a good thing with loudspeakers. There is no substitute for size and horsepower." (Greg Timbers ex. jbl)

Användarvisningsbild
Rille
 
Inlägg: 643
Blev medlem: 2003-06-13

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Rille » 2017-05-10 09:48

Kan väll gå för sig. Om ett äldre par i28 (första paret..) är intressant att lyssna på. Återfinns i Tullinge/stockholm. Jag är ledig var annan helg (inte den kommande).. Har surround ljud med 8st A2or och en Ino cener också, dock ej optimalt uppsatt (önskar fler på sidoväggarna..). De nya Inoelementen ska vara/låta bättre men jag har inte känt behov av att uppdatera mina. Bara så du vet att det kan bli något bättre med de nya elementen.

Användarvisningsbild
Tengil
 
Inlägg: 2456
Blev medlem: 2005-08-04
Ort: Fiskebäck

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Tengil » 2017-05-11 20:57

i28 x3 Y4 och 8a2 finns i Jönköpingstrakten, om du är på resande fot, allt i ett Öhman ritat rum.

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Christer_E
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-10-17

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Christer_E » 2017-05-11 23:03

Tengil o Rille; Tack för era erbjudanden. Jättespännande möjlighet jämföra i stort sett likadana högtalare i två olika rum! Öhman puffade för mångkanal så det är ju också en klart intressant perspektiv.
Skickar PM så ni vet vet vad jag är för skummis. Vi får se när det kan bli något för det hela ska ju passas ihop med resten av familjen också.

Men, som sagt: Ino-stativare vore också kul höra! Någon...?
"Unlike electronics, miniaturization is not a good thing with loudspeakers. There is no substitute for size and horsepower." (Greg Timbers ex. jbl)

Christer_E
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-10-17

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Christer_E » 2017-05-12 11:43

Nu har det gått mindre än ett dygn och redan har tre ino-ägare plus ino-skaparen själv hört av sig om provlyssning! Tack alla!
"Unlike electronics, miniaturization is not a good thing with loudspeakers. There is no substitute for size and horsepower." (Greg Timbers ex. jbl)

Användarvisningsbild
steveo1234
 
Inlägg: 7795
Blev medlem: 2005-06-26
Ort: Helsingborg

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav steveo1234 » 2017-05-12 13:46

Christer_E skrev:Nu har det gått mindre än ett dygn och redan har tre ino-ägare plus ino-skaparen själv hört av sig om provlyssning! Tack alla!


Säg vad man vill om ino-ägare men de är alltid villiga att dela med sig av sina system!
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav DVD-ai » 2017-05-18 06:45

Jag skulle vilja påstå att det inte finns någon anledning att lyssna på stativ modellen av i28/i32s då dom låter likadant. :)

I gustavsberg/ Värmdö så finns i32s att lyssna på hemma hos mig, dock utan basmoduler än så länge, dock intressant att höra vad dom är kapabla till även när man använder dom "fel" ;)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Christer_E
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-10-17

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Christer_E » 2017-05-18 12:24

Tack DVD-ai men jag har redan flera erbjudanden om i32s och i28 med /utan basar och med /utan akustikreglerat rum. Jag hör av mig om jag skulle bli sugen. Det är fint där ute i Värmdö. Hoppas kunna få möjlighet lyssna på en uppsättning i28+Y4 nu i Kr.Him.
"Unlike electronics, miniaturization is not a good thing with loudspeakers. There is no substitute for size and horsepower." (Greg Timbers ex. jbl)

Christer_E
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-10-17

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Christer_E » 2017-05-18 12:39

Jo-förresten, DVD-ai... Var ju tvungen att ta en titt på dina högtalare! De är ju bara supersnygga! T.o.m snyggare än "grey utility" :-)
Med vad är det som är PingMang egentligen? Och hur får man det? Fanerar själv eller beställer?

Mvh, Christer
"Unlike electronics, miniaturization is not a good thing with loudspeakers. There is no substitute for size and horsepower." (Greg Timbers ex. jbl)

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud
 
Inlägg: 8651
Blev medlem: 2011-12-11
Ort: Kristianstad

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav darkg » 2017-05-18 19:10

Christer_E skrev:Jo-förresten, DVD-ai... Var ju tvungen att ta en titt på dina högtalare! De är ju bara supersnygga! T.o.m snyggare än "grey utility" :-)
Med vad är det som är PingMang egentligen? Och hur får man det? Fanerar själv eller beställer?

Mvh, Christer


Ha! Jag trodde också att PingMang var ytan. I unga dar. Den faktiska sanningen reds ut här viewtopic.php?f=16&t=46012&p=1914864&hilit=pingmang#p1914864
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav AndreasArvidsson » 2017-05-18 20:34

Pingmang är designen.

Man beställer dem så där, men visst går det att göra själv om man är riktigt händig. Pingmang är dock mer än faner så det inte möjligt att enkelt modifiera vanliga lådor utan man måste beställa färdiga pingmang lådor.

Användarvisningsbild
Tengil
 
Inlägg: 2456
Blev medlem: 2005-08-04
Ort: Fiskebäck

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Tengil » 2017-05-25 20:38

Tack för titten Christer_E nästa gång måste vi hinna med en kaffe :)

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Christer_E
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-10-17

Re: Vill lyssna "lagom kraftiga" ino...

Inläggav Christer_E » 2017-05-29 23:21

Tack Christer för all vänlighet. Det vore jättetrevligt att göra om det hela (och då med kaffe :-)). Nu ska jag försöka lyssna i-någonting i andra rum också. Fast det blir tidigast om två veckor...
"Unlike electronics, miniaturization is not a good thing with loudspeakers. There is no substitute for size and horsepower." (Greg Timbers ex. jbl)


Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster