Tack alla Ino-kunder!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32022
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Tack alla Ino-kunder!

Inläggav Bill50x » 2019-12-22 02:21

Morello skrev:Problemet med Swish är att programvaran inte fungerar med vedertagna operativsystem. Tills det är löst bojkottar jag skräpet.

Android och iOS är väl ett vedertagna operativsystem?

Swish är ett underbart system för mikrobetalningar. Tex när man besöker en loppis på landet och inte har tillräckligt med kontanter eller för att en bankomat inte finns inom några mils avstånd.

Det enda tråkiga med dessa digitala betalningar (och det är inte ngn liten grej) är att alla betalningar är spårbara. Dvs den som önskar, och har kontroll över betalströmmarna, kan kartlägga enskilda individer in absurdum. Tillsammans med Googles kartläggning av rörelsemönster och aktiviteter på sociala medier kan det skapa en kontroll som börjar bli obehaglig.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Tell
 
Inlägg: 2111
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Tack alla Ino-kunder!

Inläggav Tell » 2019-12-22 02:56

Ja tackfan. Älskar mina piP! Skulle såklart vilja ha lite basstöd för att kunna kräma på men grannar tillåter ju tyvärr inte det då jag bor i lägenhet nuförtiden, så då gör piP allt det jag behöver då dom låter bra redan nerifrån 30ish hz o hela vägen upp därifrån. Gav 6000kr för dom så jag har fått mycket för pengarna ^^

MorganM
 
Inlägg: 1717
Blev medlem: 2008-11-15
Ort: Enköping

Re: Tack alla Ino-kunder!

Inläggav MorganM » 2019-12-22 07:39

Jag minns när jag år 2009 skulle köpa nya element och filter till mina gamla pi60,samt ett cr80es filter.Då var vi många samtidigt hos Ingvar,säkert 6-7st köpare.Ingvar hade fullt upp med att plocka ihop alla sakerna.Och när vi alla skulle betala så la vi bara en stooor hög med pengar (säkert 70-80 000:-) i en stor hög i soffan.Jag hade ju ingen aning om hur det funkade så då blev det att runda av uppåt på sina lagda pengar.Men det var ändå mindre än 100:- så det kändes obetydligt i förhållandet till summan man handlade för.Njuter än idag av samma produkter som jag då köpte :) .
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48424
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Tack alla Ino-kunder!

Inläggav IngOehman » 2019-12-22 08:34

6-7 samtidigt! 8O

Jag skulle ha gissat att rekordet var 4, möjligen 5. En normal lördag (som jag gissar att det var) kommer noll till två personer som vill köpa något. I snitt kanske 0,3. Men ibland klustrar folk ihop sig... Så det där måste nog ha varit den tjockaste leveransdagen någonsin! :lol:


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Tack alla Ino-kunder!

Inläggav Bamsefar » 2019-12-25 21:23

Morello skrev:Probelemet med swish är att programvaran inte fungerar med vedertagna operativsystem. Tills det är löst bojkottar jag skräpet.


Fråga till Morello: Vilka operativsystem anser DU vara vedertagna, och av dig godkända?

(Detta kan bli en kul urspårning...)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Re: Tack alla Ino-kunder!

Inläggav Bamsefar » 2019-12-25 21:31

Bill50x skrev:Tillsammans med Googles kartläggning av rörelsemönster och aktiviteter på sociala medier kan det skapa en kontroll som börjar bli obehaglig.


Här är det läge att påpeka det mest viktiga, om man nu är nyfiken på hur man kan synas/följas eller försöker att inte synas:

Alla mobiltelefoner har, när de är påslagna, och ett SIM kort installerat och allt uppstartat, full spårbarhet. Det spelar ingen som helst roll om man använder en gammal Nokia eller Ericsson mobil från typ hedenhös (läs: tidigt 2000-tal) eller den senaste. Man kan t.ex. stänga av GPS och plats tjänsterna i sin "smarta" mobil, det går ändå att räkna ut vart en viss mobil funnit sig. Det har att göra med dagens mobilsystem att göra, mobilerna är ständigt uppkopplade. Det spelar ingen roll om man stänger av datatrafiken, för man skulle kunna tro att enbart positionsdata sänds via datatrafiken (den mest gör detta, till t.ex. Google med flera internet tjänste leverantörer). Men faktum är att varje mobil utväxlar en hel del "intern datatrafik" för att hålla reda på sig själv, vilken operatör, vilken signalstyrka och så vidare. Och allt detta genererar en hel del "sidointern" data trafik (men denna datatrafik kan vi säga kommer från basstationerna istf mobilerna).

Således, vill man inte vara spårbar, stänga av mobilen, och dra ut batteriet. Eller ännu bättre, låt bli att ha en mobil....
Best Regards
Bamsefar

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: pontareee och 5 gäster