Tätningslist

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fredzz0rs
 
Inlägg: 226
Blev medlem: 2012-10-28
Ort: Trollhättan

Tätningslist

Inläggav Fredzz0rs » 2018-10-21 21:04

Någon som vet vilken bredd och tjocklek det skall vara på tätningslisten till piP?
Håller på att lacka om fronten på mina piPs så behöver sätta dit ny list.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9627
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Tätningslist

Inläggav Johan_Lindroos » 2018-10-21 21:09

Framförallt ska det vara rätt sort; den som finns på Hifikit. Den och endast den. Hel bredd till boomern och halv bredd till diamanten brukar vara bra.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Erik Lundin
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 2018-01-02

Re: Tätningslist

Inläggav Erik Lundin » 2018-10-23 13:02

Fredzz0rs skrev:Någon som vet vilken bredd och tjocklek det skall vara på tätningslisten till piP?
Håller på att lacka om fronten på mina piPs så behöver sätta dit ny list.


Jag frågade IÖ om rörande tätningslister en gång, och han påtalade att man inte måste sätta dit en ny list om man av någon anledning skruvat ur element/terminal. Det går bra att skruva tillbaka den gamla listen.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Tätningslist

Inläggav RogerGustavsson » 2018-10-24 07:32

Erik Lundin skrev:
Fredzz0rs skrev:Någon som vet vilken bredd och tjocklek det skall vara på tätningslisten till piP?
Håller på att lacka om fronten på mina piPs så behöver sätta dit ny list.


Jag frågade IÖ om rörande tätningslister en gång, och han påtalade att man inte måste sätta dit en ny list om man av någon anledning skruvat ur element/terminal. Det går bra att skruva tillbaka den gamla listen.


Blev kanske lite fel i den sista meningen? Du skruvar väl inte fast listen? Fast om man har lackat om lådan är det nog läge att skaffa en ny tätningslist.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Tätningslist

Inläggav Perfector » 2018-10-24 09:44

RogerGustavsson skrev:
Erik Lundin skrev:
Fredzz0rs skrev:Någon som vet vilken bredd och tjocklek det skall vara på tätningslisten till piP?
Håller på att lacka om fronten på mina piPs så behöver sätta dit ny list.


Jag frågade IÖ om rörande tätningslister en gång, och han påtalade att man inte måste sätta dit en ny list om man av någon anledning skruvat ur element/terminal. Det går bra att skruva tillbaka den gamla listen.


Blev kanske lite fel i den sista meningen? Du skruvar väl inte fast listen? Fast om man har lackat om lådan är det nog läge att skaffa en ny tätningslist.

Misstänker att du tolkar texten fel.
Man sätter ju listen mot korgen, inte på lådan.
Och då behövs ju inget nytt förband om det inte blivit skadat när man lossar elementet.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22665
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Tätningslist

Inläggav RogerGustavsson » 2018-10-24 17:42

Jag har listen på lådan. Gjorde så även på pK.

Bild
Bild


Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster