Hur gamla är dessa pi60s?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 09:48

Hur gamla tror ni dessa pi60s är? Jag tycker mig kunna se att det iaf inte är senaste boomern. Också socklarna ser lite daterade ut (?)

Någon som har jämfört äldre pi60s med nyare och kan redogöra för erfarenheten?

Screenshot_20191031-070642-600x1067.png
Screenshot_20191031-070642-600x1067.png (601.81 KiB) Visad 5402 gånger
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
UrSv
 
Inlägg: 7074
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Linköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav UrSv » 2019-10-31 09:57

Det ser ut som den senaste versionen även om jag inte ser skillnad på basen.

Socklarna är upp och ner så det ser ju lite taffligt ut. Man undrar ju lite vem som har haft dem och varför det saknas skruvar för diskanten och att de inte har koll på sockeln.
Jag har tyvärr inte tid just nu, jag ska göra ingenting en stund...

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 10:03

UrSv skrev:Det ser ut som den senaste versionen även om jag inte ser skillnad på basen.

Socklarna är upp och ner så det ser ju lite taffligt ut. Man undrar ju lite vem som har haft dem och varför det saknas skruvar för diskanten och att de inte har koll på sockeln.


Vad får dig att tro att det är senaste versionen?

Ja, du har kanske rätt avs socklarna, att de sitter upp och ner :D
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Frisk » 2019-10-31 10:20

Jag skulle gissa på näst senaste version, ser ut att vara samma som mina, tror mina är 09.

Boomern är nu samma som för slutna (i16s, i32s, i64s) och har försänkt skruv i korgen. Dock vill jag minnas att det egentligen inte är någon skillnad i övrigt, mer än samma element klarar att arbeta både portat och slutet. Kanske denna då är än mindre kompromiss än nya?
Diskantplattan har idag 4 hål istället för 6 (eller tre som pi60 hade) elementet ska dock vara samma, magnet-skyddet passar dock inte på den på bilden. Foten är upp och ned, påpekats i tidigare tråd, under köpråd tror jag.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34917
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Morello » 2019-10-31 12:59

Ska det vara sex skruvar för diskanten?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Frisk » 2019-10-31 13:03

Morello skrev:Ska det vara sex skruvar för diskanten?


Ja, med den plattan, nya plattan har 4, för både vanliga och signatur. Och din ska förstås ha 0 synliga, det ser rent och fint ut!

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 13:54

Tackar för tydliggöranden!

Lite OT har jag svårt att förstå dem/er som försöker sälja äldre pi60s för runt 40 k. Särskilt om de är byggsatser från början. Jag menar, en NY byggsats, med senaste elementen kostar väl ca 45. Är ju billigare än att köpa gamla och uppgradera.

Skäms på er girigbukar :wink: :)
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Frisk » 2019-10-31 14:31

Knuttebaloa skrev:Tackar för tydliggöranden!

Lite OT har jag svårt att förstå dem/er som försöker sälja äldre pi60s för runt 40 k. Särskilt om de är byggsatser från början. Jag menar, en NY byggsats, med senaste elementen kostar väl ca 45. Är ju billigare än att köpa gamla och uppgradera.

Skäms på er girigbukar :wink: :)


Nu vet jag inte vilka du avsåg, men de på bilden är ju i princip av senaste modell. Ser inget anledning att byta något där, annat än om man vill ha försänkta skruvar i basen då. Detta element är framtaget för basreflex och fungerade inte slutet, nya elementet fungerar både slutet och basreflex, men det har man ju inte så mycket vinning med om man ändå inte använder det i sluten låda. I lagerhållningshänseende produktionsbatcher etc är det ju dock en helt annan sak.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34917
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Morello » 2019-10-31 14:43

Frisk skrev:
Morello skrev:Ska det vara sex skruvar för diskanten?


Ja, med den plattan, nya plattan har 4, för både vanliga och signatur. Och din ska förstås ha 0 synliga, det ser rent och fint ut!



Ja, jag tycker Guru-utförandet är oerhört elegant.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 15:19

Frisk skrev:
Knuttebaloa skrev:Tackar för tydliggöranden!

Lite OT har jag svårt att förstå dem/er som försöker sälja äldre pi60s för runt 40 k. Särskilt om de är byggsatser från början. Jag menar, en NY byggsats, med senaste elementen kostar väl ca 45. Är ju billigare än att köpa gamla och uppgradera.

Skäms på er girigbukar :wink: :)


Nu vet jag inte vilka du avsåg, men de på bilden är ju i princip av senaste modell. Ser inget anledning att byta något där, annat än om man vill ha försänkta skruvar i basen då. Detta element är framtaget för basreflex och fungerade inte slutet, nya elementet fungerar både slutet och basreflex, men det har man ju inte så mycket vinning med om man ändå inte använder det i sluten låda. I lagerhållningshänseende produktionsbatcher etc är det ju dock en helt annan sak.


JAG skulle iaf ha väldigt svårt att inte uppgradera till senaste, om inte annat för feelgood.

Det är väl inte bara boomern man byter vid en uppgradering, eller?
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Frisk
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2008-10-27

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Frisk » 2019-10-31 15:34

Morello skrev:Ja, jag tycker Guru-utförandet är oerhört elegant.

Jag kan bara hålla med. Men ser nästan för kalt ut när man är van vid skruvarna, känns nästan som man har nedsatt syn och inte ser en detalj man förväntar sig att se.
Knuttebaloa skrev:
Frisk skrev:
Nu vet jag inte vilka du avsåg, men de på bilden är ju i princip av senaste modell. Ser inget anledning att byta något där, annat än om man vill ha försänkta skruvar i basen då. Detta element är framtaget för basreflex och fungerade inte slutet, nya elementet fungerar både slutet och basreflex, men det har man ju inte så mycket vinning med om man ändå inte använder det i sluten låda. I lagerhållningshänseende produktionsbatcher etc är det ju dock en helt annan sak.


JAG skulle iaf ha väldigt svårt att inte uppgradera till senaste, om inte annat för feelgood.

Det är väl inte bara boomern man byter vid en uppgradering, eller?


Jag vet inte, men min uppfattning är att det bara är boomern man byter i det fallet. Jag är inte heller övertygad om att den nya är bättre. Jag har för mig det finns en tråd om nya boomern. Tidigare försök för en kombinerad för sluten och basreflex hade inte blivit bra nog varav det var olika modeller. Någon gick inte köpa mer varav den fick designas om och då var bra nog att använda i båda fallen utan för mycket kompromisser. Jag antar dock att två olika modeller för de två driftfallen kan vara än mer kompromisslöst, det ska ju bara passa i en applikation var.

Jag var förstås först inne på att uppgradera mina när nya elementet kom, men efter jag läst mer om det dök intresset väldigt fort. Största fördelen vore väl för att ha samma element i filmrummet som i vardagsrummet och eventuellt ha ett i reserv då.

Men vad som skiljer och vad det påverkar är förstås Ingvar rätt person att svara på, detta är bara hur jag tolkat och tagit ställning till vad jag läst.

Användarvisningsbild
UrSv
 
Inlägg: 7074
Blev medlem: 2003-10-09
Ort: Linköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav UrSv » 2019-10-31 17:10

Knuttebaloa skrev:Tackar för tydliggöranden!

Lite OT har jag svårt att förstå dem/er som försöker sälja äldre pi60s för runt 40 k. Särskilt om de är byggsatser från början. Jag menar, en NY byggsats, med senaste elementen kostar väl ca 45. Är ju billigare än att köpa gamla och uppgradera.

Skäms på er girigbukar :wink: :)


Var får du en byggsats för 45k? Den kostar väl 49900 och sen kostar fanér 5400 samt sockel 1450 plus SD-kuddar. Det ger ca 57000 och det skall nog räknas upp med ca 5 % eller så för aktuellt pris. Om jag inte tittat fel i prislistan. Jag har svårt att se det där priset som annat än alldeles rimligt.
Jag har tyvärr inte tid just nu, jag ska göra ingenting en stund...

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 17:12

Ok, tack för att du delar med dig, Frisk. Är det som du uppfattat känns ju en uppgradering inte riktigt lika viktig.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 17:18

UrSv skrev:
Knuttebaloa skrev:Tackar för tydliggöranden!

Lite OT har jag svårt att förstå dem/er som försöker sälja äldre pi60s för runt 40 k. Särskilt om de är byggsatser från början. Jag menar, en NY byggsats, med senaste elementen kostar väl ca 45. Är ju billigare än att köpa gamla och uppgradera.

Skäms på er girigbukar :wink: :)


Var får du en byggsats för 45k? Den kostar väl 49900 och sen kostar fanér 5400 samt sockel 1450 plus SD-kuddar. Det ger ca 57000 och det skall nog räknas upp med ca 5 % eller så för aktuellt pris. Om jag inte tittat fel i prislistan. Jag har svårt att se det där priset som annat än alldeles rimligt.


45 400 kr i rå mdf enligt prislista 2018, såvitt jag kan se. Och det för den senaste modellen, ny. Inte en femton år gammal högtalare.

Men det beror väl på hur man värdesätter olika saker, faner, byggsats, ålder etc. Jag skulle gärna köpa ett par äldre pi60s men tycker ca 40 k är för dyrt, särskilt i relation till nypriset ovan.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208


Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav DVD-ai » 2019-10-31 21:11

Knuttebaloa skrev:
UrSv skrev:Det ser ut som den senaste versionen även om jag inte ser skillnad på basen.

Socklarna är upp och ner så det ser ju lite taffligt ut. Man undrar ju lite vem som har haft dem och varför det saknas skruvar för diskanten och att de inte har koll på sockeln.


Vad får dig att tro att det är senaste versionen?

Ja, du har kanske rätt avs socklarna, att de sitter upp och ner :D


Det är INTE senaste versionen, men dock näst senaste av allt att döma :)
Riktigt taffligt gjorda, saknas skruv till diskanten och sockel upp och ner... om jag köpte dessa skulle jag gå genom och löda om hela filtret och allt kablage !
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Maccis
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 2009-11-12
Ort: Småländska höglandets pärla - Nässjö

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Maccis » 2019-10-31 21:18

Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 21:21

Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-10-31 21:26

DVD-ai skrev:
Knuttebaloa skrev:
UrSv skrev:Det ser ut som den senaste versionen även om jag inte ser skillnad på basen.

Socklarna är upp och ner så det ser ju lite taffligt ut. Man undrar ju lite vem som har haft dem och varför det saknas skruvar för diskanten och att de inte har koll på sockeln.


Vad får dig att tro att det är senaste versionen?

Ja, du har kanske rätt avs socklarna, att de sitter upp och ner :D


Det är INTE senaste versionen, men dock näst senaste av allt att döma :)
Riktigt taffligt gjorda, saknas skruv till diskanten och sockel upp och ner... om jag köpte dessa skulle jag gå genom och löda om hela filtret och allt kablage !


Haha, ja känns ju lite hipphappigt!
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-11-01 08:01

DVD-ai skrev:
Knuttebaloa skrev:
UrSv skrev:Det ser ut som den senaste versionen även om jag inte ser skillnad på basen.

Socklarna är upp och ner så det ser ju lite taffligt ut. Man undrar ju lite vem som har haft dem och varför det saknas skruvar för diskanten och att de inte har koll på sockeln.


Vad får dig att tro att det är senaste versionen?

Ja, du har kanske rätt avs socklarna, att de sitter upp och ner :D


Det är INTE senaste versionen, men dock näst senaste av allt att döma :)
Riktigt taffligt gjorda, saknas skruv till diskanten och sockel upp och ner... om jag köpte dessa skulle jag gå genom och löda om hela filtret och allt kablage !


Det kanske också talar för att de är monterade av köpare...
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav DVD-ai » 2019-11-01 08:59

Knuttebaloa skrev:
DVD-ai skrev:
Knuttebaloa skrev:
Vad får dig att tro att det är senaste versionen?

Ja, du har kanske rätt avs socklarna, att de sitter upp och ner :D


Det är INTE senaste versionen, men dock näst senaste av allt att döma :)
Riktigt taffligt gjorda, saknas skruv till diskanten och sockel upp och ner... om jag köpte dessa skulle jag gå genom och löda om hela filtret och allt kablage !


Det kanske också talar för att de är monterade av köpare...


Den Ingvar jag känner skulle inte hoppa över 2av skruvarna bara för att man anser det läskigt/svårt att för borra hålen som är närmast ”hyllan” under diskanten.

Och han skulle antagligen se till att skruva fast sockeln under högtalaren och åt rätt håll, så som den är tänkt att sitta... :)
Men här kan ju kundönskemål såklart avvika !?

En högtalare som är monterad på detta vis utgår jag kallt med är monterad av köparen, och även om det normalt inte är något jag oroar mig för, så när det ser ut på just detta sätt så skulle jag säkerställa att hela filtret är rätt utfört och lödningarna är bra i hela högtalaren.

Utöver detta så är priset ett ganska normalt/typiskt pi60s pris om vi anser förra generationens element, dom var ju billigare att köpa nya från Ingvar och lite prisskillnad är det mellan nytt och begagnat.
Men Ino håller sitt värde väldigt bra, köper du nytt så går du sällan mycket back på att sälja dom vidare sedan, köper du begagnat så kan priset mer eller mindre stå helt stilla... :)
Jag skulle inte dra mig en sekund för att köpa ett par pi60s (eller annan Ino modell i Pi60 familjen) av föregående generation, det handlar för mig då främst om priset, skicket, montaget osv...

Jag köper helst Ino från någon jag vet har koll på hur man monterar på ett bra sätt, eller monterat av Ino Audio.
Jag köpte ju mina i64s beggade och har inte känt någon oro kring utförandet på dessa, nu är dessa ju dessutom mätta så jag vet att alting är tipp topp :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav RMA » 2019-11-01 20:17

DVD-ai skrev:
Knuttebaloa skrev:
DVD-ai skrev:
Det är INTE senaste versionen, men dock näst senaste av allt att döma :)
Riktigt taffligt gjorda, saknas skruv till diskanten och sockel upp och ner... om jag köpte dessa skulle jag gå genom och löda om hela filtret och allt kablage !


Det kanske också talar för att de är monterade av köpare...


Den Ingvar jag känner skulle inte hoppa över 2av skruvarna bara för att man anser det läskigt/svårt att för borra hålen som är närmast ”hyllan” under diskanten.

Och han skulle antagligen se till att skruva fast sockeln under högtalaren och åt rätt håll, så som den är tänkt att sitta... :)
Men här kan ju kundönskemål såklart avvika !?

En högtalare som är monterad på detta vis utgår jag kallt med är monterad av köparen, och även om det normalt inte är något jag oroar mig för, så när det ser ut på just detta sätt så skulle jag säkerställa att hela filtret är rätt utfört och lödningarna är bra i hela högtalaren.

Utöver detta så är priset ett ganska normalt/typiskt pi60s pris om vi anser förra generationens element, dom var ju billigare att köpa nya från Ingvar och lite prisskillnad är det mellan nytt och begagnat.
Men Ino håller sitt värde väldigt bra, köper du nytt så går du sällan mycket back på att sälja dom vidare sedan, köper du begagnat så kan priset mer eller mindre stå helt stilla... :)
Jag skulle inte dra mig en sekund för att köpa ett par pi60s (eller annan Ino modell i Pi60 familjen) av föregående generation, det handlar för mig då främst om priset, skicket, montaget osv...

Jag köper helst Ino från någon jag vet har koll på hur man monterar på ett bra sätt, eller monterat av Ino Audio.
Jag köpte ju mina i64s beggade och har inte känt någon oro kring utförandet på dessa, nu är dessa ju dessutom mätta så jag vet att alting är tipp topp :)

Det kan ju vara en Ingvar som du inte känner... :mrgreen:

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav DVD-ai » 2019-11-02 17:47

Omöjligt, jag känner dom alla ska du veta 8)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Rydberg » 2019-11-03 00:01

Skulle gissa att dessa pi60s är jämngamla med mina egna, dvs från runt 2006-2007.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
macivar
 
Inlägg: 131
Blev medlem: 2008-03-10

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav macivar » 2019-11-03 01:15

Enligt säljaren är de från 2005. Samma säljare sålde för ett par år sedan ett par pi60s-lådor i samma utförande på Tradera! Att det saknas 4 skruvar till diskanterna beror på att den fd ägaren inte vill skada kanten med borrchucken(stavning?).

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57235
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Nattlorden » 2019-11-03 09:44

macivar skrev:Att det saknas 4 skruvar till diskanterna beror på att den fd ägaren inte vill skada kanten med borrchucken(stavning?).


Det får mig inte det minsta mindre benägen om att rekommendera en rejäl koll på filtren... För om en person som köper högtalare i denna klassen inte antingen bemödar sig att dra i sista biten för hand (vilket jag kanske inte vågat själv) eller gått och skaffat en bitshållare för 149:- för att fixa till det - då skulle jag verkligen vilja se om det slarvats lika mycket inuti.

OT: Bitshållare - stort tips för alla som inte redan har - ett av de vertygsköp jag själv känner jag haft mest nytta av:
Bild
(Möjliggör snabba byten utan att röra chucken.)
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-11-03 09:56

Nattlorden skrev:
macivar skrev:Att det saknas 4 skruvar till diskanterna beror på att den fd ägaren inte vill skada kanten med borrchucken(stavning?).


Det får mig inte det minsta mindre benägen om att rekommendera en rejäl koll på filtren... För om en person som köper högtalare i denna klassen inte antingen bemödar sig att dra i sista biten för hand (vilket jag kanske inte vågat själv) eller gått och skaffat en bitshållare för 149:- för att fixa till det - då skulle jag verkligen vilja se om det slarvats lika mycket inuti.

OT: Bitshållare - stort tips för alla som inte redan har - ett av de vertygsköp jag själv känner jag haft mest nytta av:
[ Bild ]
(Möjliggör snabba byten utan att röra chucken.)


En bitshållare brukar väl följa med de flesta kit när man köper skruvdragare eller bits. Och vanligen då en som håller med magnet och bygger mindre i sidled än den där? OT som sagt men jag blev lite nyfiken på (den avancerade) designen.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Knuttebaloa » 2019-11-03 10:02

IMG_20191103_085507.png
IMG_20191103_085507.png (168.82 KiB) Visad 4830 gånger
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57235
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Nattlorden » 2019-11-03 10:14

Funkar väl det med. Betydligt (vad det nu betyder i sammanhanget) svårare att plocka ur bitset ur då magneten kämpar emot och ibland sitter bitset ganska djup, så det är svårt att få grepp om det - jämfört med att dra i den gummerade delen här. Misstänker att magneten är starkare, så skruven stannar kvar bättre. (Har dessutom dragit sönder ett par liknande billiga.) Men visst - betrakta tipset som overkill - bevisar fortfarande hur lite ägaren brydde sig.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5351
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Hur gamla är dessa pi60s?

Inläggav Belker » 2019-11-03 10:24

Om man nu ska bli faktisktpetimetrig, så är väl inte problemet att nå skruven, det är att borra hålet. Men visst, du kan ju sätta ett bit-borr i bitshållaren, så blir kanske borret tillräckligt långt.

Håller dock med om att filtren skulle behöva dubbelkollas!

Nästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster