Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Jag skulle bara köra i28 som just i28 i vardagsrummet
Bra högtalare !
DVD-ai skrev:Bs22 är väll inte en officiell ino modell, bara deras 10" element w104x och filtret som gör den till bs60 men i en sluten låda på 22liter och den kallas då bs22.
den passar utmärkt till pi60 också om du ändå ska dela vid 80Hz
Elfsberg skrev:Magkänslan säger att det är helt overkill att använda väldigt fina högtalare i det där rummet.
Öppna ytor nästan direkt bakom högtalarna, ganska litet avstånd lyssnare/högtalare.
piP på sin höjd.
gopnik skrev:Du säger att det låter lite tunt men att du annars kunnat leva med Carlsson. Är det rätt uppfattat?
I så fall skulle jag kontakta Ingvar angående de basstöd (OS52) han utvecklat för just OA52. De skulle kunna ersätta det väggstöd som du saknar och därigenom ge fylligare klang samt de vanliga fördelarna med bättre artikulation, lägre distorsion och större ljudtrycksförmåga. Det finns väl även elementuppgraderingssatser för OA52 om det skulle börja rycka i den tarmen senare.
Skaffa andra högtalare till biljardrummet i stället. Kanske ett par Ägg.
Nattlorden skrev:Hade jag bott med den placeringen, så hade jag "opererat bort" vägguttaget så jag hade fått de cm:arna extra i bredd troligen. (typ dragit därifrån till ett grenuttag).
Frågan är vad saknaden av vägg utanför gör i nack- och fördelare. Lite spännande faktiskt. (Skulle vara intressant att hänga draperier i öppningarna dessutom.)
meshuggener skrev:Bryston B135 är fina grejer i ett biljard rum
Själv håller jag piP mycket högre än 52.2. jag förstår verkligen inte grejen med dom![]()
Tänkte det kanske var nått fel på mina men nya ägaren var lyrisk.
DVD-ai skrev:Helt okey högtalare att ha där kraven inte är så höga, rätt val!
Pi60s är en av mina absoluta favoriter, så mycket väljud och kapacitet i en komplett förpackning.
Passar såväl i det ultimata ljud rummet som i köket eller varför inte det gående garderoben?!
SoleldTHX skrev:i28 klarar du dig rätt långt med, har ett par själv sedan några år. Mycket trevlig
bekantskap. Har ägt flera par pi60s lyssnat på Davids gamla i32s samt
hans nya i64s.
RMA skrev:Hon gillade även i28 men där blir man nästan tvungen att ha bas moduler, pi60 kan man komplettera senare. Om jag får vill säga.
Bamsefar skrev:RMA skrev:Hon gillade även i28 men där blir man nästan tvungen att ha bas moduler, pi60 kan man komplettera senare. Om jag får vill säga.
Det är därför man kör med "baspallar" med t.ex. lite marmor på toppen - blir perfekt förvillande likt en ja pall.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster