Placering basar,sur vs glad gubbe

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
David_A
 
Inlägg: 1333
Blev medlem: 2003-08-04

Placering basar,sur vs glad gubbe

Inläggav David_A » 2020-09-05 12:23

Skalade förra sommaren ner anläggningen genom att bygga en rejäl tv bänk av bänkskivor(245cm bred), med plats för elektronik och ett par liggande prof.Y moduler. Dock har jag kvar ytterligare 2 basmoduler som jag hade tänkt att sälja senare.
Förra veckan införskaffade jag en 85" tv, och insåg igår att jag faktiskt har plats för dessa bakom tvn, mellan tv benen, spelades ut mot sidorna :)
Dock kommer jag ihåg mottot, placera basarna så dom skapar en glad gubbe. I detta fallet skulle det onekligen bli en sur gubbe istället :(
Vad har jag att förvänta mig av ett sådant arrangemang?
Tråkigt att lägga en massa jobb och förstärka bänken om det i värsta fall leder till sämre resultat.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Placering basar,sur vs glad gubbe

Inläggav Belker » 2020-09-05 14:02

Simulera i REW, vettja! Det gjorde jag och fick fram en glad gubbe, utan att känna till tumregeln du nämner. Låter och mäter bättre än nånsin! :)

Användarvisningsbild
David_A
 
Inlägg: 1333
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Placering basar,sur vs glad gubbe

Inläggav David_A » 2020-09-05 15:55

Intressant. Hade inte använt REW tidigare. Men om det blir bättre eller sämre har jag svårt att utläsa

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Placering basar,sur vs glad gubbe

Inläggav Belker » 2020-09-05 16:05

Nej, men man ser i alla fall lite grovt i simuleringen hur placeringar påverkar. Jag talar alltså inte om att mäta nu, bara torrsim.


Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 8 gäster