En samling förnämliga öl utlovas som hyra

I16s i nuvarande setup fås under lånet som ersättare för att undvika abstinens.
Moderator: Redaktörer
bassman skrev:Jag gillar jättemycket i14 och öl. Tyvärr är i fel plats i landet.
Johan_Lindroos skrev:Jag skulle ändå vilja föreslå bs22, kanske lån av såna istället. Då får du mer flexibilitet med placeringen och kan möblera dem för bästa sätt för att kompensera för destruktiv interferens p.g.a. närliggande vägg/tak/golvytor i registret 100 - några hundra Hz. Sedan kan du trimma frekvensgången med den lilla passiva bcX-dosan också (funkar sk-tbra). Många bra fördelar tycker jag. Då slipper du byta och kan ha kvar dina toppar och lägger bara till två rätt så små lådor. Kanske inte lika snyggt dock... Men har möjlighet till bättre ljudåtergivning än i32s enligt mig.
nuffe skrev:Hej, är dina i16s till salu, sprudel? I så fall vill jag skriva upp mig på intresse listan.
Henrik
Johan_Lindroos skrev:Jag skulle ändå vilja föreslå bs22, kanske lån av såna istället. Då får du mer flexibilitet med placeringen och kan möblera dem för bästa sätt för att kompensera för destruktiv interferens p.g.a. närliggande vägg/tak/golvytor i registret 100 - några hundra Hz. Sedan kan du trimma frekvensgången med den lilla passiva bcX-dosan också (funkar sk-tbra). Många bra fördelar tycker jag. Då slipper du byta och kan ha kvar dina toppar och lägger bara till två rätt så små lådor. Kanske inte lika snyggt dock... Men har möjlighet till bättre ljudåtergivning än i32s enligt mig.
sprudel skrev:Johan_Lindroos skrev:Jag skulle ändå vilja föreslå bs22, kanske lån av såna istället. Då får du mer flexibilitet med placeringen och kan möblera dem för bästa sätt för att kompensera för destruktiv interferens p.g.a. närliggande vägg/tak/golvytor i registret 100 - några hundra Hz. Sedan kan du trimma frekvensgången med den lilla passiva bcX-dosan också (funkar sk-tbra). Många bra fördelar tycker jag. Då slipper du byta och kan ha kvar dina toppar och lägger bara till två rätt så små lådor. Kanske inte lika snyggt dock... Men har möjlighet till bättre ljudåtergivning än i32s enligt mig.
Är inte riktigt med på hur placeringen av i32s skulle skilja sig från i16s och inslaget av destruktiva interferenser som konsekvens av det? Jag vet att du sagt liknande förut, men....ge mig mer så jag förstår hur du tänker.
Johan_Lindroos skrev:jahapp, gamarna har redan anlänt!![]()
sprudel skrev:Hur djupa är bs 22?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster