Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Lennart
 
Inlägg: 1201
Blev medlem: 2003-10-05

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Lennart » 2021-04-30 20:05

Kanske trampar in i denna tråd? Är lite förvånad vad jag får läsa här. Får ni ordererkännanden på Era order som är lagda? Hade jag lagt en order för en större summa så hade jag bett om ett skriftligt ordererkännande med överenskommen leveranstid. Vad händer med leveranser och garantier mm. om företagets huvudperson inte går att kontakta? Eller gör ni undantag för normala inköpsråd för privata konsumenter.

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav philipbtz » 2021-04-30 20:20

Man betalar vid leverans det är bara att det kan ta en väldigt lång tid. Personligen hade jag inte rekommenderat någon att beställa färdiga saker utan beställa kit som man bygger själv så tar det typ 6 månader bara.

Det är nog mitt tips överlag att man borde vara så pass superintresserad av ljud och teknik att man är beredd att lära sig löda lite osv. Ärligt talat är det inte värt det om du inte verkligen, verkligen älskar den här skiten - vill bygga om ditt rum osv.

Men med det sagt så kan du få ett ljud som är sinnessjukt bra - MEN det kräver sitt rum och elektronik.

Lennart
 
Inlägg: 1201
Blev medlem: 2003-10-05

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Lennart » 2021-04-30 20:31

Och ev. framtida supportbehov och garantiåtagande, hur är det säkrat för konsumenten?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5351
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Belker » 2021-04-30 21:45

Lennart skrev:Och ev. framtida supportbehov och garantiåtagande, hur är det säkrat för konsumenten?

Hur säkras detta hos konkurrenter? Min erfarenhet säger att företag s***r i en när garantin gått ut. Och ja, med Ino är det en risk de första åren (hur länge har man garanti enligt lag? Har glömt.), eftersom det är ett litet företag som kanske upphör när som helst. Efter det ringer jag hellre Ingvar än försöker få hjälp av valfri annan aktör som jag köpt nåt skrot av med begränsad livslängd.

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav BellsnWhistles » 2021-04-30 22:38

Belker skrev:
Lennart skrev:Och ev. framtida supportbehov och garantiåtagande, hur är det säkrat för konsumenten?

Hur säkras detta hos konkurrenter? Min erfarenhet säger att företag s***r i en när garantin gått ut. Och ja, med Ino är det en risk de första åren (hur länge har man garanti enligt lag? Har glömt.), eftersom det är ett litet företag som kanske upphör när som helst. Efter det ringer jag hellre Ingvar än försöker få hjälp av valfri annan aktör som jag köpt nåt skrot av med begränsad livslängd.


Håller med, det kan ev. tyckas löst och ostrukturerat utifrån men bättre service/support, även helger och sena timmar, är nog svårt att finna.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5113
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav genstruktur » 2021-04-30 22:51

BellsnWhistles skrev:
Belker skrev:
Lennart skrev:Och ev. framtida supportbehov och garantiåtagande, hur är det säkrat för konsumenten?

Hur säkras detta hos konkurrenter? Min erfarenhet säger att företag s***r i en när garantin gått ut. Och ja, med Ino är det en risk de första åren (hur länge har man garanti enligt lag? Har glömt.), eftersom det är ett litet företag som kanske upphör när som helst. Efter det ringer jag hellre Ingvar än försöker få hjälp av valfri annan aktör som jag köpt nåt skrot av med begränsad livslängd.


Håller med, det kan ev. tyckas löst och ostrukturerat utifrån men bättre service/support, även helger och sena timmar, är nog svårt att finna.


Word! :D Herregud vad jag ringt IÖ :mrgreen:
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav philipbtz » 2021-04-30 23:04

Jag vill ha lite bättre ljud än det som finns inbyggt i min TV = Mediamarkt

Nä men vafan det här är viktigt och jag vill ha schyssta grejer eller kanske typ ganska så riktigt bra grejer men jag har ändå ett vanligt liv de får fixa om något inte lirar liksom = Hembiobutiken, Hifi-klubben osv.

Ok det här med ljud var visst väldigt viktigt för mig men ge det bara till mig jag vill inte investera egen tid på alla lära mig något eller fixa något - sälj mig bara något fett. Jag är också beredd att lägga alla mina pengar på ljud = Obskyra dyr-märken som man köper med Champange-glas i handen på mässa, VIP-events osv.

Detta räcker inte jag lägger all min vakna tid att läsa om ljud och vill lära mig hur det fungerar på riktigt. Tid är inte ett problem. Jag kan, vill och förstår att det är klart att jag måste bygga om mitt rum = Ino, DIY, lösningar från små "konstiga" företag gemene man aldrig har hört talas om.

Kommer man till det sista alternativet så är man inte speciellt orolig över garantier och sånt.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15357
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav DVD-ai » 2021-05-01 08:27

Lennart skrev:Kanske trampar in i denna tråd? Är lite förvånad vad jag får läsa här. Får ni ordererkännanden på Era order som är lagda? Hade jag lagt en order för en större summa så hade jag bett om ett skriftligt ordererkännande med överenskommen leveranstid. Vad händer med leveranser och garantier mm. om företagets huvudperson inte går att kontakta? Eller gör ni undantag för normala inköpsråd för privata konsumenter.


Man betalar vid leverans som sagt, så snarare är det Ingvar som ligger ute med en risk i fall att någon beställer men ej hämtar. :)
Detta vet jag har förekommit och om Ingvar har tur så är beställningen på något som tilltalar andra och kan säljas enkelt, = inte är någon specialbyggd modul med skum form eller liknande, samt har en yta som inte behöver göras om.

Väntan är trist... jag är oerhört glad att jag slapp köpa mina i64s nya från Ingvar och istället hade sådan ofattbar tur att en annan på forumet bestämde sig för att sälja (det enligt mig snyggaste paret/som jag suktat efter dessutom!) exakt samtidigt!

Jag har köpt i28 och i32s samt infraY-6 nytt tidigare, samt något par iP och piP... men dom senare räknas inte då det finns på hyllan normalt sett. :)
I28 gick extremt fort då dessa mer eller mindre låg på hyllan (då någon inte hämtat sitt par tror jag det var) och i32s gick också ovanligt fort med bara 7-8månader från beställning till leverans....
InfraY-6 tror jag tog 5månader innan jag fick, lite oklart minne där men något i den stilen.

Så jag har haft tur. :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1452
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav Zappa » 2021-05-01 10:59

Själv hade jag otrolig tur med mina pi60. Pekka Johansson ägde ett par i56 med en ovanligt snygg och levande körsbär så jag frågade Öhman om det gick att få pi60 i motsvarande faner. Det visade sig att han hade ett par sådana pi60 lådor ståendes! Inom någon dag eller så levererade han dom till min dörr. :)
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
-micke-
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-11-01
Ort: Täby

Re: Provlyssning av - i68es eller i68es-s i Stockholm

Inläggav -micke- » 2021-05-04 15:03

philipbtz skrev:Personligen hade jag inte rekommenderat någon att beställa färdiga saker utan beställa kit som man bygger själv så tar det typ 6 månader bara.

Ja, det trodde jag också så därför beställde jag dem som byggsats i rå mdf.
Men det ser inte ut att hjälpa i dagsläget då tillverkning av lådor verkar vara flaskhalsen.

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 9 gäster