infraX-6 + Klass D-drivning?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav shifts » 2022-01-04 10:36

Ser att det existerar en annan tråd i ämnet, men den ger mig inte riktigt det jag vill ha svar på. Jag är öppen för Klass D-drivning av mina infra-moduler, men finns det något som faktiskt passar drivning av dessa?
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3251
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Calleberg » 2022-01-04 11:14

Det gör det säkert men beror såklart på vilka egenskaper som krävs för att du skall tycka att det "passar" :D
Du går gärna snäva in det lite så vi slipper en upprepning av music4ever's slutstegstråd, eller Nattlordens skarvsladdstråd :wink:

viewtopic.php?f=4&t=72545

viewtopic.php?f=11&t=71178
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav shifts » 2022-01-04 13:43

Har koll på music4ever-tråden. Undviker kabel-tråden så länge. Det ges ju en del tips i den första, men ser få som faktiskt verkar passa till en infra-lösning, men är lite svajjig på vad för sifferspec jag borde ha.

I dag kör jag med ett Emotiva XPA-5 av den första generationen. Det är skitbra på allt utom en sak och det är att vara litet och inte skrymmande. Den driver både i14 och infraX-6. Nu söker jag efter en AB-lösning till topparna (Audiolab 8300MB lutar det mot), men har inte funnit något ej skrymmande till basmodulerna. Däremot ser jag titt som tätt att nöjer man sig med Klass D finns det massor med alternativ, men sedan när jag kollar verkar det inte lika självklart. Flera verkar inte må bra av att lastas med för låg impedans (3 Ohm för InfraX-6 tror jag), samt att frekvensspecar visar oftast inte avrullningen under 20 Hz.

DC-kopplat lär vara svårhittat, men -3dB på kanske 5 Hz vore ju ok. Spelar sällan så systemet svettas (aldrig).

Vill när allt är klart ha slutsteg som gömmer sig bakom böcker i en bokhylla, så Audiolabs monosteg passar verkligen som handen i handsken här. Kanske är det fyra sådana som behövs, så det blir AB överallt, men gillar inte hur Audiolab ändrat stegen från version 8200MB till 8300MB till det sämre. Plus att jag tycker det blir lite dyrt…

Uppdatering: https://www.fyndborsen.se/store/XTZ-EDG ... p314785225 verkar faktiskt vara en möjlig kandidat, som iofs rullar av ungefär likvärdigt med 8300MB, men är en rejäl slant billigare per kanal. Lämnar 460 W i 2.7 Ohm.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-04 14:23

shifts skrev:Ser att det existerar en annan tråd i ämnet


The more the merrier! :)

Driver du dina infra med endast två av Emotivans kanaler, alltså? Och topparna med samma steg? Skönt om det kan fungera, bortsett att det är skrymmande då.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-04 14:44

Kan du tänka dig att spela i mono så är väl fler kanaler än två ett alternativ, vilket påtalas i den andra tråden. Eller sex kanaler i stereo.

Har du övervägt nc1200?
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3251
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Calleberg » 2022-01-04 14:45

shifts skrev:Vill när allt är klart ha slutsteg som gömmer sig bakom böcker i en bokhylla... text.... Plus att jag tycker det blir lite dyrt…


Är hemsnickrat ett alternativ? Då är ju formfaktorn "fri" och priset "rätt" vilket underlättar för båda ovanstående omständigheter.
Vilken effekt per X modul önskas?
Får det finnas fläkt, måste det vara balanserade monoblock, ska det vara stereo eller mono, vad FÅR det kosta... :D etc etc etc...
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
eljulio
 
Inlägg: 3337
Blev medlem: 2011-11-04
Ort: Kalmar

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav eljulio » 2022-01-06 07:31

shifts skrev:Har koll på music4ever-tråden. Undviker kabel-tråden så länge. Det ges ju en del tips i den första, men ser få som faktiskt verkar passa till en infra-lösning, men är lite svajjig på vad för sifferspec jag borde ha.

I dag kör jag med ett Emotiva XPA-5 av den första generationen. Det är skitbra på allt utom en sak och det är att vara litet och inte skrymmande. Den driver både i14 och infraX-6. Nu söker jag efter en AB-lösning till topparna (Audiolab 8300MB lutar det mot), men har inte funnit något ej skrymmande till basmodulerna. Däremot ser jag titt som tätt att nöjer man sig med Klass D finns det massor med alternativ, men sedan när jag kollar verkar det inte lika självklart. Flera verkar inte må bra av att lastas med för låg impedans (3 Ohm för InfraX-6 tror jag), samt att frekvensspecar visar oftast inte avrullningen under 20 Hz.

DC-kopplat lär vara svårhittat, men -3dB på kanske 5 Hz vore ju ok. Spelar sällan så systemet svettas (aldrig).

Vill när allt är klart ha slutsteg som gömmer sig bakom böcker i en bokhylla, så Audiolabs monosteg passar verkligen som handen i handsken här. Kanske är det fyra sådana som behövs, så det blir AB överallt, men gillar inte hur Audiolab ändrat stegen från version 8200MB till 8300MB till det sämre. Plus att jag tycker det blir lite dyrt…

Uppdatering: https://www.fyndborsen.se/store/XTZ-EDG ... p314785225 verkar faktiskt vara en möjlig kandidat, som iofs rullar av ungefär likvärdigt med 8300MB, men är en rejäl slant billigare per kanal. Lämnar 460 W i 2.7 Ohm.


XTZ:an ser ju intressant ut. Jag har ju X223 delningsfilter för delning mellan soffsubben och äggen. Funderar på anslutningen där mellan steget, dsp:n om det funkar?

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-06 08:58

XTZ verkar lämna 2 x 460 W (1% THD, 2.7 Ω) / 2 x 300 W (1% THD, 4 Ω) / 2 x 150 W (1% THD, 8 Ω).

Med tre sådana får man 150 W per element i 8 Ohm. Känns ganska klent men kanske är det ändå inom ramen för IÖs rekommendation.

Men ett enda till sex moduler..?
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1063
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav BellsnWhistles » 2022-01-06 11:56

Knuttebaloa skrev:XTZ verkar lämna 2 x 460 W (1% THD, 2.7 Ω) / 2 x 300 W (1% THD, 4 Ω) / 2 x 150 W (1% THD, 8 Ω).

Med tre sådana får man 150 W per element i 8 Ohm. Känns ganska klent men kanske är det ändå inom ramen för IÖs rekommendation.

Men ett enda till sex moduler..?


Jag skulle alla dagar i veckan köpa ett äldre begagnat med tillräcklig effekt än ett eller flera nya steg för mer pengar och med för lite effekt...
(Och nej då, jag försöker inte sälja något nu)
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav pontareee » 2022-01-06 12:03

Varför inte ett Crown XLS som tycks vara väldigt populära? Jag är själv sugen på en sådan.

Crown XLS modeller uteffekt i olika Ohm:
Bild

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-06 14:16

Den kanske vanligaste invändningen mot steg som Crown är väl att de har fläktar som "väsnas"?
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1063
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav BellsnWhistles » 2022-01-06 19:19

Här får man minst sagt många watt för pengarna:
https://www.promixsweden.se/mellandags-deals/pa-ljudscenljus/pd-pdd3600-digital-amplifier-pro-2x-1800w

2 x 1000W /8 Ohm
2 x 1800 W/4 Ohm
Klarar 2 Ohms last så den borde fixa prof X-6 / Y-6.

Men fläkt.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-06 19:29

Verkligen! Hade jag haft möjlighet att ha elektroniken utanför rummet så hade jag köpt något dylikt.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav pontareee » 2022-01-06 20:34

Knuttebaloa skrev:Den kanske vanligaste invändningen mot steg som Crown är väl att de har fläktar som "väsnas"?

Ja jo, tycker väl själv det är ett litet problem. Om den väsnas släng ut fläktarna och byt till tysta fläktar, typ Noctua.

Användarvisningsbild
thulle
 
Inlägg: 105
Blev medlem: 2010-09-16

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav thulle » 2022-01-07 15:20

pontareee skrev:
Knuttebaloa skrev:Den kanske vanligaste invändningen mot steg som Crown är väl att de har fläktar som "väsnas"?

Ja jo, tycker väl själv det är ett litet problem. Om den väsnas släng ut fläktarna och byt till tysta fläktar, typ Noctua.


Fast det här är en 1U förstärkare, så det är 40mm fläktar. Jag köpte själv en 1U UPS för ett tag sen och bytte till Noctua NF-A4x20 PWM för att stå ut med att ha den vid skrivbordet medans jag labbar, men den är fortfarande aningen jobbig att lyssna på medans den laddar och kör för fulla varv. När den laddat klart så varvar den ner och ljudet blir närapå ohörbart. Ingår dock en skarvsladd med resistor för att sänka varvtalet ytterligare, men då kanske det blir bristande kylförmåga vid höga effektuttag. Men den kanske har egen varvtalsreglering också?

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav pontareee » 2022-01-07 16:06

thulle skrev:
pontareee skrev:
Knuttebaloa skrev:Den kanske vanligaste invändningen mot steg som Crown är väl att de har fläktar som "väsnas"?

Ja jo, tycker väl själv det är ett litet problem. Om den väsnas släng ut fläktarna och byt till tysta fläktar, typ Noctua.


Fast det här är en 1U förstärkare, så det är 40mm fläktar. Jag köpte själv en 1U UPS för ett tag sen och bytte till Noctua NF-A4x20 PWM för att stå ut med att ha den vid skrivbordet medans jag labbar, men den är fortfarande aningen jobbig att lyssna på medans den laddar och kör för fulla varv. När den laddat klart så varvar den ner och ljudet blir närapå ohörbart. Ingår dock en skarvsladd med resistor för att sänka varvtalet ytterligare, men då kanske det blir bristande kylförmåga vid höga effektuttag. Men den kanske har egen varvtalsreglering också?


Från vad jag läst runt så är det inte många som hört fläktarna ens. De kickar igång vid behov på Crown XLS 2502 och övriga i samma serie.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav distad » 2022-01-09 04:09

BellsnWhistles skrev:
Knuttebaloa skrev:XTZ verkar lämna 2 x 460 W (1% THD, 2.7 Ω) / 2 x 300 W (1% THD, 4 Ω) / 2 x 150 W (1% THD, 8 Ω).

Med tre sådana får man 150 W per element i 8 Ohm. Känns ganska klent men kanske är det ändå inom ramen för IÖs rekommendation.

Men ett enda till sex moduler..?


Jag skulle alla dagar i veckan köpa ett äldre begagnat med tillräcklig effekt än ett eller flera nya steg för mer pengar och med för lite effekt...
(Och nej då, jag försöker inte sälja något nu)

Du missade..." I dag kör jag med ett Emotiva XPA-5 av den första generationen. Det är skitbra på allt utom en sak och det är att vara litet och inte skrymmande."
Tur att man gillar elektronik som syns och tar plats.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav distad » 2022-01-09 08:07

Vill man ha något som inte är så djupt så finns https://www.thomann.de/se/qsc_slutsteg.html som har slutsteg med djup på 26cm
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

pontareee
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 2017-04-04
Ort: Beckomberga AKA Beckis

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav pontareee » 2022-01-09 12:14

FBK skrev:Vill man ha något som inte är så djupt så finns https://www.thomann.de/se/qsc_slutsteg.html som har slutsteg med djup på 26cm

Crown XLS 1502 har ett djup på 19,6cm medans Crown XLS 2502 har ett djup på 27,2cm.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav distad » 2022-01-10 01:32

pontareee skrev:
FBK skrev:Vill man ha något som inte är så djupt så finns https://www.thomann.de/se/qsc_slutsteg.html som har slutsteg med djup på 26cm

Crown XLS 1502 har ett djup på 19,6cm medans Crown XLS 2502 har ett djup på 27,2cm.

Då funkar dem också.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
meshuggener
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 2007-03-01

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav meshuggener » 2022-01-10 20:44

Jag söker också mindre steg men är nöjd med mitt nuvarande.
Jag kör 4st infraY moduler per kanal till mitt Earthquake Grande 7 BR. 7x330w i 8 ohm. Stabilt ner till 1ohm. Bryggbart och väldigt trevligt steg, är nöjd med drivningen men tycker steget är för stort 442 x 238 x 494 och nätta 64 Kg.

Tänkte testa Hypex Ncore 502 när jag byggt klart mitt 6 kanal slutsteg och köra 2 moduler per kanal.
Har testat många olika slusteg till främst mina tidigare profY-4 där jag håller Bryston 14Bsst som bästa steg.
Fortsättning följer...

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav shifts » 2022-01-15 08:40

Knuttebaloa skrev:Driver du dina infra med endast två av Emotivans kanaler, alltså? Och topparna med samma steg? Skönt om det kan fungera, bortsett att det är skrymmande då.


Japp, och japp. Stegets effekt verkar räcka till för mitt användande – har inte reagerat på att det börjat knäa.

Knuttebaloa skrev:Har du övervägt nc1200?


Det kan jag inte påstå att jag fokuserat specifikt på just den modulen, även om jag då och då kikat på diverse klass D-moduler. Priset springer iväg på färdigbyggda lösningar där den modulen ingår avslöjar en snabb sökning.

Varför rekommenderar du NC1200 (inget ifrågasättande, men du får gärna lyfta fram fördelarna)?
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav shifts » 2022-01-15 08:45

Calleberg skrev:
shifts skrev:Vill när allt är klart ha slutsteg som gömmer sig bakom böcker i en bokhylla... text.... Plus att jag tycker det blir lite dyrt…


Är hemsnickrat ett alternativ? Då är ju formfaktorn "fri" och priset "rätt" vilket underlättar för båda ovanstående omständigheter.
Vilken effekt per X modul önskas?
Får det finnas fläkt, måste det vara balanserade monoblock, ska det vara stereo eller mono, vad FÅR det kosta... :D etc etc etc...


Hemsnickrat: Nej.
Effekt per basmodul: Ingen aning då jag inte vet vilken effekt jag använder i dag, mer än jag kan jämföra med XPA-5 då. Har ingen aning vad steget kan lämna vid 2.7 Ohms last innan klippning, men 350 W vid 4 Ohm.
Fläkt: Nej.
Stereo/mono: Beror på storleken. Det jag vill är att kunna gömma undan dem samt kanske minska kabelhärvan. Monosteg verkar oftare finnas i halvbredd.
Pris: Max 15000 kr för två kanaler kanske? Beror på vad som finns på marknaden. Vet inte om det är en rimlig prissättning för att uppfylla mina lösa krav. Just nu ser det verkligen ut som XTZ har små steg som skulle kunna passa mig och priset är väldigt rätt.
Senast redigerad av shifts 2022-01-15 08:55, redigerad totalt 1 gång.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav shifts » 2022-01-15 08:49

Knuttebaloa skrev:XTZ verkar lämna 2 x 460 W (1% THD, 2.7 Ω) / 2 x 300 W (1% THD, 4 Ω) / 2 x 150 W (1% THD, 8 Ω).

Med tre sådana får man 150 W per element i 8 Ohm. Känns ganska klent men kanske är det ändå inom ramen för IÖs rekommendation.

Men ett enda till sex moduler..?


Varför skulle jag ha tre steg, när jag i dag driver sex moduler på två kanaler? Jag tror inte mitt XPA-5 lämnar mycket mer vid 2.7 Ohm, så varför inte?
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-15 08:54

shifts skrev:
Knuttebaloa skrev:Driver du dina infra med endast två av Emotivans kanaler, alltså? Och topparna med samma steg? Skönt om det kan fungera, bortsett att det är skrymmande då.


Japp, och japp. Stegets effekt verkar räcka till för mitt användande – har inte reagerat på att det börjat knäa.

Knuttebaloa skrev:Har du övervägt nc1200?


Det kan jag inte påstå att jag fokuserat specifikt på just den modulen, även om jag då och då kikat på diverse klass D-moduler. Priset springer iväg på färdigbyggda lösningar där den modulen ingår avslöjar en snabb sökning.

Varför rekommenderar du NC1200 (inget ifrågasättande, men du får gärna lyfta fram fördelarna)?


NC1200 lyfts i den andra tråden och verkar lämna bra effekt vid låga Ohmtal. Bättre än flera andra klass D.

Precis som du konstaterade jag, i samma tråd, att det verkar ganska dyrt som färdigbyggt.
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Knuttebaloa
 
Inlägg: 1382
Blev medlem: 2014-06-15
Ort: Jönköping

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-15 08:58

shifts skrev:
Knuttebaloa skrev:XTZ verkar lämna 2 x 460 W (1% THD, 2.7 Ω) / 2 x 300 W (1% THD, 4 Ω) / 2 x 150 W (1% THD, 8 Ω).

Med tre sådana får man 150 W per element i 8 Ohm. Känns ganska klent men kanske är det ändå inom ramen för IÖs rekommendation.

Men ett enda till sex moduler..?


Varför skulle jag ha tre steg, när jag i dag driver sex moduler på två kanaler? Jag tror inte mitt XPA-5 lämnar mycket mer vid 2.7 Ohm, så varför inte?


Om ett XTZ räcker för dina behov är det väl alldeles utmärkt. Jag antar att det går ganska lätt att lånköpa ett och prova?
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav shifts » 2022-01-15 09:03

Det gör det nog. Undrade mest om jag missade något uppenbart. ;)

Just nu är det den mest tilltalande vägen fram även om tipset om https://www.promixsweden.se/mellandags- ... o-2x-1800w tidigare i tråden även det känns rätt passande – trots fläktarna. Gissningsvis skulle jag vara ligga och fisa på en nivå långt från där fläktarna hoppar igång.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Calleberg
 
Inlägg: 3251
Blev medlem: 2010-03-06
Ort: Kumla

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav Calleberg » 2022-01-15 10:25

shifts skrev:Det gör det nog. Undrade mest om jag missade något uppenbart. ;)

Just nu är det den mest tilltalande vägen fram även om tipset om https://www.promixsweden.se/mellandags- ... o-2x-1800w tidigare i tråden även det känns rätt passande – trots fläktarna. Gissningsvis skulle jag vara ligga och fisa på en nivå långt från där fläktarna hoppar igång.


Enligt specifikationerna på den där sidan är det -5dB vid 20Hz. Det är så dåligt att man kan misstänka att det är nån sorts feltryck.
Jag hade inte ens brytt mig i att kolla upp det utan istället köpt ett crown xls 2502, eller det som jag faktiskt köpte ett crest pro lite 7.5 och fyra noctuafläktar :)
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav shifts » 2022-01-15 10:46

Oj, jösses, jag tittade inte ens på speccen. Då går det snabbt bort.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
BellsnWhistles
 
Inlägg: 1063
Blev medlem: 2007-01-14
Ort: Stockholm

Re: infraX-6 + Klass D-drivning?

Inläggav BellsnWhistles » 2022-01-15 12:07

Calleberg skrev:
shifts skrev:Det gör det nog. Undrade mest om jag missade något uppenbart. ;)

Just nu är det den mest tilltalande vägen fram även om tipset om https://www.promixsweden.se/mellandags- ... o-2x-1800w tidigare i tråden även det känns rätt passande – trots fläktarna. Gissningsvis skulle jag vara ligga och fisa på en nivå långt från där fläktarna hoppar igång.


Enligt specifikationerna på den där sidan är det -5dB vid 20Hz. Det är så dåligt att man kan misstänka att det är nån sorts feltryck.
Jag hade inte ens brytt mig i att kolla upp det utan istället köpt ett crown xls 2502, eller det som jag faktiskt köpte ett crest pro lite 7.5 och fyra noctuafläktar :)


Det är feltryck, givetvis :!:
Jag har sett samma steg under ett annat namn ("Omnitronic eller liknande? Kommer ej ihåg.) och där stod det +- 0.5 dB.
Loud is beautiful… if it's clean (Cerwin-Vega in the seventies)

Nästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster