Drivning av Infra-Z

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

sebastianjakobsson
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 2015-03-22

Re: Drivning av Infra-Z

Inläggav sebastianjakobsson » 2022-10-03 11:29

Om jag fått det hela rätt nu med uppladdningen. Video 1 tillhör det element som sitter i själva lådan och video 2 tillhör det element som visar baken i twinholdern? Bägge rör sig även fast jag bara lägger ena elementets kablar mot batteriet. Därav osäkerheten.

sebastianjakobsson
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 2015-03-22

Re: Drivning av Infra-Z

Inläggav sebastianjakobsson » 2022-10-03 11:36


Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35481
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Drivning av Infra-Z

Inläggav paa » 2022-10-03 12:25

Svårt att se. Men rör konerna mot varandra så är det ok, men rör dom sig parallellt, i samma riktning så är det fel.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

sebastianjakobsson
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 2015-03-22

Re: Drivning av Infra-Z

Inläggav sebastianjakobsson » 2022-10-03 13:14

Har endast tagit ett element pt gången för att luska ut vilket som är vilket. På den första videon är det tydligare att det element som sitter i själva lådan börjar röra sig utåt. Bägge får dock rörelse även fast jag bara strömsätter ena.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35481
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Drivning av Infra-Z

Inläggav paa » 2022-10-03 18:15

Kör med batteriet på anslutningsplinten så båda elementen är anslutna. Kolla att plus på rött ger rörelse på båda elementen, på så sätt att båda elementens membran trycker ut luft ut twinholderns öppning.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
juanth
 
Inlägg: 3575
Blev medlem: 2012-04-18
Ort: Sthlm

Re: Drivning av Infra-Z

Inläggav juanth » 2022-10-03 19:01

sebastianjakobsson skrev:Har endast tagit ett element pt gången för att luska ut vilket som är vilket. På den första videon är det tydligare att det element som sitter i själva lådan börjar röra sig utåt. Bägge får dock rörelse även fast jag bara strömsätter ena.


Båda kan få rörelse då det som är aktivt trycker luft mot det andra som då rör sig något.
Prova med det Paa skrev.
Mvh Johan


Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster