Guru Junior 28, ny högtalare.

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hassel
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-13
Ort: Värmdö

Re: Guru Junior 28, ny högtalare.

Inläggav hassel » 2024-01-18 00:05

Va och hämtade hem dessa på lån. Planerar att byta ut mina gamla kappa 600or. Måste säga att det vart riktigt trevligt ... blir nog ett köp.
Skall ge det några dagar till. Driver dessa med mono-kopplade AM100 ifrån atoll, tycker jag spelat lagom starkt ... ordentligt lyft i upplösning måste jag säga.
Mindre kall än va många kanske anklagar kappa serien att vara, ingen gämförelse i övrigt. Dom står på egna ben.
P100/DAC100 -> PR100 -> AM100 x 2 -> GURU 28

Pappsen
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Guru Junior 28, ny högtalare.

Inläggav Pappsen » 2024-03-17 16:37

hassel skrev:Va och hämtade hem dessa på lån. Planerar att byta ut mina gamla kappa 600or. Måste säga att det vart riktigt trevligt ... blir nog ett köp.
Skall ge det några dagar till. Driver dessa med mono-kopplade AM100 ifrån atoll, tycker jag spelat lagom starkt ... ordentligt lyft i upplösning måste jag säga.
Mindre kall än va många kanske anklagar kappa serien att vara, ingen gämförelse i övrigt. Dom står på egna ben.



Nyfiken, blev det nåt köp och vad är dina intryck efter ett tag?
Guru Q10
Pioneer SX-650
Thorens TD-166 MkII
Sonab Popbox
Sonos Connect
JBL L100 Classic 75
JBL SA-750
Linn LP12

Användarvisningsbild
KaptenRaggsock
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 2013-07-16

Re: Guru Junior 28, ny högtalare.

Inläggav KaptenRaggsock » 2024-04-04 23:06

Jag var faktiskt och lyssnade på dom här på hifikit, men det var ett tag sen nu. Jag gillade dom! lyssnade även på oa61 och gillade dom med, men just där och då föredrog jag nog Guru. Men det kan bero på mycket och idag vet jag inte vad jag hade föredragit.
Har ni inte varit och lyssnat så är det helt klart värt ett besök!

Får ju också tacka hifikit (även om det är längesen) för att dom orkade med mitt dravel och höll extra öppet för min skull, till min sambos stora lycka :wink: .

Användarvisningsbild
hassel
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-13
Ort: Värmdö

Re: Guru Junior 28, ny högtalare.

Inläggav hassel » 2024-04-14 11:50

Pappsen skrev:
hassel skrev:Va och hämtade hem dessa på lån. Planerar att byta ut mina gamla kappa 600or. Måste säga att det vart riktigt trevligt ... blir nog ett köp.
Skall ge det några dagar till. Driver dessa med mono-kopplade AM100 ifrån atoll, tycker jag spelat lagom starkt ... ordentligt lyft i upplösning måste jag säga.
Mindre kall än va många kanske anklagar kappa serien att vara, ingen gämförelse i övrigt. Dom står på egna ben.



Nyfiken, blev det nåt köp och vad är dina intryck efter ett tag?



Ja, det blev ett köp. Har faktiskt en paus nu, pga jobb utomlands.
Sen skall jag lyssna på mina gamla bredvid 28orna för att jämföra.

Helt klart så att öronen blir mindre tröttna vid hög volym, annat engangemang och snällare topp än i mina äldre.
Det är något i bilden som jag inte riktigt kan sätta fingret på, bättre upplösning generellt med kanske inte låter
riktigt lika stort som mina gamla kappa 600 eventuellt, kan va en placerings fråga dock. 28orna står med lite kraftigare
toe in och närmare i bredd. Det är iaf något jag saknar lite.

Återkommer, men är väldigt nöjd, netto plus ljudmässigt hemma hos mig


Favvo just nu:
https://music.apple.com/se/album/the-so ... 42&l=en-GB
P100/DAC100 -> PR100 -> AM100 x 2 -> GURU 28

Föregående

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster