Avstånd Ino CC

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Foffe
 
Inlägg: 315
Blev medlem: 2014-07-16
Ort: Småland

Avstånd Ino CC

Inläggav Foffe » 2023-01-28 11:17

Hej!

Är det någon här som har koll på vilket lyssningsavstånd som rekommenderas till INO CC-modulerna?
För de vanliga högtalarna finns ett rekommenderas lyssningsavstånd men hittar inget för CC-modulerna.

Användarvisningsbild
DorreN
 
Inlägg: 666
Blev medlem: 2006-04-29
Ort: Falun

Re: Avstånd Ino CC

Inläggav DorreN » 2023-01-28 21:16

c/c 60

Skojade bara. :lol:

Kraniet
 
Inlägg: 12537
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Re: Avstånd Ino CC

Inläggav Kraniet » 2023-01-31 15:54

Kika in Hassesolos bio med cc-pc2 för ett exempel på ganska liten bio. Dvs högtalarna funkar bra på rätt så kort avstånd.
Har ett fantastiskt bra ljud

https://www.minhembio.com/hassesolo
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
blekfet
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2008-12-24

Re: Avstånd Ino CC

Inläggav blekfet » 2023-01-31 21:36

Jag har ca 3 m till främre raden och lite längre än 4 m till bakre, i min cc-pc2/pY-4-bio (som jag tyvärr behöver avveckla :(). Låter utmärkt på bägge raderna.

Användarvisningsbild
Foffe
 
Inlägg: 315
Blev medlem: 2014-07-16
Ort: Småland

Re: Avstånd Ino CC

Inläggav Foffe » 2023-02-05 12:07

blekfet skrev:Jag har ca 3 m till främre raden och lite längre än 4 m till bakre, i min cc-pc2/pY-4-bio (som jag tyvärr behöver avveckla :(). Låter utmärkt på bägge raderna.


Var i landet finns du?

Vi har tv'n i en del av vardagsrummet men en öppning mot resten av rummet. Den här delen är endast 3-4 m stor och då jag byggt upp en "vägg" med 8 st Infra X moduler och 2 Ino CC PC2 så försvinner ca 40 cm på längden. Jag sitter nog ca 2 m från högtalarna. Vi har ingen duk heller så använder endast 2 CC PC2.

Jag upplever ett väldefinierat mellanregister vilket gör att musik ibland känns lite platt. Däremot när jag ser på film och TV tycker jag att det låter bra.

Användarvisningsbild
blekfet
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 2008-12-24

Re: Avstånd Ino CC

Inläggav blekfet » 2023-02-17 17:34

Foffe skrev:
blekfet skrev:Jag har ca 3 m till främre raden och lite längre än 4 m till bakre, i min cc-pc2/pY-4-bio (som jag tyvärr behöver avveckla :(). Låter utmärkt på bägge raderna.


Var i landet finns du?

Vi har tv'n i en del av vardagsrummet men en öppning mot resten av rummet. Den här delen är endast 3-4 m stor och då jag byggt upp en "vägg" med 8 st Infra X moduler och 2 Ino CC PC2 så försvinner ca 40 cm på längden. Jag sitter nog ca 2 m från högtalarna. Vi har ingen duk heller så använder endast 2 CC PC2.

Jag upplever ett väldefinierat mellanregister vilket gör att musik ibland känns lite platt. Däremot när jag ser på film och TV tycker jag att det låter bra.


Finns i Gävle. Du är välkommen att provlyssna om du har vägarna förbi. :)

Jag känner inte igen att det låter platt. Innan har jag haft pi60 och piP i olika vardagsrum. Nuvarande anläggning + rum låter överlägset bäst på alla sätt och material. Men det beror nog mer på rummet (som IÖ ritat) än högtalarna... hur pc2 skulle ha låtit i samma vardagsrum eller med kortare lyssningsavstånd vet jag inte.

Hoppas att du får till det så att du blir nöjd!


Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster