Surround eller inte surround

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Grand Soir
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2021-03-21

Surround eller inte surround

Inläggav Grand Soir » 2023-04-27 19:21

Hej på er

Jag funderar på om jag skall sätta upp 4st A2:or som jag får plats med enligt Ingvars konsultation. Tanken var aldrig från början att köra med surround, men när nu ändå allting skall upp, så undrar jag egentligen om det är värt med 4st A2:or eller om man egentligen behöver många fler om man skall få till en riktig surroundanlägning?! Rummet är inte megastort heller och det är lite frågan om man "nöjer" sig med 2-kanaligt eller får en väldigt mycket bättre filmupplevelse med A2:or.

Ni som har A2:or och kör surround, dela gärna med er om era tankar.

Tack!

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: Surround eller inte surround

Inläggav music4ever » 2023-04-28 00:31

Om du har tänkt dig att även se på modernare film eller alternativ lyssna på musik i flerkanalsljud så kan jag verkligen slå ett slag för A2. Jag har själv 8 st.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17891
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Surround eller inte surround

Inläggav Almen » 2023-04-28 07:19

Jag kan verkligen rekommendera surrounduppsättning om du nu har möjligheten. För film, givet, men också på sikt om du skulle vilja lyssna på klassisk musik eller surroundutgåvor av rock-/popmusik.
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Grand Soir
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Surround eller inte surround

Inläggav Grand Soir » 2023-04-28 09:54

Ok, intressant!

Så 4st är inte för lite då?

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert
 
Inlägg: 17891
Blev medlem: 2005-01-01
Ort: Göteborg

Re: Surround eller inte surround

Inläggav Almen » 2023-04-28 10:13

Det är en väldigt bra början med 2x2 (jag antar att det är sidokanalerna du avser sätta upp med 2 st per kanal). Jag anser att hyfsad surround är så enormt mycket bättre än ingen surround, så...

Om du märker att du skulle vilja uppgradera (kanske addera bakkanal, kanske en till per sidokanal) så är det ju bara att fortsätta att spara på ditt lilla a2-konto (som du väl har). :)
Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!

Grand Soir
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 2021-03-21

Re: Surround eller inte surround

Inläggav Grand Soir » 2023-04-29 08:52

Jag skall vara tydlig med att 4st A2:or är vad som får plats i min lägenhet, inte fler. Så det är utifrån 4st jag tänker om jag skall köra med så länge jag bor här. När jag har hus är det en annan femma, men om 4st är nog tillräckligt och de går att gömma lite snyggt, så kör jag på dem.

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15355
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Surround eller inte surround

Inläggav DVD-ai » 2023-04-29 13:32

Jag tycker att du ska köra på 4st a2, dom gör mycket till film och du lär bli nöjd :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"


Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster