Nyfiken på Ino Audio pi60

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Crystalboy
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2015-11-10

Nyfiken på Ino Audio pi60

Inläggav Crystalboy » 2023-10-06 20:55

Har varit nyfiken ett tag på Ino Audio högtalare, och i synnerhet pi60. Har koll på att det är Ingvar Öhman som ligger bakom dessa högtalare, men vet inte så mycket mer än så. Har dykt upp ett gäng Ino Audio pi60 till salu på senaste tiden vilket gjort att jag blivit ännu mer intresserad. Någon här på forumet som har ett lysningsintryck eller äger dessa? Enklaste är ju såklart att jag lyssnar på ett par själv men undrar likväl vad folket här på forumet tycker. Hur är de i karaktären? Har ägt flera av Carlssons olika modeller och sitter nu nöjd med ett par OA 52.2. Eller, jag är ju alltid lite sugen på att prova nytt.. iallafall, vore kul att höra vad folk har att säga om pi60 eller andra av Ino Audios högtalare.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26705
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Nyfiken på Ino Audio pi60

Inläggav hifikg » 2023-10-06 21:38

Crystalboy skrev:Har varit nyfiken ett tag på Ino Audio högtalare, och i synnerhet pi60. Har koll på att det är Ingvar Öhman som ligger bakom dessa högtalare, men vet inte så mycket mer än så. Har dykt upp ett gäng Ino Audio pi60 till salu på senaste tiden vilket gjort att jag blivit ännu mer intresserad. Någon här på forumet som har ett lysningsintryck eller äger dessa? Enklaste är ju såklart att jag lyssnar på ett par själv men undrar likväl vad folket här på forumet tycker. Hur är de i karaktären? Har ägt flera av Carlssons olika modeller och sitter nu nöjd med ett par OA 52.2. Eller, jag är ju alltid lite sugen på att prova nytt.. iallafall, vore kul att höra vad folk har att säga om pi60 eller andra av Ino Audios högtalare.


Vi har en medlem som har både och. Han säljer just nu sina pi60, bor du i närheten av Västmanland så kanske du kan lyssna på båda i samma rum. pi60 är en högtalare som jag alltid tyckt om, fantastiskt ljud i rätt preparerat rum och låter inte helt illa ens i ett ofixad vardagsrum. Sitter nöjd med mina OA52.2
Sitter nöjd :)

Hjalmar_Branting
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2021-04-15

Re: Nyfiken på Ino Audio pi60

Inläggav Hjalmar_Branting » 2023-10-06 21:58

Eller kompletterar du dina OA52.2 med Ino OS52 basstöd så får du lite av varje :wink:

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Nyfiken på Ino Audio pi60

Inläggav Zappa » 2023-10-06 22:31

Du kan få lyssna på mina pi60 som jag kör med bs60 och PEQ. Vid intresse skicka ett PM! :)

Vardagsrum med spotlights 23-04-02.jpg
Vardagsrum med spotlights 23-04-02.jpg (413.7 KiB) Visad 938 gånger
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7536
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Re: Nyfiken på Ino Audio pi60

Inläggav Rydberg » 2023-10-07 13:11

Zappa> Tips! Tag bort även elementskydden för basarna när du finlyssnar, de är klart destruktiva.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Zappa
 
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2018-03-06

Re: Nyfiken på Ino Audio pi60

Inläggav Zappa » 2023-10-07 13:44

Rydberg skrev:Zappa> Tips! Tag bort även elementskydden för basarna när du finlyssnar, de är klart destruktiva.


De påverkar definitivt klangen, bland det första jag gjorde var naturligtvis att mäta direktljudet med och utan högtalarskydd. :) Spridningen påverkas säkerligen också.

23-01-26 pi60 med och utan högtalarskydd.jpg
23-01-26 pi60 med och utan högtalarskydd.jpg (204.19 KiB) Visad 843 gånger
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11894
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Nyfiken på Ino Audio pi60

Inläggav sportbilsentusiasten » 2023-10-08 09:07

Hört många olika av Ingvar's högtalare, bra grejer.
Gör sig bäst med kraftfulla slutsteg. Men det gäller de flesta andra med iof.
Jag är dock barnsligt förtjust vid JBL, inte lika korrekt ljudmässigt som Ino, men kul.
Carlssons modeller (då de nämns i tråden) är ännu mer ifrån JBL's ljudideal enl mina öron. Jag gillar att det smäller på lite o låter live.
Bara att lyssna o köpa det man gillar mest.
Lycka till !


Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst