Naqref™ skrev:Erik_Johansson skrev:Det är väl snarast en fråga för mannen som ju faktiskt givit sin produkt detta namn?
Jag vet! Trodde IÖ skulle kommentera mitt misstag i o m att jag såg honom inloggad men vi kan ju inte se allt.

1. Jag är nästan alltid inloggad, eftersom jag sällan sätter av datamanickan. Det betyder det inte att jag vet vad som pågår på Faktiskt, eftersom jan kan befinna mig i korpilombolo, eller kanske Kuala Lumpur?
2. Ja, jag funderade faktiskt länge på att kalla dem för just bs90!

Men ju mer jag funderade på det, desto mer tyckte jag det kändes rätt att istället för fysikalisk infomation, tydligare indikera släktskapet med profundus X, så det fick blir bs60-X. Siffrorna skall man ju ändå inte ta så noga, för skulle man det skulle bs60 ha hetat bs70!
Det är alltså som så, att bs60 inte betyder ett basstöd med av siffrorna given volym, utan skall tolkas som ett
bas
stöd till pi
60/s. På samma sätt är bs60-X =
bas
stöd till pi
60/s som blir profundus
-X när man önskar.
Snipp snupp snut, så var sagan slut (sa skurken).
Vh, iö
- - - - -
PS. Angående:
Läggs denna mellan pre-out -> main-in för frontar, funkar det i detta fall? Är lite novis på detta med kopplingsmöjligheter på bio-recivrar. Nån som vet?
Ja, att koppla in någon mellan ett för- och ett slutsteg är samma sak som att koppla in mellan pre out och main in på en förstärkare med delbarhet därvidlag.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).