Moderator: Redaktörer
adzer skrev:funderar på att skaffa ett par piP men är orolig för strålningen pga att jag har min dator på sterio bänken bara några cm ifrån högtalar stativen
är kanske en 50cm imellan datorn diskar och elementen på högtalarna
tror ni det kommer bli nåt problem?
vet att piP finns i skärmad version men dom e så fula(allergisk mot röda lysande koner)
adzer skrev:vet att piP finns i skärmad version men dom e så fula(allergisk mot röda lysande koner)
adzer skrev:"Du vet kanske inte att man kan få piP med en grå dammkåpa? "
nej visste jag inte, varför väljer man röd då om det går att få grå?
IngOehman skrev:Sen började de platta (lcd-)skärmarna breda ut sig i datorvärlden, och behovet av en skärmad variant i proffsvärlden minskade, så då sänkte jag priset på den crt-version som har röd dome.
Strauss skrev:Merkurius skrev:Dessutom, för att klargöra, så har jag det sista paret piP CRT....
Den sista i Sverige med crt monitor/tv?
Merkurius skrev:På vilket sätt är den jobbig att använda (lång uppstartstid)? Jag har ingen monitor i CRT, dock en tjock-TV med vridbar bänk. Tycker det funkar utmärkt.
Strauss skrev:IngOehman skrev:Sen började de platta (lcd-)skärmarna breda ut sig i datorvärlden, och behovet av en skärmad variant i proffsvärlden minskade, så då sänkte jag priset på den crt-version som har röd dome.
Dags att lyfta gamla trådar här
Man behöver alltså inga skärmade högtalare till tft-monitors?
Jag har ingen ännu men planerar att köpaen inom kort, och även ett par piP som datorhögtalare. Har ett djupt bord så man kommer sitta nästan en meter ifrån dom, tror det kommer bli perfekt!
Fråga alltså: Man kan köra standar piP bredvid en tft utan problem?
tvett skrev:IÖ, hur många piP-ulemr har du sålt? Alltså i vilken utsträckning? Har det varit för labb eller för elöverkänsliga mest?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster