Hallå på er!
Inte ofta jag är här inne och skriver nu för tiden. Det har liksom inte behövts sen jag blev klar med min Ino-resa för typ tio år sen.
Nu är det dock som så att vi har gjort en större renovering hemma som nu börjar bli klar. Jag har haft ljudsystemet undanplockat sen i augusti men idag har jag kopplat upp allt igen. Inga större ändringar mer än att allt nu står i samma hylla under en ny teve.
Knaset började när jag kopplat upp och startade igång allt. Ett jäkla brum från högtalarna och väldigt väldigt svagt ljud från källan kom ut.
Lite felsökning och jag kunde konstatera att det är filtret som spökar. Jag bytte alla RCA-kablar mellan försteg-filter-slutsteg och till slut så redde det upp sig. Sen prövade jag typ samma konfiguration som från början ändå och plötsligt funkade det.
Sen kopplade jag ur för att flytta undan filtret lite och kopplade in allt igen. Poff så funkar det inte igen. Nu går steget i protection mode. Kopplar om med andra kablar igen. Bruuuuuuum.
Nu ger jag upp, nåt är galet och det sitter i filtret. Vad gör man? Är det bara till att ringa Öhman? Finns det andra filter nu för tiden som funkar? Jag vill inte ha nån AD/DA i signalvägen så det ska vara ett analogt filter så att säga.
Kan det vara nåt med RCA-kontakterna i filtret? Känns som om det kunde vara en sannolik felkälla.
Tacksam för tips.