Jag skaffade mig en Denon AVC-X3800H och passade på att köpa Dirac Art när det var black friday erbjudande.
Jag har kört ett 4.0 system med ett par ino Audio i14 som frontar, 4st Profundus X basmoduler och 6st A2 som surround. Front och basmoduler var tidigare kopplat via CR80s filtret. Basmodulerna är drivna av ett Bryston 4b sst2 med 2 moduler per kanal och frontarna via Bryston 4b sst2. A2 drivs via Denon
Jag letar efter ett 4 kanaligt klass D men har inte hittat något lämpligt för det känns lite onödigt att driva basmodulerna med ett så bra slutsteg plus att tanken var att med dirac köra alla 4 basmodulerna separat för bästa resultat men får köra med den här lösningen nu.
Jag började med att koppla ur CR80s filtret och koppla in basmodulerna via subwoofer utgångarna 1 och 2 och frontarna via preout och valt preout only så nu är det ett 4.2 system sedan körde jag igång Dirac programmet och började mäta med en Umik-1 mikrofon.
Nu till problemet. Jag fick sänka nivåerna på basmodulerna till -12 dB vilket är max och det var igentligen för lite då man helst vill att frontar moduler och surrounder ska vara någorlunda lika i nivå (även Audyssey sänker basmodulerna till -12 dB men även dom andra kanalerna får - dB front -6 dB och surround -9 dB) men när första mätpunkten var klar (alltså bara en mätposition) så säger programmet att den inte kommer kunna göra impulskorrigering pga någon orsak.
Så då funderade jag på om det kan vara A2 som ställer till det då det är 3st per kanal eller om det är basmodulerna som är kopplade 2 per kanal. Basmodulerna står precis bredvid varandra så det är inget stort avstånd mellan dom.
Någon som kört Dirac med Ino? Eller har något tips vad som kan vara felet?
Mvh/Thomas