Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav genstruktur » 2018-10-04 15:08

Nattlorden skrev:
IngOehman skrev:Sockeln beräknas finnas köpbar på HiFi-kit om mindre än en månad.

Den har plats för de två diskanterna på ovansidan, rätt vinklade, och ett anslutningsblock. På undersidan finns plats för alla filterkomponenter och kopplingarna. Med kanaler upp till diskanterna såklart.

Vh, iö


Kanon.

( Egentligen skulle jag väl ha es2-s till mina om det skulle bli riktigt rätt. 8) :mrgreen: )


Ja det var snabbt jobbat! :)

Komponenterna som man behöver till, specas de I en sats också eller behöver man veta och plocka ihop dem själv på hifikits hemsida?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav shifts » 2018-10-04 17:40

Härligt, tack för det Ingvar.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
andershelin
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 2007-06-27
Ort: Ingen aning

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav andershelin » 2018-10-04 21:12

Komponenterna som man behöver till, specas de I en sats också eller behöver man veta och plocka ihop dem själv på hifikits hemsida?[/quote]

+1
Pioneer 668 DV--Denon 2105--NAD 208--Ino Audio pi60 samt bs60, a2.
Panasonic DP-UB820
Harmony Design Ear 90
B&W P7, B&W PI7, Denon AH-D9200, Denon AH-D7200, Denon AH-D5000

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-04 22:44

Någon som kan det här, hur dämpar man med 15 resp 20 ohmi konfiguration A. Jag är snart där.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-05 15:05

Då konfiguration A räcker även till de värsta (spridningsmässigt) högtalarna med känslighet upp till 87 dB, så utgår jag igrån att i princip alla kör konfiguration A.

Har högtalarna skaplig spridning så räcker es2 ju till i varje fall 90 dB grundkänslighet, och är huvudhögtalarna exceptionellt bra spridningsmässigt så behöver es2 aktiveras så lite att konfiguration A räcker upp till över 93 dB känslighet hos huvudhögtalarna.

Kort sagt - konfiguration A fungerar till praktiskt taget alla högtalare.

Elektrostater med känslighet över 87 dB kan göra konfiguration A otillräcklig, men hur vanliga är sådana? ESL63 är t ex en prima match. Få högtalare växer mer än dem, av es2. Och hornhögtalare med hög känslighet och riktverkan kan göra konfiguration A otillräcklig, men sådana har oftast så stora artefakter på andra sätt, så kanske är es2 ändå otillräcklig?

Så här kommer en förlängd version av listan från första sidan av tråden:

Med konfiguration A gäller följande ungefärliga värden:

R = 1,2 ohm ger - 1 dB
R = 2,7 ohm ger - 2 dB
R = 4,7 ohm ger - 3 dB
R = 6,8 ohm ger - 4,5 dB
R = 10 ohm ger - 6 dB
R = 18 ohm ger - 9 dB
R = 33 ohm ger - 12 dB
R = 47 ohm ger - 15 dB
R = 68 ohm ger - 18 dB
R = 100 ohm ger - 21 dB
R = 147 ohm ger - 24 dB
R = 220 ohm ger - 27 dB

Hemma hos mig själv (tillsammans med pi60s) vill jag inte gå ned under 22+22 ohm. Tycker balansen blir bäst med 33+33 ohm eller 39+39 ohm. I demorummet (som är ett rum som är mycket bättre akustiskt än mitt vardagsrum) vill jag köra helt utan es2.

Bättre verkan får man med högtalare med en mera normal dome-diskant med fallande energikurva över 10 kHz. Då kan mycket mindre värden för R bli antuella.

Bäst tycker jag es2 gjort nytta tillsammans med Quads elektrostathögtalare. Då hamnar man på betydligt lägre värden för R. En riktig fönsteröppnare.


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2018-10-05 15:18, redigerad totalt 2 gånger.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-05 15:14

PS. Tycker man att det känns svårt att avgöra rätt nivå för es2 så är detta mitt bästa tips:

1. Lyssna på instrumenten i ljudbilden! Låter de ljusare med es2 så är nivån för stark.

2. Lyssna på klangen/luften i det egna rummet! Om det inte låter luftigare med es2 så är nivån för svag.

Kort sagt - öka nivån tills det enligt punkt 1 blir för starkt. Om man når dit innan man hör någon ökad luftighet från lyssningsrummet så är högtalarnas intrinsiska spridning tillräcklig och lyssningsrummet är väldigt bra för högtalarna. Då behövs inte es2!

I många fall blir dock området från det att man hör att det blir luftigare tills man hör att klangen i själva ljudbilden därframme börjar låta ljusare, rätt så stort. Och var man lägger sig är såklart en smaksak. Min uppfattning är dock att man närmar sig den mest verklighetstrogna återgivningen när man ligger nära gränsen för att ljudbilden börjar låta ljusare. Vilket dock kan vara en rätt så svag nivå.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-05 16:47

Informativt inlägg, supertack! :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-08 12:56

Vill bara tillägga att Q-sound fungerar alldeles utmärkt medden reservationen att sweetspot blir mindre än annars.
Kör nu med 2x28 ohm.
Kan låna ut i Göteborg om någon vill prova. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-08 16:50

Mindre än nästan noll alltså. ;)

Q-sound är ett system som alltid bara fungerar i sweetspot, ju.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-08 22:05

IngOehman skrev:Mindre än nästan noll alltså. ;)

Q-sound är ett system som alltid bara fungerar i sweetspot, ju.


Vh, iö


Det är ju två motstånd i kretsen, så menar jag. Sweetspoten för Q-sound är större utan es 2, absolut.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Ted_B
 
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2014-05-02
Ort: Virsbo

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Ted_B » 2018-10-09 00:04

Men sweetspoten för q-sound är ju just en spot, minsta lilla förflyttning i sidled förstör ju effekten nästan helt.
The World's Mine Oyster

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-09 17:02

sprudel skrev:
IngOehman skrev:Mindre än nästan noll alltså. ;)

Q-sound är ett system som alltid bara fungerar i sweetspot, ju.


Vh, iö


Det är ju två motstånd i kretsen, så menar jag. Sweetspoten för Q-sound är större utan es 2, absolut.

Förtydligande:

När jag skrev "mindre än nästan noll" så var det storleken på sweetspot jag talade om. Q-sound fungerar bara i sweetspot, eller rättare sagt i en sweetline - folk kan sitta bakom varandra och uppleva Q-sound fungerande. Det ligger i systemets natur att ha den bristen.

Motståndsvärden har jag inte kommenterat alls bortsett ifrån att de bör väljas klokt.

Och jag delar inte din upplevelse att Q-sound fungerar bättre utan es2 (ger större sweetspot). Hos mig blir det inte så. Men jag kan tänka mig att det kan bli så i vissa rum med lite mera levande (odämpade) sidoväggar. Det borde bli så. Q-sound fungerar ju bäst i ekofritt rum.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-09 18:23

Besvärligt att uttrycka sig solklart ibland, jag gör ett försök igen. :)
Q-sound fungerar utmärkt med es-2. Jag kan förflytta huvudet åt sidan i högre utsträckning utan es2 med hyfsad effekt av Q-sound. Med es2 är känsligheten i sidled större, mindre sweetspot.
Jag kan tom tycka att Q-sound effekten är större med es-2 än utan om jag placerar huvudet mitt i prick, men behöver pröva mer för att stå för det.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
andershelin
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 2007-06-27
Ort: Ingen aning

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav andershelin » 2018-10-09 21:44

Så här kommer en förlängd version av listan från första sidan av tråden:

Med konfiguration A gäller följande ungefärliga värden:

R = 1,2 ohm ger - 1 dB
R = 2,7 ohm ger - 2 dB
R = 4,7 ohm ger - 3 dB
R = 6,8 ohm ger - 4,5 dB
R = 10 ohm ger - 6 dB
R = 18 ohm ger - 9 dB
R = 33 ohm ger - 12 dB
R = 47 ohm ger - 15 dB
R = 68 ohm ger - 18 dB
R = 100 ohm ger - 21 dB
R = 147 ohm ger - 24 dB
R = 220 ohm ger - 27 dB

Ah, shit!!
Men om man inte har förmågan/möjligheten/kunskapen att ordna med olika motstånd, finns det ingen "standard-version" för ett typiskt Svennebanan-tv-rum med skaplig dämpning i golv o tak samt bakom högtalarna men utan dämpning på sidoväggar?

Jag vill inte ha massa alternativ, det krånglar bara till det. Kan man inte köpa ett färdigt kit, ett "standard-kit", typ?

Jag har pi60 samt BS60.....vad ska jag köpa för motstånd att få bästa möjliga effekt med dessa efterklangstöd?


Anders
Pioneer 668 DV--Denon 2105--NAD 208--Ino Audio pi60 samt bs60, a2.
Panasonic DP-UB820
Harmony Design Ear 90
B&W P7, B&W PI7, Denon AH-D9200, Denon AH-D7200, Denon AH-D5000

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-09 21:49

andershelin skrev:Så här kommer en förlängd version av listan från första sidan av tråden:

Med konfiguration A gäller följande ungefärliga värden:

R = 1,2 ohm ger - 1 dB
R = 2,7 ohm ger - 2 dB
R = 4,7 ohm ger - 3 dB
R = 6,8 ohm ger - 4,5 dB
R = 10 ohm ger - 6 dB
R = 18 ohm ger - 9 dB
R = 33 ohm ger - 12 dB
R = 47 ohm ger - 15 dB
R = 68 ohm ger - 18 dB
R = 100 ohm ger - 21 dB
R = 147 ohm ger - 24 dB
R = 220 ohm ger - 27 dB

Ah, shit!!
Men om man inte har förmågan/möjligheten/kunskapen att ordna med olika motstånd, finns det ingen "standard-version" för ett typiskt Svennebanan-tv-rum med skaplig dämpning i golv o tak samt bakom högtalarna men utan dämpning på sidoväggar?

Jag vill inte ha massa alternativ, det krånglar bara till det. Kan man inte köpa ett färdigt kit, ett "standard-kit", typ?

Jag har pi60 samt BS60.....vad ska jag köpa för motstånd att få bästa möjliga effekt med dessa efterklangstöd?


Anders


Man får nog prova helt enkelt, i enlighet med IÖs recept ovan. Köp ett gäng motstånd som du sedan kan kombinera i serie.
Rum är ju rum, och smaken är som baken.
Var bor du?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
andershelin
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 2007-06-27
Ort: Ingen aning

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav andershelin » 2018-10-09 21:53

sprudel skrev:
andershelin skrev:Så här kommer en förlängd version av listan från första sidan av tråden:

Med konfiguration A gäller följande ungefärliga värden:

R = 1,2 ohm ger - 1 dB
R = 2,7 ohm ger - 2 dB
R = 4,7 ohm ger - 3 dB
R = 6,8 ohm ger - 4,5 dB
R = 10 ohm ger - 6 dB
R = 18 ohm ger - 9 dB
R = 33 ohm ger - 12 dB
R = 47 ohm ger - 15 dB
R = 68 ohm ger - 18 dB
R = 100 ohm ger - 21 dB
R = 147 ohm ger - 24 dB
R = 220 ohm ger - 27 dB

Ah, shit!!
Men om man inte har förmågan/möjligheten/kunskapen att ordna med olika motstånd, finns det ingen "standard-version" för ett typiskt Svennebanan-tv-rum med skaplig dämpning i golv o tak samt bakom högtalarna men utan dämpning på sidoväggar?

Jag vill inte ha massa alternativ, det krånglar bara till det. Kan man inte köpa ett färdigt kit, ett "standard-kit", typ?

Jag har pi60 samt BS60.....vad ska jag köpa för motstånd att få bästa möjliga effekt med dessa efterklangstöd?


Anders


Man får nog prova helt enkelt, i enlighet med IÖs recept ovan. Köp ett gäng motstånd som du sedan kan kombinera i serie.
Rum är ju rum, och smaken är som baken.
Var bor du?


Bor strax utanför Västerås.... och det var just det där med att prova sig fram jag skulle vilja slippa.....men då missar jag troligen det bästa alternativet.....nåja, vi får väl se om det blir något köp framöver....avvaktar Hifikit-paketet, eller vad det skulle bli..
Pioneer 668 DV--Denon 2105--NAD 208--Ino Audio pi60 samt bs60, a2.
Panasonic DP-UB820
Harmony Design Ear 90
B&W P7, B&W PI7, Denon AH-D9200, Denon AH-D7200, Denon AH-D5000

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav AndreasArvidsson » 2018-10-09 21:56

Man kan ju alltid bygga med en potentiometer om man inte tycker om idén att löda olika motstånd. Jag kan tänka mig att basstöden inte skulle vara lika populära om man behövde löda om motstånd istället för att ha en ratt på kontrollboxen.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-09 22:24

AndreasArvidsson skrev:Man kan ju alltid bygga med en potentiometer om man inte tycker om idén att löda olika motstånd. Jag kan tänka mig att basstöden inte skulle vara lika populära om man behövde löda om motstånd istället för att ha en ratt på kontrollboxen.


Ja, det är ju en smidig variant. Jag kör med sockerbit istället för att löda under provningen, Det går ganska snabbt att skifta då.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Nattlorden » 2018-10-10 08:09

sprudel skrev:
AndreasArvidsson skrev:Man kan ju alltid bygga med en potentiometer om man inte tycker om idén att löda olika motstånd. Jag kan tänka mig att basstöden inte skulle vara lika populära om man behövde löda om motstånd istället för att ha en ratt på kontrollboxen.


Ja, det är ju en smidig variant. Jag kör med sockerbit istället för att löda under provningen, Det går ganska snabbt att skifta då.


Eller labbplatta
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-10 10:10

andershelin skrev:Så här kommer en förlängd version av listan från första sidan av tråden:

Med konfiguration A gäller följande ungefärliga värden:

R = 1,2 ohm ger - 1 dB
R = 2,7 ohm ger - 2 dB
R = 4,7 ohm ger - 3 dB
R = 6,8 ohm ger - 4,5 dB
R = 10 ohm ger - 6 dB
R = 18 ohm ger - 9 dB
R = 33 ohm ger - 12 dB
R = 47 ohm ger - 15 dB
R = 68 ohm ger - 18 dB
R = 100 ohm ger - 21 dB
R = 147 ohm ger - 24 dB
R = 220 ohm ger - 27 dB

Ah, shit!!
Men om man inte har förmågan/möjligheten/kunskapen att ordna med olika motstånd, finns det ingen "standard-version" för ett typiskt Svennebanan-tv-rum med skaplig dämpning i golv o tak samt bakom högtalarna men utan dämpning på sidoväggar?

Jag vill inte ha massa alternativ, det krånglar bara till det. Kan man inte köpa ett färdigt kit, ett "standard-kit", typ?

Jag har pi60 samt BS60.....vad ska jag köpa för motstånd att få bästa möjliga effekt med dessa efterklangstöd?


Anders

Alltså... såhär är det:

Ino es2 är PRIMÄRT en tillgång för andra högtalare än t ex pi60, läs högtalare med konventionella diskanter (180 graders spridning upp till 7-10 kHz, ökad riktverkan över det, egenskaper som ger dem en oförmåga att skapa naturliga rumsreflexer) eller mycket stora membran som alstrar höga frekvenser (elektrostater, bandhögtalare, vissa sorters horndiskanter...).

Just pi60 har ett diskantelement med helt andra egenskaper (ett extremt kort hornsystem som skulpterar spridningen så alla rumsreflexer blir naturliga, även i högsta oktaven). Men TROTS det kan någon önska en annan balans mellan det direkta ljudets klang och det reflekterade ljudets klang, men med just pi60 så blir alltid es2 mycket försiktigt använda när de är korrekt balanserade. Alltså höga värden på motstånden.

Men andra mera konventionella högtalare är det oftast upplevelsemässigt fördelaktigt med mycket högre nivåer för es2.

De är primärt gjorda för andra högtalare än Ino-högtalare (som ju klarar sig väldigt bra helt utan es2). Men det beror på och det beror på mycket... Framförallt beror det på rummet. Men också i hög grad på lyssnarpreferenserna. I ett rum där man hör att man hör(!) sitt lyssningsrum, så är es2-bidraget mera entydigt positivt. Där är det troligare att man vill addera lite diskant med es2 för de tidiga reflexerna, men troligen inte med motståndsvärden under 22 ohm. För pi60 ger trots allt även ensam (oassisterad av es2) en snygg energkurva. Men vill man ljusa till den så kan man göra det med es2.

För andra högtalare med mera typiska "högtalaregenskaper" är det nästan alltid väldigt fördelaktigt att komplettera med es2. Och då även välja betydligt lägre värden för R. De högtalare jag upplevt vinner mest på es2 är faktiskt Quad ESL 63 och efterföljarna. Carlssonhögtalare skall absolut inte kompletteras med es2. Det blir kaka på kaka. Om något skulle man kunna tänka sig motsatsen - alltså att labba med absorbenter för att moderara det ljud som sprids från Carlssonhögtalare.

Inte för att de sprider för mycket utan för att olika rum är olika, så man ibland kanske kan vilja ändra spridningen något.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-22 11:20

Det går framåt med es-2! Såhär kommer dess monteringsplatta att bli:

IMG_1895.PNG
IMG_1895.PNG (1.38 MiB) Visad 3964 gånger

IMG_1894.PNG
IMG_1894.PNG (1.82 MiB) Visad 3964 gånger



Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9565
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-22 11:49

Den är ju svårslagen faktiskt. Ingen ide att pula själv, bara att handla. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Morello » 2018-10-22 11:50

Fräst i infärgad MDF?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57178
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Nattlorden » 2018-10-22 11:54

Wow! Logga på en högtaleriprodukt... a first?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Belker » 2018-10-22 12:34

Behöver man inte hålla reda på vilken som är höger resp. vä?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5327
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Belker » 2018-10-22 12:37

Om biten ska fräsas ser inte den där loggan optimal ut. Eller ska den formsprutas? Då är det ju en annan sak, men den ser väl massiv ut för det.
Senast redigerad av Belker 2018-10-22 12:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav PerStromgren » 2018-10-22 12:38

Det kanske blir min första Ino-produkt, nu när IÖ skriver att ljudet hemma i mina ESL:er skulle må fint av ett tillskott! :D
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
bassman
 
Inlägg: 4284
Blev medlem: 2007-01-01
Ort: Piteå

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav bassman » 2018-10-22 12:56

PerStromgren skrev:Det kanske blir min första Ino-produkt, nu när IÖ skriver att ljudet hemma i mina ESL:er skulle må fint av ett tillskott! :D


Go for it PerStromgren :-)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav PerStromgren » 2018-10-22 12:58

bassman skrev:
PerStromgren skrev:Det kanske blir min första Ino-produkt, nu när IÖ skriver att ljudet hemma i mina ESL:er skulle må fint av ett tillskott! :D


Go for it PerStromgren :-)


Jag väntar bara på att produkten ska bli kommersiellt tillgänglig. Ibland tar det tid, har jag förstått... :)
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav genstruktur » 2018-10-22 15:57

Kul att det går framåt! :)
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: gflar och 8 gäster