Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Morello » 2018-10-25 17:06

Logiken i efterklangsstödenheten är väl ganska enkel kan tyckas - man fyller på med energi i den del av registret där typiska högtalare har stor riktverkan utan att manipulera frekvensgången på referensaxeln. Resultatet blir en energikurva som inte faller abrupt i det högsta diskantregistret.

Vad har JM för synpunkter på detta undras.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-25 17:17

rajapruk skrev:Aha de är dipoler dessa. Jag trodde det var bipol.
Känns logiskt när jag tänker efter att de inte ska sprida något framåt, bara åt sidorna, när de ska hjälpa en annan högtalare off-axis enbart.

De är en sorts modifierade dipoler, ja, och det är väsentligt eftersom deras uppgift inte inkluderar alstring av direktljud, annat än svag från bortre kanalen vid kraftigt snedplacerad lyssnare.

De påverkar i princip BARA tidiga reflexer och efterklang från lyssningsrummet. Deras verkanssätt är även kompatibelt med en kraftigt dämpad vägg bakom högtalarna, vilket jag extra mycket gillar. Reflexer därifrån är nämligen i stort sett oönskade (well, sett ur ett puristiskt återgivningsperspektiv vill säga). Man kan förvisso använda reflexer därifrån som en subjektiv "krydda" om de kommer sent nog i tiden.

Men för detta superpuristiska projekt så avstår jag i huvudsak ifrån att skapa sådana helt, helt enkelt eftersom de påverkar upplevelsen av ljudbilden = kostar ursprungstrohet.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav paa » 2018-10-25 17:21

IngOehman skrev:
Kraniet skrev:Kanske lite OT, men tanken slog mig. Använder sig Bremen-äggen månne av samma princip som ES2?

Nej, ambiens-högtalarna (a2 och a3, den senare har funnits sedan 1900-talet) har helt andra ljudutstrålningssätt. Deras primära ljudalstring är direkljudsstrålning.


Vh, iö

Men Larsen 8 då, med sina två uppåtriktade diskanter som går i motfas?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-25 17:25

Dessa vet jag inget* om. De kan kanske avlägset bygga på tankar liknande de som ligger till grund för es2? Men hela poängen med es2 är ju att de skapar ljud som kastas IN i lyssningsrummet - utom mot lyssningsplatserna. Uppåtriktade diskanter är helt fel medicin.

*Annat än att jag sett mätningarna som Stereophile gjort, som med önskvärd tydlighet pekar ut stora dimensioneringsproblem. Jag har även hört dem, men bara på mässor. Det har gjort ondt i mina öron. Det kan dock ha många orsaker

-----------------

JM skrev:Varför finns inget liknande att köpa?

Jo något väsentligt i hela tanken är fel och strider mot etablerad kunskap om hur reflexer skall vara för att ge bra totalljud i lyssningspositionen.
Flera här på forumet har ett otal gånger beaktat variablerna men när Ingvar skriver tystnar de kunniga medlemmarna.

JM

Då du i stort sett helt saknar kunskap i ämnet är det bättre om du ställer frågor, med avsikt att kunna lära dig något.

Du framstår bara som en iq-befriad pajas när du häver ur dig totalt osubstansifierade påståenden (du inkluderar NOLL argument för idiotin du höver ur dig) och dessutom ser till så dina formuleringar är maximalt oförskämda. Din hat-agenda är dessutom redan välkänd här på faktiskt. Lägg ned den, det är mitt råd. Den drabbar bara dig själv. Fråga om det du inte kan/förstår, det är bättre.

Om du till äventyrs skulle ha någon sakinvändning (eller tro att du har en, på grund av att du missförstått något) så kläm fram argumentet.

Och med argument så avser jag inte hänvisningar till någon tumregel, till någon auktoritet eller till en majoritetsuppfattning. Berätta istället VARFÖR du tror det du tror. Ett riktigt skäl, inte "för att XXX säger YYY". Berätta om det konkreta förhållandet som du tar stöd från.


H, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav PerStromgren » 2018-10-25 19:27

IngOehman skrev:
Kraniet skrev:Kanske lite OT, men tanken slog mig. Använder sig Bremen-äggen månne av samma princip som ES2?

Nej, ambiens-högtalarna (a2 och a3, den senare har funnits sedan 1900-talet) har helt andra ljudutstrålningssätt. Deras primära ljudalstring är direkljudsstrålning.


Är Bremen-äggen samma högtalare som a2 och a3? 8O
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Morello » 2018-10-25 20:26

PerStromgren skrev:
IngOehman skrev:
Kraniet skrev:Kanske lite OT, men tanken slog mig. Använder sig Bremen-äggen månne av samma princip som ES2?

Nej, ambiens-högtalarna (a2 och a3, den senare har funnits sedan 1900-talet) har helt andra ljudutstrålningssätt. Deras primära ljudalstring är direkljudsstrålning.


Är Bremen-äggen samma högtalare som a2 och a3? 8O


Nej, men det finns vissa uppenbara likheter med avseende på framför allt elementplacering.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-25 21:14

PerStromgren skrev:
IngOehman skrev:
Kraniet skrev:Kanske lite OT, men tanken slog mig. Använder sig Bremen-äggen månne av samma princip som ES2?

Nej, ambiens-högtalarna (a2 och a3, den senare har funnits sedan 1900-talet) har helt andra ljudutstrålningssätt. Deras primära ljudalstring är direkljudsstrålning.


Är Bremen-äggen samma högtalare som a2 och a3? 8O

Konceptuellt ja. Jag gjorde idéskissen på dem i Peters kök, alltså innan de blev äggformade. Har kvar ritningen i någon pärm. Min placering av basreflexporten var en helt annan (en snabelport) vilket är en signifikant skillnad mot hur Peter valde att göra dem. Men det är inte en skillnad som har betydelse för resonemanget.


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2018-10-25 21:19, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-25 21:16

Morello skrev:Logiken i efterklangsstödenheten är väl ganska enkel kan tyckas - man fyller på med energi i den del av registret där typiska högtalare har stor riktverkan utan att manipulera frekvensgången på referensaxeln. Resultatet blir en energikurva som inte faller abrupt i det högsta diskantregistret.

Vad har JM för synpunkter på detta undras.

Din beskrivning av den är insatt och korrekt.

Man kan självklart utveckla beskrivningen, den är ju inte komplett. Men det du skriver är helt riktigt.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Nattlorden » 2018-10-25 21:31

Vad är det då som gör att man inte väljer att bygga in detta i högtalare från start? Är det för att man inte kan lita på hur folk vinklar högtalarna, eller relationen till sidovägg... eller... ?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav IngOehman » 2018-10-25 22:00

Vem är "man"?

Om det är jag så här jag det inte eftersom Ino-högtalare inte har en abrupt fallande diskant i efterklangsfältet. Deras behov av es2 är därför litet i många rum. Om es2 tillför något (vilket de gör i vissa rum) så sker det med väldigt små bidrag från es2, lite finputsning bara.

Andra högtalare (typ alla med konventionella exponerade domedislamter) gynnas mycket mera av es2, och stormembraniga högtalare ännu mera så. Varför de klnstruerats med brister därvidlag vet dock inte jag. Det är inte säkert att någon vet det. Man kan ju t ex tänka sig att konstruktörn anser att energikurvan skall falla abrupt över 10 kHz.

Men jag tror det är rimligt att påstå att problemen snarare än att vara avsiktliga är artefakter som typiskt är ofrivilliga. Få kunstruktörer har haft ett uttalat mål att deras högtaöare skall bete sig som de gör, de bara blev så. Resursbegränsningar, kompromisser, dåliga livereferenser, fokus på fel analysmetoder, begränsnkng till tillgängliga existerande diskantelement... listan på möjliga skäl kan göra mycket lång.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Nattlorden » 2018-10-25 22:06

Jag menade alla tillverkare med "man".

Om man i samma rum tycker att piP målade upp en mer intressant ljudbild än vad pi60s gör (alla andra fantastiska lyft med pi60s ignorerat här)... är man spekulant på es2 då... eller skulle man behövt en anti-es2?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Nattlorden » 2018-10-25 22:08

IngOehman skrev:Man kan ju t ex tänka sig att konstruktörn anser att energikurvan skall falla abrupt över 10 kHz.


Eller att hum aldrig funderat över konceptet energikurva?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav PerStromgren » 2018-10-25 22:39

Nattlorden skrev:
IngOehman skrev:Man kan ju t ex tänka sig att konstruktörn anser att energikurvan skall falla abrupt över 10 kHz.


Eller att hum aldrig funderat över konceptet energikurva?


Om vi tar Quads elektrostater, som IÖ anser vinner mycket på att kompletteras med es2, så är konstruktören ifråga Peter Walker. Att han aldrig har funderat över konceptet energikurva är för mig litet svårsmält. Men det är ju försent att fråga.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
gopnik
 
Inlägg: 1614
Blev medlem: 2016-09-30

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav gopnik » 2018-10-25 23:24

Det har han säkert gjort. Däremot kanske han inte såg någon bra lösning. Det är svårt att få upp spridningen i det översta oktaven. Speciellt på lakan.
Herr Walker var nog mycket väl medveten om musiks basinnehåll också, men trots det finns det klassiska och populära dipolbastillbehör som åtgärdar en annars rätt tydlig brist. :wink:
Kebab-Träume in der Mauerstadt
Türk-Kültür hinter Stacheldraht
*inaktiv*

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav paa » 2018-10-27 16:49

IngOehman skrev:
PerStromgren skrev:
Johan_Lindroos skrev:
JM blottlägger här tydligt sin egen okunskap. Var är argumentationen? Var är referenserna? Dessutom förolämpar JM en stor del av forumets medlemmar. Inlägget suuuuger.

JM, nu får du f-n lägga av med ditt skitsnack!


Frågan om varför inget liknande finns att köpa känns relevant. Om något som verkar alldeles utomordentligt smart och billigt och dessutom inte är patenterat inte dyker upp på andra ställen kan alltid verkar märkligt.

Dessutom, Johan, du uttrycker dig i nedvärderande termer om en person. Var vänlig sluta med det. / Per.

Typiskt dig att försvara mobbaren och ge dig på den som försvarar de påhoppade.

Glad att jag slapp dig under min uppväxt. Mobbar-applådörer är deras energikälla. Du borde skämmas.


Vh, iö

Detta bettende är INTE ok. Ditt konstanta gnällande på admin tar här med slut. Vi börjar med en liten semester och när du kommer tillbaka vill vi se en helt annan attityd.

Modereringen var "gömd" på föregående sida, och eftersom medlemmar på forumet undrar varför inte iö svarar på det ena eller det andra, så citerar jag detta inlägg här.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav petersteindl » 2018-10-27 19:47

Den röda texten fanns inte igår och inte heller i natt. Den har kommit till under dagen idag. Jag pratade både med Andreas och Ingvar igår. Om 2 veckor är Ingvar tillbaka d v s den 11 november. Under förutsättning att Ingvar skriver, förståss. Man får ha lite tålamod.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav AndreasArvidsson » 2018-10-27 19:52

Vill försiktigt påpeka att den röda texten har funnits där sedan 21:20 igår.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav petersteindl » 2018-10-27 20:21

Aha, då kom den till efter mitt PM. Jag letade efter någon text från Admin i just denna tråd. Bra att det står. Det finns väl en del som kanske förväntar sig att få någorlunda snabbt svar från IÖ om frågor ges till honom.

Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav AndreasArvidsson » 2018-10-27 20:24

Nja. Den texten tillkom innan Ingvar fick semester så det var innan ditt PM. Lätt att missa ett inlägg bland alla andra.

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav PerStromgren » 2018-10-27 20:24

petersteindl skrev:Aha, då kom den till efter mitt PM. Jag letade efter någon text från Admin i just denna tråd. Bra att det står. Det finns väl en del som kanske förväntar sig att få någorlunda snabbt svar från IÖ om frågor ges till honom.


Så är det nog, men jag har många gånger sett att IÖ skrivit att telefon är hans primära sätt att kommunicera om det gäller frågor om hans produkter. Det verkar förnuftigt.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB
 
Inlägg: 9562
Blev medlem: 2008-01-20
Ort: Göteborg

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav sprudel » 2018-10-27 22:44

PerStromgren skrev:
petersteindl skrev:Aha, då kom den till efter mitt PM. Jag letade efter någon text från Admin i just denna tråd. Bra att det står. Det finns väl en del som kanske förväntar sig att få någorlunda snabbt svar från IÖ om frågor ges till honom.


Så är det nog, men jag har många gånger sett att IÖ skrivit att telefon är hans primära sätt att kommunicera om det gäller frågor om hans produkter. Det verkar förnuftigt.


Njae, jag tror nog att många är intresserade av att få svar av IÖ på forumavdelningen Wänner av Ino. Det handlar ju om Ino-produkter.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav PerStromgren » 2018-10-27 23:05

sprudel skrev:
PerStromgren skrev:
petersteindl skrev:Aha, då kom den till efter mitt PM. Jag letade efter någon text från Admin i just denna tråd. Bra att det står. Det finns väl en del som kanske förväntar sig att få någorlunda snabbt svar från IÖ om frågor ges till honom.


Så är det nog, men jag har många gånger sett att IÖ skrivit att telefon är hans primära sätt att kommunicera om det gäller frågor om hans produkter. Det verkar förnuftigt.


Njae, jag tror nog att många är intresserade av att få svar av IÖ på forumavdelningen Wänner av Ino. Det handlar ju om Ino-produkter.


Jovisst, men då kan man inte begära ett svar, även om man oftast får det.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav Bill50x » 2018-10-27 23:44

PerStromgren skrev:Så är det nog, men jag har många gånger sett att IÖ skrivit att telefon är hans primära sätt att kommunicera om det gäller frågor om hans produkter. Det verkar förnuftigt.

Fast det är ju oartigt att ringa sägs det, även om vi över 40 inte har fattat det...

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav petersteindl » 2018-10-28 00:31

PerStromgren skrev:
sprudel skrev:
PerStromgren skrev:
Så är det nog, men jag har många gånger sett att IÖ skrivit att telefon är hans primära sätt att kommunicera om det gäller frågor om hans produkter. Det verkar förnuftigt.


Njae, jag tror nog att många är intresserade av att få svar av IÖ på forumavdelningen Wänner av Ino. Det handlar ju om Ino-produkter.


Jovisst, men då kan man inte begära ett svar, även om man oftast får det.


Per, ingen har påstått att det begärs ett svar. Det är mycket stor skillnad på att förvänta sig något och att begära något. Var och en har sin personliga integritet. Att begära något av någon kan man endast göra om denne någon har en skuld som har förfallit till betalning eller till återbördande eller om man betalat för en produkt eller tjänst som man har frågor på.

Att ställa en fråga till någon gör man om man förväntar sig ett svar, men det kan knappast vara förbundet med att det måste svaras. IÖ är inte skyldig att svara. Däremot om det gäller att ge tillbörlig service till en kund som köpt en produkt så kan kunden känna att det finns en skyldighet för säljaren att ge svar på frågor gällande produkten eller tjänsten. Då kan IÖ välja att svara telefonledes istället för officiellt på forum.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

grannilsson
 
Inlägg: 444
Blev medlem: 2003-11-10

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav grannilsson » 2018-10-30 16:34

PerStromgren Skrev:
Dessutom, Johan, du uttrycker dig i nedvärderande termer om en person. Var vänlig sluta med det. / Per.


Sprudel Skrev:
Johan blev kränkt, och kränkte tillbaka, kaka.


Ingvar skrev:
Typiskt dig att försvara mobbaren och ge dig på den som försvarar de påhoppade.

Glad att jag slapp dig under min uppväxt. Mobbar-applådörer är deras energikälla. Du borde skämmas.


Vh, iö


PerStromgren skrev:
Detta bettende är INTE ok. Ditt konstanta gnällande på admin tar här med slut. Vi börjar med en liten semester och när du kommer tillbaka vill vi se en helt annan attityd.


Men hallå PerStromgren, ser du inte skillnad på mobbaren och offret, håller med Ingvar du borde skämmas, hur tror du att ambitionen att få klart med efterklangsstöden för dem som väntar är nu efter att Ingvar inte kan svara här, usch och fy....

Användarvisningsbild
PerStromgren
 
Inlägg: 28050
Blev medlem: 2005-03-25
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav PerStromgren » 2018-10-30 16:50

grannilsson skrev:
PerStromgren skrev:
Detta bettende är INTE ok. Ditt konstanta gnällande på admin tar här med slut. Vi börjar med en liten semester och när du kommer tillbaka vill vi se en helt annan attityd.


Men hallå PerStromgren, ser du inte skillnad på mobbaren och offret, håller med Ingvar du borde skämmas, hur tror du att ambitionen att få klart med efterklangsstöden för dem som väntar är nu efter att Ingvar inte kan svara här, usch och fy....


För det första vill jag klargöra att det inte var jag som skrev det röda, men en annan moderator, efter att flera av oss diskuterat saken. Men det hör inte hit.

För det andra är vi väldigt tydliga med att personangrepp av den här typen inte kan accepteras, kanske i synnerhet inte mot dem som ska syssla med efterlevnaden av de regler vi ser.
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15350
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav DVD-ai » 2018-10-30 18:07

Jag vill att tråden ska återgå till trådämnet så att den inte blir förstörd :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

grannilsson
 
Inlägg: 444
Blev medlem: 2003-11-10

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav grannilsson » 2018-10-31 10:27

PerStromgren skrev:
För det första vill jag klargöra att det inte var jag som skrev det röda, men en annan moderator, efter att flera av oss diskuterat saken. Men det hör inte hit.

För det andra är vi väldigt tydliga med att personangrepp av den här typen inte kan accepteras, kanske i synnerhet inte mot dem som ska syssla med efterlevnaden av de regler vi ser.


Om det var du eller Andreas som skrev det röda saknar betydelse för mig, det gör ingen skillnad, ni kan få skämmas båda två, faktiskt tycker jag det är ännu värre när två inte inser hur de förhåller sig.....

DVD-ai skrev:
Jag vill att tråden ska återgå till trådämnet så att den inte blir förstörd :)


Den är ju redan förstörd minst 12 dagar till vad jag förstår av Administratörerna på faktiskt, ni får skylla på dem att tråden är död så länge....

/Göran

Användarvisningsbild
genstruktur
 
Inlägg: 5078
Blev medlem: 2013-01-25
Ort: Kingriver

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav genstruktur » 2018-10-31 10:30

Nä nu reser vi oss allihopa i salen och sjunger We shall overcome. :wink:
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus
 
Inlägg: 19298
Blev medlem: 2005-07-15
Ort: Karlstad

Re: Nån som har testat Ino Audios efterklangsstöd es2 ?

Inläggav AndreasArvidsson » 2018-10-31 11:01

Var god och återgå till ämnet.

Jag vill åter igen påpeka att om någon skriver ett inlägg ni anser bryter mot reglerna så anmäl detta inlägg så kommer vi titta på saken. Att själv börja angripa personen med nedlåtande kommentarer är inte ok. Man får inget frikort att bete sig illa bara för att någon annan "gjort något dumt först".
Om alla uppför sig respektfullt och diskuterar ämne och inte person så blir alla gladare.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster