Efter gårdagen står pi60S överst på min önskelista den dag golvare skall införskaffas! Inget snack om den saken.
De klarade allt och lite till över förväntan och resultatet talar för sig själv i mina öron. Igentligen gillar jag lite skruvat ljud (färgat) men detta var mycket trevligt! Det var faktiskt.se förvånadsvärt lite skillnad mellan pi60S och mina Sonics Argenta. Bortsett från det faktum att Argentorna är stativare och inte hänger med på parametrar som dynamik och djupbas etc.
Det enda jag kände att jag saknade var perspektiv/stereobld i samma världsklass som de övriga parametrarna. Kanske jag skulle haft de mindre invinklade på bekostnad av (

) mindre sweetspot.
piP spelade otroligt mycket bättre denna gång än sist jag var där.

Kanske förutsättningarna var LITE bättre nu då... he he he...
Dock tycker jag inte att de kan mäta sig med mina Sonics Argenta trots piP makalösa bedrifter. Argentorna är c:a 2000 SEK dyrare än ett par färdigfanerade och monterade piP och de är IMHO bättre än piP att ett byte vore direkt otänkbart.
Hade jag inte haft mina Sonics vore saken en annan. Då hade jag kanske haft ett par piP (MDF) idag!
Båda dessa modeller )piP och pi60S) spelar mycket trevligt och bra hemma hos Öhman. Inget snack om den saken heller. Konstigt vore det annars i.o.f.s.
Katie Meloua (stavning

) var en riktigt trevlig bekanskap måste jag säga!!!
Mycket trevlig dam!!
Jag tror dessutom att man kan "skruva" ytterligare välljud ur dessa INO-modeller med annan (bättre) elektronik. Ofärgad återgivning i all ära, jag vill att det ska låta bra och det är inte = så ofärgat återgivning som möjligt.
Summering:
Fantastiskt trevlig kväll med trevliga diskussioner/förklaringar. Lite för lite spelad medtagen referensmusik p.g.a. föregående förklaring.
Utmärkta högtalare (pi60S) som jag gärna slår klorna i någongång.
Varför inte pi60?
Mitt antagende är just ett antagande baserat på mitt möte med pi60S och frånvaron av detsamma med pi60. Dynamiken skall tydligen vara något begränsad i pi60 jämfört med pi60S. Det var bl.a. just den dynamiska presentationen som jag föll för hos pi60S så valet idag vore enkelt för mig iallafall.
Om eller när jag får möte pi60 kanske allt förändras...!
Mvh Magnus Eriksson