FAQ - Svar på de vanligaste frågorna

Högtalarkonstruktionstävling 2006

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

FAQ - Svar på de vanligaste frågorna

Inläggav Bamsefar » 2006-05-10 22:39

Hej alla glada tävlingsdeltagare :D

Följande tråd är till för att svara på de mest frekvent förekommande frågorna som ställts:

1. Är det tillåtet med aktiv delning av högtalarna ?
- Nej.

2. Hur delar jag mot basmodul om jag har ett bas+sattelitsystem (2.1) ?
- Genom den inbyggda funktionen (bas management) i en hemmabioförstärkare/processor = 80Hz.

3. Om man delar enigt ovan ska kostnaden för det externa frekvenslinjära slutsteget inräknas?
- Ja, och det skall vara ett nytt kommersielt frekvenslinjärt (bevisbördan ligger på dig som ställer upp att påvisa detta) slutsteg som skall inkluderas i beräkningen (inget DIY / GDS). Om du personligen väljer ett beggat, eller vill ge tips om användbara beggade slutsteg så vore det jättekul.

4. Är Zachry D 250 ett frekvenslinjärt slusteg ?
- Nej, men det går bra att använda om du så önskar, tänk på att kompensera för det hela, och att du i så fall kan tvingas skicka med slutsteget till Stockholm inför fas-2. Vidare så hänvisas till följande tråd som har tips och funderingar kring just detta slutsteg:
Zachry D 250 Information

5. Får jag använda importerade element ?
- När du räknar på priset för tillverkningen av ditt tävlingsbidrag så skall de svenska listpriserna anges, om du söker ett exotiskt element som inte finns för vanlig försäljning i Sverige så kan du välja att importera. I detta extremfallet så skall samtliga kostnader runt denna import inkluderas inkl frakt/tull osv OCH inköpsställe (med länk) anges. Om du väljer att sidoimportera ett element som finns i Sverige för att det är billigare utomlands, så är det helt okej och du får gärna tipsa om vart osv. Men i din budget skall det svenska listpriset anges.

6. Hur svåra byggen får jag göra ?
- "Vemsomhelst" skall kunna reproducera ditt tävlingsbidrag med en rimlig chans till att få samma slutresultat.
Best Regards
Bamsefar

Återgå till Den Faktiskt.se högtalarutmaningen


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster