Ja, det är ju lite fler grejer i LeachAmp än i t.ex. GainClone så det kräver väl lite mer jobb naturligtvis. Man bör även testa den "försiktigt" och mäta så drivförstärkaren gör det den skall innan man monterar sluttrissor och kopplar på obegränsad strömmatning. Det finns instruktioner om detta också. Över lag är det ett väldokumenterat projekt, och när man läser den så ser man att professor Leach tänkt på det mesta, och förstår att det är något aldeles extra. Men det är nog inget lämpligt nybörjarprojekt om det är det man är ute efter.
Det finns en kretskortslayout som jag använde, men jordledaren går runt kortet och är lång och förhållandevis tunn, så jag lade ett jordplan på hela ovansidan, vilket kan vara lämpligt. En del av trissorna är ju NOS-prylar idag (t.ex. de i TO5 kapslar), men för sluttrissorna använde jag moderna "flatpacks" med lämplig effekt och strömtålighet.
Det enda problem jag stötte på var att spänningen över de 4 diodsträckorna till temperaturdriftkompenseringen, blev för hög, så jag fick ändra ett motstånd i den kretsen.
Ja just det, det var DeltaAudio som sålde kort till den, tror att i alla fall den ena varianten är något modifierad med 10 utgågnstransistorer istället för 4.
Sedan finns ju LeachSuperamp också, men mer effekt
http://users.ece.gatech.edu/~mleach/superamp/ men jag har aldrig märkt ens den mista tendens till att den jag har skulle krokna