Hur ska en sådan realiseras? Vad är det den ska klara för att kunna användas som monitor?
Tänker mig alltså nån Genelec liknande tvåvägshistoria med 6" bas..
Jag byggde egna av en 5" seas bas/mellan och en 19mm dynaudio softdome. Jag antar att en 19mm är bra för att få lite bättre spridning. Basen är anpassad för att högtalren ska stå i det närmaste dikt mot väggen och dom funkar i mitt tycke bra. När jag få tid ska jag mäta upp dom och justera filtren, men det tar nog ett tag.
jag funderade på att använda lts 6an och en lämplig diskant.. kanske lts diskanten. verkar vara bra element.
Jag har inget intresse av monitorhögtalare själv utan det är en klasskamrat som undrat om man inte skulle kunna göra en genelec "kopia" som spelar minst lika bra men inte kostar så mycket (dom är särdeles dyra).
göra en genelec "kopia" som spelar minst lika bra men inte kostar så mycket (dom är särdeles dyra).
Det är bara det att Genelec högtalare alltid fungerar som en enhet tillsammans med slutsteg och elektronisktfilter. Om man tycker att Genelec är dyra så kan man ju titta på Behringer eller dom lite dyrare Mackie.