Moderator: Redaktörer
OlA-68 skrev:hejsan allihopa det har gått en stund nu och jag har tänkt färdigt ... imorrn presenteras träklossarna som skall symbolisera utseendet på mina nya skapelser...
som sagt tidigare så blir det ett par 3-vägare i semiortoakustis anda med möjlighet att få ur ett dj...a klös ur
mao en sk hifi-pa-lautspräscer
Slartibartfast skrev:Vad är det för basar som såg så silvriga och fina ut?
Kraniet skrev:jag gissar på Seas L22 RN4X/P....
Naqref™ skrev:Kraniet skrev:jag gissar på Seas L22 RN4X/P....
Någon som vågar spekulera i övriga element? Kan ju nämna att elementkostnaden kommer att landa på runt 10k.
OlA-68 skrev:nä men känsligheten blir ca 94 Db
OlA-68 skrev:saxxat från hifikit
Impedans : 8 Ohm
Känslighet: 86 dB/SPL
Nwalmaer skrev:Jag är mest nyfyken på vad för diskant ni kommer använda som kan hänga med den höga känsligheten. Blir det Seas också? Har dom någon som pallar det trots det lilla baffelstödet?
Nusse skrev:Gissar på den här (SS D2904/710000) bara för att den ligger i ungefär rätt pris och känsligheten: http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=67
Naqref™ skrev:Nusse skrev:Gissar på den här (SS D2904/710000) bara för att den ligger i ungefär rätt pris och känsligheten: http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=67
Tja det där känns ju inte som en helt orimlig gissning.
paa skrev:Om inte "OEM discontinued" betyder något i praktiken då?
Naqref™ skrev:paa skrev:Om inte "OEM discontinued" betyder något i praktiken då?
Var läser du det?
paa skrev:Svårt att missa!
paa skrev:Hur många kubik blir den där på då?
Kaffekoppen skrev:Börjar du inse att du skall baxa in 220 liter basmoduer i rummet sedan(nu kommer de väl inte kunna säga att det saknas as sedan)
Vad väger de in på?
Kanon att sågningen gick bra, det är ju lite vinklar
Kaffekoppen skrev:Börjar du inse att du skall baxa in 220 liter basmoduer i rummet sedan![]()
bomellberg skrev:WOW! Snyggt jobbat! Kan inte vara helt enkelt att beräkna de där vinklarna. Ni kanske fuskade med billig spånskiva först?
Shit pommes frites vad stora de blir.
celef skrev:snitsig form! är allt enbart funktion?
Naqref™ skrev:
Mr_Ekan skrev:Blir avis att se era snickeriaktiviteter. Hur många semlor har han förresten på sitt samvete i år, Sista Ordet?![]()
(Måste förresten passa på att fråga osså...varför kallas inte Sista Ordet vid sitt rätta namn (Sista Ordet) här på forumet?)
Mr_Ekan skrev:Blir avis att se era snickeriaktiviteter. Hur många semlor har han förresten på sitt samvete i år, Sista Ordet?![]()
(Måste förresten passa på att fråga osså...varför kallas inte Sista Ordet vid sitt rätta namn (Sista Ordet) här på forumet?)
Bamsefar skrev:Vilken störtskön snickarboa ni har fått tag på då - jag är full av avundsjuka![]()
Zlazz skrev:En sån där justersåg är användbar... Tyvärr så har jag inte plats med någon sådan men kanske kommer mig för att bygga ut. Är det med sågen ni kört kexspåren eller går det bäst med kexmaskin?
Limmar ni med något som inte gick att torka bort medans det var flytande?
Snyggt byggt annars gubbs!
Lasse
EA_73 skrev:Gött mos.
Inte utan att man blir lite avundsjuk på maskiner, lokaler och högtalare förståss.![]()
Fanerar ni mdf själva eller köper ni färdigfanerade skivor. Otroligt smidigt att göra detta innan.
Mycket spännande att se slutresulatatet och läsa om hur ljudet blev.
Grattis till gött jobb.
Nattlorden skrev:Hur blir kantdiffraktionen från den diskantplaceringen?
Naqref™ skrev:Nattlorden skrev:Hur blir kantdiffraktionen från den diskantplaceringen?
Mycket mindre problematisk än man kan tro. Åtminstone i lyssningsriktningen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 257 gäster