Är det någon som vill ha 4st bakhögtalare med TB-element?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Är det någon som vill ha 4st bakhögtalare med TB-element?

Inläggav Martin » 2007-06-20 16:30

Jag har 4st diskanter och 4st bredbandare från TB och tänkte att det kunda vara praktiskt att bygga några surroundhögtalare av dessa. Är det någon som är intresserad av en beställning enligt egna önskemål?

http://www.lautsprechershop.de/pdf/tang ... -657sc.pdf
http://www.hzh-audio.com/?page_name=13-1264S

Jag har själv ingen användning för dem då jag redan har alla högtalare jag behöver utan det får bli ett beställningsprojekt om någon är intresserad. Jag gör en design. Mäter, konstruerar och bygger utifrån dina krav och om du är nöjd så får du dem för materialkostnaden helt enkelt. Priset för själva elementen är 1200kr.

Säg till om det är en dålig ide, jag tänkte mera att det skulle vara en win-win grej. Jag blir glad för att mina element kommer till användning och någon annan blir glad och får surroundhögtalare utan att behöva lyfta ett finger. Istället för att de får ligga i garderoben i väntan på att jag ska komma till skott och bygga något. :)

Användarvisningsbild
Rookie

Inläggav Rookie » 2007-06-20 21:05

Alltså, det där lät roligt! Kommer du att dokumentera processen på Faktiskt? :)
Back in black!

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-06-20 22:07

Ja, det kommer jag. Så att fler kan bygga om de vill eller bara som inspiration. Det är ju kul med diy-trådar. :)

Användarvisningsbild
silvervarg

Inläggav silvervarg » 2007-06-21 13:42

Jag är intresserad. Skickar email med start på en diskussion med dig.

Efter att ha sett vad du presterat i högtalartävlingen (dock utan att lyssna på dem) så har jag fullt förtruende för att du kan skapa något riktigt bra.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2007-06-21 13:53

Kul att du nappade! :) Du får beskriva så detaljerat du kan i nuläget vilja önskemål du har så får vi diskutera dem.

Återgå till DIY-forum