Fritt Linux och Gnu baserat Högtalar -beräknings program.

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matereo

Fritt Linux och Gnu baserat Högtalar -beräknings program.

Inläggav matereo » 2007-07-24 18:31

Det var roligt att upptäcka att även i denna nisch så snickras det på ett antal programvaror av folk som har både en del kuskap om hur, och intresse för audio-diy.

En av dom intressanta framväxande programvarorna jag sett på sistone är Gspeakers.
Snart påstås det: Även med mätfunktioner.

http://gspeakers.sourceforge.net/index.html
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
haffe

Inläggav haffe » 2007-07-24 18:49

Nu vill jag inte framstå som sådär negativ, men senast jag kollade på gSpeakers hade det inte uppdaterats på nästan tre år. Har utvecklingstakten uppdaterats?

Användarvisningsbild
matereo

Inläggav matereo » 2007-07-24 21:50

haffe skrev:Nu vill jag inte framstå som sådär negativ, men senast jag kollade på gSpeakers hade det inte uppdaterats på nästan tre år. Har utvecklingstakten uppdaterats?

Det var ju trist att höra, men jag kom till sidan genom en diskussion i ett Linuxforum där det hävdades att han bakom Gspeakers, eller om det är någon ny person håller på att lägga till mätmöjligheter mm. Det lät trevligt.
from the beginning of our social awareness as kids we are taught to be mediocre, materialistic, two dimensional and limited. ;)

Användarvisningsbild
henrik

Inläggav henrik » 2007-07-24 22:20

Inte för att vara negativ men en snabb titt i CVS-repository:t (riktigt dålig svenska) ger att de yngsta filerna är ca tre år gamla.

Det har nog inte hänt så mycket den senaste tiden och det kommer nog tyvärr inte hända så mycket mer i framtiden heller. Å andra sidan finns det källkod till ett fungerande program som bara väntar på att utökas.
"Och elefanten slutar här!"

Återgå till DIY-forum